Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By fantapc -  02 maja 2019, 11:42
 wielkopolskie
#273897
Witam,
Mam pytanie odnośnie zasady działania zmiennej geometrii turbiny. Szukałem wcześniej odpowiedzi na pytania, które mnie nurtują ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.
Mianowicie chodzi mi o dwie kwestie:
1. Wiadomo że zmienna geometria działa na zasadzie zamykania i otwierania kierownic turbiny ale pytanie: w którym położeniu kierownic (zamknięte/otwarte) turbina "działa"? (działa=daje maksymalny boost)
2. Jeżeli mamy do czynienia z układem podciśnień, czyli podciśnienie steruje gruszką turbiny to w momencie gdy sztanga jest zasysana to otwiera czy zamyka kierownice?

Jeżeli ktoś potrafi mi odpowiedzieć to z góry dziękuję.
By fantapc -  03 maja 2019, 10:51
 wielkopolskie
#273915
tberent pisze:
02 maja 2019, 14:32
Popatrz na żaglówki to odpowiesz sam sobie na 1 pytanie.
Na 2 wystarczy któryś z miliona filmów na yt o turbo

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Z teorią żaglówek to akurat nie trafiłeś kolego :) Ponieważ jeżeli kierowniczki turbiny ustawią się jak żagiel w żaglówce to ograniczą dopływ powietrza, który napędza wirnik turbiny i turbo wtedy wyhamowuje.