Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By Szymonmk2 -  28 kwie 2018, 13:16
 kujawsko-pomorskie
#264384
Witam, posiadam golfa 5 z 2004r silnik BKC, po innej mapie. Ostatniego czasu zauwazylem, ze gdy jadac nim troche szybciej niz zawsze np 150-170 to dziwnie zaczyna pracowac pedal sprzegla..na zalaczonym obrazku tlumacze jak to dziala u mnie.
Zakres od A do B jest u mnie pusty, wgl sprzegla nie reaguje-nie czuc oporu wciskania. Zakres od B do C czuc opor, sprzeglo dziala gdy jezdze normalnie. Ale wlasnie gdy go przeciagne, wciskam sprzeglo i zakres sie o wiele zmiejsza dzialania sprzegla, wtedy juz lapie od B' do C.. Miał moze ktos juz tak? od czego zaczac? Myslalem nad wymiana pompy sprzegla na poczatek, ale nie wiem czy w tym jest problem. Dodam ze dwumas nie halasuje przy zapalaniu, zgaszaniu,wciskaniu biegow itp, jest cisza. Prosze o pomoc.
Obrazek
Awatar użytkownika
By pitt52 -  28 kwie 2018, 17:50
 śląskie
#264391
Zacznij od odpowietrzenia, jeśli nie pomoże to szukaj przyczyny w siłowniku albo docisk/łożysko oporowe/wyciskowe jak zwał tak zwał.
Awatar użytkownika
By Cimek -  09 maja 2018, 9:03
 opolskie
#264691
Nikt przed sprzedażą nie inwestuje w auto. Warto wymienić mimo wszystko i mieć spokój na te 2-3 lata.
By michal2080 -  18 sie 2018, 11:51
 pomorskie
#267503
Witam,
Podepnę się pod temat. Zastanawia mnie jedna rzecz - czy w Waszych 1.9 TDI (u mnie BRU) też pedał sprzęgła w zakresie A - B z rysunku z pierwszego postu jest pusty? Generalnie zmieniając biegi pedał u mnie odbija tylko do punktu B. Do punktu A mogę go podciągnąć nogą. Sprzęgło u mnie bierze bardzo nisko (zimą nawet brało od podłogi).

Zimą podczas dużych mrozów pedał miałem opadnięty i auto nie wysprzęglało, biegi wchodziły bardzo topornie. Dopiero jak samochód nabierał temperatury to wchodziły coraz łagodniej.
Pewnego dnia jak mrozy lekko odpuściły to po jeździe pedał zaczął łapać zdecydowanie wyżej niż normalnie. Po paru dniach wrócił ostry mróz i znowu pojawił się problem wysprzęglania i sprzęgło łapało bardzo nisko.
Problem z wysprzęglaniem pojawił się tylko zimą. W cieplejsze pory roku jest wszystko cacy, tylko pedał nie odbija do punktu A.

Moja teoria jest taka, że przyczyną jest ten luz na pedale w zakresie A-B (latem mniejszy, zimą większy). Poczytałem, że najczęstszymi przyczynami nieodbijającego do końca pedału są wysprzęglik i pompa sprzęgła. Wymieniłem obie części (ciekawostka - na starym wysprzęgliku nie ma numeru katalogowego), ale luz na pedale wciąż mam (myślałem że pedał zacznie wracać do maksymalnej wysokości). Układ oczywiście odpowietrzyłem. Pozostaje mi czekać na mrozy czy przyniesie to efekt. Poprzedni właściciel założył jednomas.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  18 sie 2018, 17:12
 pomorskie
#267510
Po co szukać dziury w calym!

ważne że prawidłowo wysprzęgla, biegi wchodzą płynnie bez oporu i zgrzytu i sprzęgło się nie ślizga. Nie macie innych problemów? :P

i bardzo dobrze że jest ta kilkucentymetrowa tolerancja jak to nazywacie skok A - B, przynajmniej osoby które mają tendencję do trzymania stopy na sprzęgle sprzęgła tego nie palą :P
By michal2080 -  23 sie 2018, 18:34
 pomorskie
#267621
Może rzeczywiście trochę przewrażliwione mam podejście :)

Zmartwiła mnie sytuacja, którą miałem zimą. przy temperaturach w okolicach 0 stopni C przy wrzucaniu trójki często był zgrzyt, drążek biegów szarpał. Jak przychodziły większe mrozy (-15~~) to jazda praktycznie stawała się niemożliwa, biegi mogłem wrzucać tylko na siłę. Mam wrażenie, że pedał był wtedy niżej niż zwykle. Dopiero w miarę rozgrzewania się auta biegi wchodziły stopniowo łagodniej. Unikałem z tego powodu jazdy w dużych mrozach.