Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By Cimek -  05 kwie 2018, 20:40
 opolskie
#263683
Ja mam gumowy wężyk na górze, bodajże idzie do zaworu elektromagnetycznego. Tylko, że ja mam 1.9BRU, to może myślimy o czym innym.
Awatar użytkownika
By pako -  05 kwie 2018, 21:15
 śląskie
#263687
To jest odpływ wody z filtra, gdyby zassało coś do środka. Nic tam nie przychodzi.

Dymii jak u mnie? Podobne objawy?

Najlepsze jest to że 2tyg wcześniej też miałem regenerowany rozrusznik (wymiana tulei i przy okazji szczotki) bo ciężko palił na mrozie, tuleje były tak zużyte że cieżko miał obrócić przy -20. Jednak rozrusznik nie ma nic do tego? Chyba że rozbierałeś dolot???
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2018, 21:23 przez pako, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By Cimek -  06 kwie 2018, 7:39
 opolskie
#263693
@maraspol Popryskaj wodą z mydłem, ja tak zrobiłem, niby dobrze siedziało, ale uszczelka się podwinęła i uciekało powietrze.
Awatar użytkownika
By pako -  14 maja 2018, 16:56
 śląskie
#264819
Info dla potomnych:
Dym miał zapach ropy, więc wstępna diagnoza padła na walnięte uszczelki wtrysków.
Po operacji wymiany uszczelek, obrobieniu gniazd i ustawieniu wtrysków auto działa już prawidłowo, zero biało/szarego dymu.
Dodatkowo silnik równiej pracuje i ustały problemy z trzęsieniem na wolnych obrotach, teraz mogłem powrócić do obrotów na poziomie 830 :)
Awatar użytkownika
By ducho -  22 cze 2018, 21:28
 lubelskie
#265984
Witam, podepnę się do tematu żeby nie zakładać nowego.
Od ponad pół roku również mam problem z wydobywającym się dymem przy uruchomieniu samochodu na zimnym silniku poniżej filmik - czas jaki upłynął od poprzedniego uruchomienia/jazdy ponad 24 h.
https://www.youtube.com/watch?v=_dUdMyH ... e=youtu.be

Z przeprowadzonej diagnozy kablem to mam tylko spaloną świecę, ale to raczej nie tu leży problem, auto jest po wymianie uszczelki pod głowicą w 2016 roku oraz regeneracji turbiny 2017, również bierze trochę olej. Podczas jazdy nie ma żadnych oznak nierównej pracy, przyspiesza normalnie, od wymiany uszczelki nie ma problemów z płynem chłodniczym.
Podjechałem do mojego "magika" i stwierdził jak nic się nie dzieje to pewnie katalizator i zostawić i jeździć :silence:

Teraz pytanie czy może faktycznie być problem z katalizatorem, czy da się jakoś to sprawdzić i czy ewentualnie taki: https://allegro.pl/vw-golf-5-v-1-9-2-0t ... 16831.html oferowany na alledrogo można zastosować i nie będzie problemów z przeglądem.
Wszelkie sugestie mile widziane :ok:
Awatar użytkownika
By ducho -  03 lip 2018, 20:54
 lubelskie
#266343
Ok, a czy nie jest przypadkiem tak że jak jest określona temperatura to świece w ogóle się nie załączają, jakoś do końca tego nie rozumiem. Oczywiście komplet świec wymienię ale miałem to zrobić w okolicy listopada no ale może się mylę :wall: