Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By ma33i -  14 lip 2019, 20:25
 warmińsko-mazurskie
#275762
Witam

Wyskoczył mi kiedyś błąd :
16786 - Układ recyrkulacji spalin: natężenie przepływu za duże
P0402 - 000 - -
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 1974 /min
Moment obrotowy: 50.0 Nm
Prędkość: 49.0 km/h
Obciążenie: 18.8 %
Cykl pracy: 65.3 %
Bity binarnie: 00001000
Ilość powietrza/Obr.: 230.0 mg/suw
Ilość powietrza/Obr.: 5.0 mg/suw

Wymieniłem w sobotę egra na EGR WAHLER 7496D VW GOLF V 5 1.9TDI I po wymianie znowu ten sam bład...
Sprawdziłem podciśnienie (ten wężyk do egr) i tam praktycznie nic nie zasysa.
Przy większych obrotach również, i takie pytanie.
U was tak samo praktycznie nic nie czuć po przyłożeniu palca? Bo na moje rozumowanie powinno byc dość mocno zeby ten grzybek poszedł do góry. On jest dość sztywny.
Czy ktoś wymieniał ten moduł podciśnienia albo jak go sprawdzić czy to jego wina?
Bo to juz 3 egr (ten ostatni nowy) i troszkę to robi się irytujące...
Pozdrawiam serdecznie
Awatar użytkownika
By Cimek -  20 lip 2019, 8:51
 opolskie
#275883
@ma33i Po wymianie na nowy błąd dalej jest? Sprawdzałeś szczelność układu po wymianie? Tu niestety przydaje się maszynka do podciśnienia, ewentualnie dużą strzykawką. Tak samo sprawdzisz samego egr, nie jest tam potrzebna niewiadomo jaka moc by ruszyć go. Może syf naszedł do wężyka, a z niego do zaworu sterującego? Chyba @Dexter23pl miał na sprzedaż używki.
Awatar użytkownika
By ma33i -  20 lip 2019, 16:32
 warmińsko-mazurskie
#275893
Dziękuje za odpowiedz.
Ten sam błąd, i jeszcze przepływkę pokazało ale to wychodzi sporadycznie.
Sprawdziłem egr strzykawką i ruszają się grzybki. I co najlepsze we wszystkich 3, w tym dwóch starych...
Jak można odpiąć wężyk z tego modułu podciśnienia?
Sprawdzę czy wężyk jest szczelny, a jak się okaże że jest szczelny to zaworek można wyczyścić?
Czy lepiej cały moduł kupić używany?
Awatar użytkownika
By bOGDAN -  20 lip 2019, 17:21
 dolnośląskie
#275894
"Bo to juz 3 egr (ten ostatni nowy) i troszkę to robi się irytujące..." trzeba przywrócić podciśnienie w układzie ,
kontrola szczelności całego układu !!!- ( całego ! łącznie z akumulatorem ) ,kontrola pompy tandem , a dopiero w następnej kolejności kontrola i ew.wymiana wielozaworu .

Naprawy na chybił trafił zawsze są irytujące ..... :)
Awatar użytkownika
By bOGDAN -  20 lip 2019, 18:47
 dolnośląskie
#275897
Pokazuje błąd nadmiernego przepływu bo EGR jest zamkniety ,a jest zamknięty bo nie ma sterowania ( podciśnienia ) .
Czy można to samemu "zrobić" ?
Nie wiem jakie masz możliwości sprzetowe , poza VCDS -em , którego jak widać też trzeba właściwie korzystać - bez urazy.
Raczej radzę jechać do jakiegoś warsztatu i tak już wydałeś kasę niepotrzebnie na kupę EGR-ów .
A jak nie, to dalej metodą prób i błędów : wielozawór , przewody podciśnienia ....... itd itp.
Awatar użytkownika
By ma33i -  20 lip 2019, 19:01
 warmińsko-mazurskie
#275898
No niestety, dopiero zaczynam z vcds i powoli się uczę :)
Dzięki za pomoc, popróbuje, jak nie pójdzię to oddam do mechanika.
Ogólnie już dawno mógłbym to zrobić i nie chodzi o pieniądze, tylko ja lubię sam wiedzieć co i jak tam mam i samemu próbować :)
Dzięki za pomoc :)