Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By mistasz -  18 lut 2019, 8:58
 opolskie
#271864
Piotrek1255 pisze:
18 lut 2019, 8:41
To ten olej powinno się wlewać od góry przez ten czujnik wstecznego czy od dołu tak jak na ostatnim zdjęciu?
Na ostatnim zdjęciu olej jest "tłoczony" do góry. Do butelki wprowadzane jest sprężone powietrze
By mistasz -  18 lut 2019, 13:23
 opolskie
#271874
Przez czujnik wstecznego biegu, nie oleju.
A to chyba wiesz, że spuszczasz całkowicie olej, i nalewasz odmierzoną odpowiednią ilość?
Nie ma jak sprawdzić stanu oleju czy jest prawidłowy.
By Piotrek1255 -  21 lut 2019, 16:35
 małopolskie
#271948
Panowie , wymieniłem ten olej jeszcze raz zgodnie ze sztuką, tylko nie blokowalem tego wybieraka bo ta mała wajcha nie chciała się przekręcić A na siłę postanowiłem, że nie będę ciągnąć bo się urwie . Wylecialo 1.2 l oleju , zalalem 1.8 .
Obrazek

Dodano po 1 godzinie 35 minutach 6 sekundach:
Panowie A ten Dekiel czarny od strony koła da się zdemontować bez demontażu skrzyni? Bo kurczę zauważyłem bardzo delikatnie olej pod nim na łączeniu z tą gumą.
Awatar użytkownika
By pitt52 -  21 lut 2019, 18:41
 śląskie
#271951
Da się. Tam są zębatki V-tego biegu. Jeszcze jedno, jeśli nie blokowałeś łożyska wybieraka i nie odkręcałeś go od spodu skrzyni, to zostało w niej około 0,3-0,5 litra starego oleju. Do skrzyni suchej wchodzi 2,1 a do wymiany potrzeba 1,9 l. Blokadę wybieraka da się zablokować tylko trzeba to robić oburącz. Jedną kręcisz blokadę a drugą ruszasz wybierakiem i musi zaskoczyć. Ja się zawsze z tym trochę pocę ale da się. Pzdr
By Piotrek1255 -  21 lut 2019, 20:12
 małopolskie
#271953
W moim przypadku wchodzi 1.9l katalogowo a więc 1.7 przy wymianie . 2.1 l wchodzi do skrzyń 6 biegowych . Wybieraka nie blokowalem ale czop łożyskowy normalnie odkręcilem i wyleciało z niego 0.5l oleju