Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
#263985
Witam,
mam problem z moim tdi, wysokie spalanie na postoju 1.0-1.1L/h bez świateł, bez klimy...
zauważyłem też sporadyczne drgania silnika chyba tylko na nie rozgrzanym silniku.
porobiłem logi statyczne i są dwa błędy, proszę o analizę. pozdrawiam.

Błędy które pojawiły się ponownie po usunięciu: (Świece żarowe?)
2 Faults Found:

005661 - Glowplug for Cylinder 4 (Q13)
P161D - 000 - Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01110000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 223683 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 06:00:54

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 11.86 V
Bin. Bits: 00000100
Temperature: 14.4°C
Bin. Bits: 00110000

005659 - Glowplug for Cylinder 2 (Q11)
P161B - 000 - Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01110000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 239
Reset counter: 255
Mileage: 245073 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 06:04:10

Freeze Frame:
RPM: 882 /min
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 14.21 V
Bin. Bits: 00000100
Temperature: 9.0°C
Bin. Bits: 10110000

Logi statyczne grupy 001, 003, 013
https://log.malonetuning.com/chart/2313 ... wrwAAAA%3D

Logi grupy 013 018 023
https://log.malonetuning.com/chart/2313 ... woUAAAA%3D

Czy tutaj w 004 grupie na 4 pozycji jest kąt wtrysku synchronizacji?
Obrazek
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2018, 3:33 przez daromk5, łącznie zmieniany 1 raz.
#264004
to spalanie jest obliczane na podstawie pomiaru kilku czujników np przepływomierz .... zakładając,że wszystkie są sprawne
można zmienić synchronizację wałka na "-" ale to drogą eksperymentu czy -1,5-2-2,5 , ja mam w BRU synchro na -2,8
ale rozrząd był wymieniany w Niemczech więc nie wiem jak był ustawiony -----------------
----spalanie obliczone przez ECU 0,4 do 0,5 z klimatyzacją , ale tak jak piszę, każdy silnik reaguje inaczej na kąt synchronizacji
jedne pracuję lepiej w minusie inne w plusie a inne na zero .
Tak wysoki wynik spalania na wolnych obrotach przekłada się na wskazania spalania całkowitego , które można zweryfikować przez tankowanie........
Zakładam,że obroty silnika są fabryczne ( ok 819) a silnik nie ma chipa albo boxa ?
#264044
Tak obroty silnika są 819, silnik ma chipa na 140km.

VCDS pokazuje spalanie 0,8L/h na liczniku 0,9L/h.
Grupa 015: http://vaglogi.pl/log-015_t03k9.html

Chciałem zmienić dawkę paliwa bo w grupie 001 injection jest aż 8.0mg, widziałem że inni mają około 4 ale się nie da.
Gdy wchodzę w silnik, loguje się kodem 12233, wchodzę w adaptacja i w kanale 01 nic się nie pojawia.
Da się to zrobić VCDS'em? Czy ta dawka jest większa dlatego że mam Chipa?
i w grupie 005 start injection jest aż 13,5.

Wrzucam Logi Statyczne wszystkich grup:
Grupy 001, 002, 003: http://vaglogi.pl/log-001_002_003_55x834.html
Grupy 004, 005, 006: http://vaglogi.pl/log-004_005_006_463jd.html
Grupy 007, 008: http://vaglogi.pl/log-007_008_jTVH9pm.html
Grupy 009, 010, 011: http://vaglogi.pl/log-009_010_011_SC4Vj.html
Grupy 012, 013, 015: http://vaglogi.pl/log-012_013_015_sLU2L.html
Grupy 016, 017, 018: http://vaglogi.pl/log-016_017_018_b5VAz.html
Grupy 020, 023, 025: http://vaglogi.pl/log-020_023_025_KGq68N3.html
#264051
0,8 L to nie jest nic złego ,dawka większa ( to nie jest fizyczna dawka paliwa podawana do cylindra bo tą można zmierzyć tylko na stole probierczym ) bo moc ,wiadomo to paliwo i powietrze :) , może ktoś jeszcze się wypowie
ja nie jestem taki mocny w analizie logów , , komputer dąży do wyrównoważenia pracy silnika i stąd te różne korekcje dlatego powinno się sprawdzać wszystkie pompy ( wtryski ) , widać,że na 4 cylindrze korekcja jest dosyć duża na + być może stąd te drgania ........ to jest temat rzeka
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2018, 22:41 przez bOGDAN, łącznie zmieniany 1 raz.