Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By vREDy -  18 cze 2017, 21:13
 zachodniopomorskie
#253498
Cześć! Dziś miałem problem z odpaleniem swojego Golfa 1.9 TDI 105 BKC. Zawsze pali od strzała, jednak dziś żeby odpalić musiałem dość długo kręcić rozrusznikiem. Na liczniku pojawiła się czerwona kontrolka ciśnienia oleju w silniku i napis "STOP" - jeszcze nie odpaliłem auta, działo się to podczas kręcenia rozrusznikiem. Postanowiłem podłączyć komputer, pojawił się błąd:

Motor for Intake Manifold Flap (V157): Open or Short to Ground

Z tego co wyczytałem w sieci, wystąpił problem z przepustnicą/zaworem EGR. Silnik udało mi się odpalić, chwilę pochodził, zgasiłem i odpaliłem ponownie. Zapalił od strzała, bez problemowo. Czy ktoś miał kiedyś taki przypadek? Kiedyś miałem podobną sytuację, również musiałem dość długo kręcić rozrusznikiem aby odpalić, jednak wówczas żaden błąd mi się nie pojawił.

//EDIT
Po skasowaniu i wyjechaniu z podwórka błąd powrócił (nie towarzyszyły mu żadne kontrolki na liczniku, tylko widać w VCDS):
Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
Control Module Part Number: 03G 906 016 B HW: 028 101 147 8
Component and/or Version: R4 1,9L EDC 0000SG 5645
Software Coding: 0000071
Work Shop Code: WSC 66565 257 00032
VCID: 224FEEBB860F
1 Fault Found:

19557 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): Open or Short to Ground
P3101 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 882 /min
Torque: 62.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 14.21 V
Bin. Bits: 11000100
Torque: 144.0 Nm
Torque: 0.0 Nm


Readiness: 0 0 1 1 1
Awatar użytkownika
By Cimek -  19 cze 2017, 7:55
 opolskie
#253511
vREDy pisze:Cześć! Dziś miałem problem z odpaleniem swojego Golfa 1.9 TDI 105 BKC. Zawsze pali od strzała, jednak dziś żeby odpalić musiałem dość długo kręcić rozrusznikiem. Na liczniku pojawiła się czerwona kontrolka ciśnienia oleju w silniku i napis "STOP" - jeszcze nie odpaliłem auta, działo się to podczas kręcenia rozrusznikiem. Postanowiłem podłączyć komputer, pojawił się błąd:

Motor for Intake Manifold Flap (V157): Open or Short to Ground

Z tego co wyczytałem w sieci, wystąpił problem z przepustnicą/zaworem EGR. Silnik udało mi się odpalić, chwilę pochodził, zgasiłem i odpaliłem ponownie. Zapalił od strzała, bez problemowo. Czy ktoś miał kiedyś taki przypadek? Kiedyś miałem podobną sytuację, również musiałem dość długo kręcić rozrusznikiem aby odpalić, jednak wówczas żaden błąd mi się nie pojawił.

//EDIT
Po skasowaniu i wyjechaniu z podwórka błąd powrócił (nie towarzyszyły mu żadne kontrolki na liczniku, tylko widać w VCDS):
Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
Control Module Part Number: 03G 906 016 B HW: 028 101 147 8
Component and/or Version: R4 1,9L EDC 0000SG 5645
Software Coding: 0000071
Work Shop Code: WSC 66565 257 00032
VCID: 224FEEBB860F
1 Fault Found:

19557 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): Open or Short to Ground
P3101 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 882 /min
Torque: 62.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 14.21 V
Bin. Bits: 11000100
Torque: 144.0 Nm
Torque: 0.0 Nm


Readiness: 0 0 1 1 1
ściągnij rurę co wychodzi z klapy gaszącej i zobacz czy nie ma za dużo nagaru. Zobacz czy zamyka (2os są potrzebne). Bezpiecznik od niej jak i wentylatorów to bodajże ten sam, jego też sprawdź.

Nie kręć tak długo rozrusznikiem, bo go rozwalisz.
By vREDy -  16 lip 2017, 20:52
 zachodniopomorskie
#254680
Problem rozwiązany - przetarta wiązka. Wykluczyłem przepustnicę poprzez wymianę na inną, bezpieczniki posprawdzałem
i w efekcie końcowym zawiozłem do elektryka.

Dzięki @Cimek za sugestię, klapa nie zamykała przy gaszeniu. ;-)