#266444
Witam.
Po wizycie u kilku mechaników i fachowca od skrzyń biegów, postanowiłem zasięgnąć porady u forumowiczów, gdyż każdy problemu upatruje w czym innym.
Sprawa wygląda następująco:
Za każdym razem po przejechaniu 40-50km lub kilkunastu minut po mieście pojawia się problem z wbijaniem i wybijaniem biegów R, 1,3,5 a więc tylko tych, które położone są na lewarku od przodu. Szczególny problem sprawia bieg 3. 2 i 4 wchodzą idealnie. Przy wbijaniu nie słychać trzasków ani innych niepokojących dzwięków, po prostu trzeba użyć zdecydowanie większej siły, nie da się także wyczuć takiego charakterystycznego momentu wskakiwania biegu. Regułą jest że problem nasila się w upalne dni i nigdy nie następuje zaraz po odpaleniu. Po nocnym postoju przez wspomniane 40 km jest spokój.
Silnik to TDI o "najlepszym" możliwym ozaczeniu BXE.
Bardzo proszę o jakieś wskazówki gdzie szukać problemu, gdyż chciałbym aby obeszlo się bez rozbierania połowy silnika na darmo.
Dodam jeszcze że delikatnie zaczyna być słychać koło dwumasowe, a stan sprzęgła i przebieg auta nieznany.
Pozdrawiam wszystkich
Po wizycie u kilku mechaników i fachowca od skrzyń biegów, postanowiłem zasięgnąć porady u forumowiczów, gdyż każdy problemu upatruje w czym innym.
Sprawa wygląda następująco:
Za każdym razem po przejechaniu 40-50km lub kilkunastu minut po mieście pojawia się problem z wbijaniem i wybijaniem biegów R, 1,3,5 a więc tylko tych, które położone są na lewarku od przodu. Szczególny problem sprawia bieg 3. 2 i 4 wchodzą idealnie. Przy wbijaniu nie słychać trzasków ani innych niepokojących dzwięków, po prostu trzeba użyć zdecydowanie większej siły, nie da się także wyczuć takiego charakterystycznego momentu wskakiwania biegu. Regułą jest że problem nasila się w upalne dni i nigdy nie następuje zaraz po odpaleniu. Po nocnym postoju przez wspomniane 40 km jest spokój.
Silnik to TDI o "najlepszym" możliwym ozaczeniu BXE.
Bardzo proszę o jakieś wskazówki gdzie szukać problemu, gdyż chciałbym aby obeszlo się bez rozbierania połowy silnika na darmo.
Dodam jeszcze że delikatnie zaczyna być słychać koło dwumasowe, a stan sprzęgła i przebieg auta nieznany.
Pozdrawiam wszystkich