Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By golfik1234 -  07 lip 2018, 11:16
 podkarpackie
#266444
Witam.
Po wizycie u kilku mechaników i fachowca od skrzyń biegów, postanowiłem zasięgnąć porady u forumowiczów, gdyż każdy problemu upatruje w czym innym.
Sprawa wygląda następująco:
Za każdym razem po przejechaniu 40-50km lub kilkunastu minut po mieście pojawia się problem z wbijaniem i wybijaniem biegów R, 1,3,5 a więc tylko tych, które położone są na lewarku od przodu. Szczególny problem sprawia bieg 3. 2 i 4 wchodzą idealnie. Przy wbijaniu nie słychać trzasków ani innych niepokojących dzwięków, po prostu trzeba użyć zdecydowanie większej siły, nie da się także wyczuć takiego charakterystycznego momentu wskakiwania biegu. Regułą jest że problem nasila się w upalne dni i nigdy nie następuje zaraz po odpaleniu. Po nocnym postoju przez wspomniane 40 km jest spokój.
Silnik to TDI o "najlepszym" możliwym ozaczeniu BXE.
Bardzo proszę o jakieś wskazówki gdzie szukać problemu, gdyż chciałbym aby obeszlo się bez rozbierania połowy silnika na darmo.
Dodam jeszcze że delikatnie zaczyna być słychać koło dwumasowe, a stan sprzęgła i przebieg auta nieznany. :sad:

Pozdrawiam wszystkich :)
By golfik1234 -  07 lip 2018, 14:47
 podkarpackie
#266450
Dzięki za odpowiedź. Co do sprzęgła to nie ślizga się i łapie szybko, choć podobno to może być złudne. Druga kwestia jest taka że problem pojawia się po pewnym czasie, a nie od razu po odpaleniu. Mogę się mylić ale sprzęgło by od razu i cały czas dawało objaw.
Awatar użytkownika
By Mar_vin -  07 lip 2018, 20:19
 kujawsko-pomorskie
#266458
Kiedy olej wymieniłeś w skrzyni? Może warto by od tego zacząć ja miałem podobnie ale po wymianie koła dwómasowego problem z 3 i po wymianie oleju w skrzyni jak ręką odjoł.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
By Mettenoos -  07 lip 2018, 20:56
 pomorskie
#266460
na zły olej najbardziej czuły jest synchronizator 2 biegu, skoro to tylko biegi do przodu czyli R, 1, 3 i 5 to śmiem wątpić w olej. Obstawiam albo złe ustawienie linek wodzika albo wspomniany wybierak skrzyni biegów

z drugie strony 2 litry oleju to żaden koszt i od tego można zacząć
By golfik1234 -  07 lip 2018, 21:07
 podkarpackie
#266463
Oleju nie zmieniałem, natomiast poziom oleju jest, tzn był rok temu jak kupiłem auto, zaraz po zakupie był bardzo duży problem z wyłączeniem wstecznego, trzeba było mocno szarpnąć w tył i w prawo aby zaskoczył luz. Regulacja linek rozwiązała problem.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  07 lip 2018, 21:17
 pomorskie
#266464
Jak problem występuje to odepnij linki od wybieraka na skrzyni i sprawdź ręką czy biegi wchodzą, jak wchodzą to wina linek

Dodano po 1 minucie 57 sekundach:
Mój mechanik tak zdiagnozował uszkodzony wybierak, poza tym po jego wyjęciu widać było uszkodzone elementy
By golfik1234 -  07 lip 2018, 21:27
 podkarpackie
#266468
Z tym odpięciem i sprawdzeniem może być problem, ponieważ musiałbym to zrobić gdzieś na poboczu na trasie, bo tak jak mówię problem pojawia się dopiero po około 40 km gdy jest gorąco, a druga sprawa jest taka że podczas gdy problem występuje to po zatrzymaniu dwukrotne wbicie każdego biegu: 1,3,5 rozwiązuje problem na kilka minut.
By golfik1234 -  07 lip 2018, 22:01
 podkarpackie
#266475
Tak jeśli chodzi i użytkowanie i zwykłą jazdę z pedałem jak i ze sprzęgłem nie ma żadnych widocznych problemów. Bardzo rzadko zdarza się zgrzytnięcie przy wrzucaniu wstecznego. Ale jeśli chodzi o działanie pedału to wszystko jest w porządku.