Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By mateklu567 -  01 mar 2019, 17:50
 śląskie
#272226
Witam szanownych forumowiczów!

Zwracam się do Was z prośbą :)

Posiadam od 6 lat swojego golfika V 1,9 tdi BLS z 2007r. z przebiegiem 280tys na zegarach i od dłuższego czasu około 3-4 lat zmagam się z problemem takim jak:
- szarpanie podczas przyśpieszenia w granicach 1600-1800 obr/min - problem od około 3 lat ( przy próbie szarpania odejmujac pedał gazu i ponowne wciśnięcie to wtedy idzie dobrze - jest moc)
Na hamowni wykazano 65 koni podczas szarpania
Obecnie po wymianie wałka rozrządu szklanek itp do szarapania doszło gruchotanie, nie równa praca slinika, skusiłem się na wymiane pompowtrysków i problem ustał na miesiąc gdzie problem pojawił sie podobny
Dodatkowo doszło
- ciężkie odpalanie na ciepłym silniku - raz kręci długo raz krótko jakby paliwa nie dostawał.

W przeciągu trzech lat jestem po wymianie:
2x wałek rozrządu, 2x turbo, 2x pompowtryski, wyciety DPF i zaślepiony EGR.

Pytanie czy miał ktoś podobny przypadek i go rozwiązał.
Wklejam logi, które wskazuje na turbo, które nieźle przeładowuje i tak też twierdzą tunerzy, że turbawka jest źle wyregulowana - jednak mechanik założył zregenerwoane gdzie na gwarancji wymienił mi na podobno nowe i efekt ten sam.

HELP!
http://vaglogi.pl/log-003_011_013_NN8T943.html STAMP 0d 145 do 149, 418-424 itd
#272559
Nie sprawdzałem i nie wiem jak sie regeuluje gruszke??? Mechanik za każdym razem mówił ze gruszka ok.. ale turbine do regeneracji oddawał całą z kolektorem i gruszką więc powinni sprawdzić.
Zastanawaim sie nad regulacją sztangi ( zderzaka ) na czuja tylko,że bedzie po gwarancji - podobnież w turbinach kkk ciezko to wyregulować. mój mechanik skracał i wydłużal sztange i pojawiał sie mniejszy overboost ( fukanie po odjęciu gazu ) jednak problem po krótkiej jeździe powracał.

Dodam, iż po mocniejszym bucie czuć zapach spalonego plastiku.. dodatkowo autko po wirusie od 3 lat na 135km.

Doczytałem również gdzieś na forum, że po wirusie turbo dostaje większa ilość spalin i sobie z tym nie radzi dlatego powoduje szarpania, ale czy to ma jakiś związek.. nie wiem.

Pomocną na pewno sytuacją jest psikanie WD 40 w wężyk idący od filtra do N75. przez jeden dzien działa jak nowy i szarpanie powraca.
N75 działa prawidłowo i próbuje zbić turbine w dół ale sobie nie radzi i jest przeładowanie. zaworek N75 mam juz trzeci nowy :)

Dodano po 10 minutach 32 sekundach:
Wrzucam linki do dwóch zdjęć z hamowni podczas szarpania, gdzie widać na drugim zdjęciu jak turbina przeładowuje ( żółtalinia ) a zaworek N75 próbuje zbić turbine ale sobie nie radzi ( linia niebieska )

https://ibb.co/Ws5Gvnx
https://ibb.co/wzqknq4