Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
#261119
Witam,
2 tygodnie temu zaczęły się problemy, otóż przyśpieszając na 4 i 5 biegu między 2000-2500 wyczuwalne było delikatne poszarpywanie - temat pojawiał się dopiero po kilku kilometrach kiedy samochód przekroczył temperaturę 50 stopni.
Kiedy się rozgrzał do końca objaw ustępował. Niestety dzisiaj po rozgrzaniu i przejechaniu kilku kilometrów silnik na postoju na światłach zaczął chwilami dziwnie telepać. Jadąc dalej wróciło poszarpywanie ale już na wszystkich biegach i nawet w dolnym zakresie obrotów.
Dojechałem do chaty zgasiłem i wróciłem po ponad godzinie. Po odpaleniu chodził normalnie ( kasowałem w tym czasie błąd świec żarowych bo dziś w pracy je wymieniałem). Samochód zdążył się trochę rozgrzać i postanowiłem przejechać kilka km. Szarpanie wróciło chwilę po ruszeniu. Pod górę w ogóle nie ciągnął. Szybko wróciłem na parking. Nawet na jałowym chodził bardzo nierówno.
Macie jakiś pomysł gdzie szukać rozwiązania?
poniżej log 01 engine:
8:38:49 Group 001: Injection Quantity
819 /min Engine Speed (G28)
5.5 mg/str Injection Quantity
6.6°KW Injection Duration (specified)
59.4°C Coolant Temperature (G62)

18:38:49 Group 002: Idle Speed
840 /min Engine Speed (G28)
0.0 % Accel. Pedal Pos. Sensor 1 (G79)
0 01 0 Operation Status
59.4°C Coolant Temperature (G62)

18:38:49 Group 003: Exhaust Gas Recirculation (EGR)
819 /min Engine Speed (G28)
240.0 mg/str Exhaust Gas Recirculat. (spec.)
440.0 mg/str Exhaust Gas Recirculat. (actual)
96.4 % Exhaust Gas Recirc. Duty Cycle

niestety pompowtrysków nie mogę zrobić bo w programie wyskakuje komunikat: NO RESPONSE FROM CONTROLER

Coś poradzicie, może chociaż dobry warsztat w Gdańsku lub okolicy???
#261161
To tak:
błędy z silnika:
Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
Part No SW: 03G 906 016 CB HW: 028 101 190 0
Component: R4 1,9L EDC G000SG 6176
Revision: 12345678 Serial number: VWZ7Z0D9941256
Coding: 0000071
Shop #: WSC 01279 785 00200
VCID: 65C1DBF2ACA0EC6A33-8030

2 Faults Found:
18074 - Can't Decode, CODE File Not Loaded!
P1666 - 000 -
Freeze Frame:
RPM: 798 /min
Torque: 46.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 14.14 V
Inj. Quantity: 2.35 mg/str
Temperature: 63.0°C
(no units): 16.0

16685 - Unlicensed Version. Not all DTCs
P0301 - 000 -
Freeze Frame:
RPM: 777 /min
Torque: 52.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.8 %
Voltage: 14.14 V
Inj. Quantity: 2.96 mg/str
Temperature: 63.0°C
(no units): 128.0


Czyli problem z pierwszym cylinderem.
Błąd 18074 to nieregularna praca cylindra - czyli stąd te telepanie.

Błąd 16685 - przerwy zapłonu w cylindrze - Robiłem pomiar na pompowtryskach ale nie moge załadować tych logów.
Kiedy już trochę telepał to wskazania w normie tzn, od -0,5 do 0,5
Natomiast jak juz był mega ciepły to wskazania dochodziły do 3,1 mg
Myślicie że to pompowtryskiwacz do wymiany?
#261180
No właśnie bo teraz jest taka sytuacja, że jak go zgaszę i po chwili odpalę to chodzi normalnie (temp 90 stopni)
Grupa 013
1 cylinder- 0.45
2 cylinder -0,02
3 cylinder 0,05
4 cylinder 0,42

Następnie jadę i jak przekroczę 2000 obrotów to już zaczyna poszarpywać przy przyśpieszaniu i wtedy wartości statyczne po zatrzymaniu:
2,99
-2,14
-3,01
0,00

Nie wiem Kazik czy sam ogarnę zdjęcie tej pokrywy przed blokiem. Jeszcze pogoda nieciekawa, umówiony jestem na wtorek z mechanikiem