Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By measApi -  30 lip 2019, 14:26
 małopolskie
#276057
Cześć :hi:

Mam problem z miską olejową w swoim mk5, a dokładnie z jej wysokością nad ziemią. Niestety na osłonie silnika cały czas pojawiają się nowe ślady kontaktu z przeszkodami na drodze, a jest to na tyle uciążliwe, że remont na drodze i leżące średniej wielkości kamienie przyprawiają mnie o zawrót głowy. Na równej powierzchni od ziemi do osłony mam nie więcej niż 10cm wolnej przestrzeni. W miastach, szczególnie w Krakowie, gdzie się poruszam, garbów na drodze nie brakuje i tak właściwie to tylko kwestia czasu, kiedy dojdzie do jakiegoś poważniejszego uszkodzenia.

Niestety problem jest bardziej skomplikowany, niż wydawać by się mogło, bo autko nie ma oryginalnego silnika, a sprzedawca zadbał, by żadnych innych oznaczeń aktualny silnik nie miał. Z tego tytułu nie jestem w stanie stwierdzić, czy oryginalny BLS był osadzony wyżej na łapach, czy mają na to wpływ nieoryginalne alufelgi, czy choćby siadły sprężyny z przodu. Mam wrażenie, że w innych golfach miski ładnie chowają się w płaszczyźnie podwozia, bez nadmiernego wystawania. U mnie niestety jest to bardzo widoczne.

Zastanawiam się nad wyjściem z tej sytuacji, bo jest ich w sumie kilka, ale opierają się głównie na modyfikacji zawieszenia, a to tylko częściowe rozwiązanie, bo miska dalej wystawać będzie. Jeżeli macie jakieś doświadczenia w tej materii, albo chociaż jakieś informacje, jak rozpoznać model silnika, żeby porównać parametrami jego mocowanie, to może uda się wybrnąć z tego bagienka :wall:

Silnik to teoretycznie 1.9TDI BLS, w praktyce na pewno nie BLS. Panewki BLSa okazały się się za małe średnicą :hmmm: a mechanik twierdził, że silnik może pochodzić z auta z mocowaniem wzdłużnym (nie pokrywają się wszystkie śruby między skrzynią a silnikiem) :?: :?:
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  30 lip 2019, 14:33
 pomorskie
#276059
Każdy 1.9 TDI w mk5 z serii Bxx jest tak samo osadzony chyba że masz jakis motor z passata B6 albo z MK4
Silnik to teoretycznie 1.9TDI BLS, w praktyce na pewno nie BLS.
To jak części dobierasz?

Dodano po 2 minutach 34 sekundach:
mechanik twierdził, że silnik może pochodzić z auta z mocowaniem wzdłużnym (nie pokrywają się wszystkie śruby między skrzynią a silnikiem)
Wówczas byłaby rzeźba z mocowaniem i poduszkami, prędzej z passata B6

Dodano po 1 minucie 49 sekundach:
Na obudowie rozrządu nie masz kodu?
By measApi -  30 lip 2019, 16:13
 małopolskie
#276060
Części zazwyczaj pokrywają się w dużej mierze z BLSem. Wyjątkiem na przykład było ostatnio uszczelnienie kolektora przy turbinie, które okazało się pasować z BMNa. BMN jako 2 litrowy silnik wydaje się dużo większy, ma inaczej zorganizowany kolektor dolotowy, dlatego nie podejrzewam też żeby to był ten model. Może być również tak, że silnik poskładany jest z różnego pochodzenia podzespołów. Tak jak pisałem, różnica z pewnością jest w wymiarach panewek i mocowaniu skrzyni - silnik i skrzynia maja różne rozstawy śrub.

W sieci znalazłem bardzo podobny silnik, w B6 rzeczywiście:
Obrazek
Czy zatem mocowanie silnik-skrzynia zależało od modelu silnika? Czy było to uniwersalne?

Co do kodu na rozrządzie muszę sprawdzić. Postaram się też wrzucić kilka zdjęć, jak to wygląda.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  30 lip 2019, 23:05
 pomorskie
#276063
na białej nalepce widocznej na obudowie rozrządu jest kod silnika

to może być silnik BMM tak jak jest napisane na pokrywie zaworów, 2 litrowy 8 zaworowy, praktycznie rozwiercony 1.9 TDI

daj foto silnika
By measApi -  30 lip 2019, 23:16
 małopolskie
#276064
Coraz to nowych rzeczy dowiaduję się o aucie :fluff: Z 1.9 2.0 się zrobiło, ciekawe co jeszcze czas pokaże :hmmm: Niestety dzisiaj już nie uda mi się zrobić zdjęć w dobrych warunkach, a mam same z plastikową osłoną na silniku. Postaram się rano jakieś zrobić

Dodano po 7 minutach 13 sekundach:
Udało się znaleźć dwa zdjęcia, jednak robione przy innej okazji. Jutro dobiorę się do osłony i wrzucę silnik w pełnej krasie
Obrazek

Obrazek

Dodano po 9 godzinach 10 minutach 11 sekundach:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  31 lip 2019, 10:59
 pomorskie
#276067
O ile osłona rozrządu jest od tego silnika to jest to BLS, poza tym BLS od BMM wizualnie niczym się różnią jedynie plastikową osłoną silnika ale ta też może być inna. Jaki numer sterownika silnika odczytuje VCDS?
By measApi -  31 lip 2019, 11:19
 małopolskie
#276068
Address 01: Engine Labels: 03G-906-021-BLS.clb
Part No SW: 03G 906 021 QJ HW: 03G 906 021 AB
Component: R4 1,9L EDC G000SG 1984
Revision: --H08--- Serial number: VWXBZ0H0781209
Coding: 0000071
Shop #: WSC 01279 785 00200
VCID: 77FD5DDD06CD43F2E4-8022

1 Fault Found:
053273 - Control Module for Instrument Cluster
U1019 - 000 - Missing Signal for Oil Level/Temperature
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 254
Reset counter: 255
Mileage: 203744 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 22:40:52

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 12.31 V
Bin. Bits: 00101100
Bin. Bits: 00000000
(no units): 0.0

Readiness: 0 0 0 0 0

Dodano po 5 minutach 10 sekundach:
Wizualnie, to jedynie po pokrywie zaworów jestem w stanie stwierdzić różnice. Ona jedynie różni się od typowego BLSa.
Wewnętrznie, tak jak pisałem wcześniej, panewki głównych czopów początkowo zamówione były do BLSa i okazały się mieć za małą średnicę. Z jakiego silnika zostały ostatecznie dopasowane, nie pamiętam, bo temat przewijał się juz stosunkowo dawno.
By measApi -  15 paź 2019, 12:07
 małopolskie
#277689
Mała aktualizacja. Udało mi się ustalić numery bloku silnika - 038 021 cc. Z informacji, do których dotarłem wynika, że tego typu silniki mocowane były w samochodach transportowych (?) typu caddy/transporter. Przewijały się też informacje, że w BLSach również były stosowane. Stąd niestety nie jestem w stanie stwierdzić na 100%. Zaciekawiły mnie za to różnice w rozmiarach misek olejowych dla silników BRR, w których ten blok występował.

Według google do BLSa typowo idzie taka:
Obrazek

Przy czym moja wizualnie jest o wiele wyższa i wygląda mniej więcej tak jak na tym silniku (na zdjęciu silnik BRR, miska z tyłu charakterystycznie wysoka, z przodu ścięcie i dużo niższe czoło):
Obrazek

Być może to właśnie główny powód wystawania poza obrys podwozia, poniżej zdjęcie, które ostatnio udało mi się zrobić:
Obrazek

W tej sytuacji zastanawiam się, czy miska olejowa od innego modelu może podejść do tego silnika? Czy nie byłoby problemu ze smokiem oleju i pojemnością miski?
By measApi -  17 paź 2019, 10:53
 małopolskie
#277739
Z poprzednikami kontaktu nie mam. Auto było kupowane w komisie, a tam jak wiemy bywa różnie. Chwilę po zakupie auta (2012) brakowało mu mocy, szarpał. Jak się okazało - typowe w tych silnikach zapadnięte szklanki + wytarty wałek. Za jednym zamachem chciałem wymienić również panewki, bo to następna częsta awaria. I tu zaczęły się schody - zamówione panewki do BLSa nie pasowały, okazały się za małe średnicą, wał przy moim silniku jest większy przynajmniej na podporach, korbowodowych panewek nie sprawdzałem. Ostatecznie, że stare były w dobrym stanie to one zostały na swoich miejscach. Ale dało mi to do myślenia, że coś musi być nie tak.
I głębsze oględziny to potwierdzają - chociażby ta wystająca misa, zatarte numery, a co ważniejsze niezgadzające się otwory montażowe pomiędzy skrzynią, a blokiem silnika. Z tego co pamiętam, dwie albo więcej śrub nie było zamontowanych. :eek:
Ostatecznie nie powiem, żeby mi ten silnik przeszkadzał, bo jest wykonany trochę mocniej od normalnego BLSa :pepsi: Ma to też swoje wady jak widać.
By measApi -  18 paź 2019, 21:23
 małopolskie
#277761
Ciężko powiedzieć. Jak wyżej pisałem, jedyne do czego udało mi się dojść, to numery bloku 038 021 cc. Google podpowiada, że to silnik z jakiegoś dostawczego VW albo audi - BRR, albo coś innego. Chciałbym dojść, czy mogę bez konsekwencji podmienić miskę w tym silniku na jakąś z BLSa. Problem w tym, że z etki nie mogę wyciągnąć informacji, jakie miski z tym blokiem były wypuszczane