Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By Stratoss -  06 wrz 2019, 9:24
 łódzkie
#276839
Jak w temacie. Jaki powinien być prawidłowy kąt synchronizacji dla silnika bxe. Z tego co czytałem ma być jak najbliżej zera ale jest z tym niby różnie . Po wymianie wałka było 0.0 ale przedstawiłem na -2.5 bo sugerowalem się wskazaniami postojowymi na fisie żeby było 0.5l/h. Teraz przedstawiłem na - 0.5 do - 1 mam wrażenie że z dołu jest troszkę mocniejszy ale powyżej 2 tysięcy mam wrażenie że przyspiesza bardzo liniowo nie wkreca się tak ochoczo pod górkę na wyższym biegu pedal w podłogę i nie chce jechać wg . Nie wciska w fotel po prostu jedzie. Na fisie pokazuje 0.7l/h I z średniego też wychodzi wydaje się więcej niż na ustawieniu - 2.5, ale jeszcze pojeździc muszę żeby na baku zobaczyć . Jedyne co zauważyłem to na - 2.5 puszczal po nocy szarego dymka, teraz też to robi ale mniejszy takie mam wrażenie i minimalnie lepiej odpala ale silnik głośniej pracuje, bardziej twardo. Na ustawieniu - 2.5 FIS zanizal spalanie nawet do 1l. Pokazywał cuda nawet poniżej 5l a nawet 4.5 l/100
Przejrzałem cały internet, brak jednoznacznej odpowiedzi.

Ma ktoś jakąś większą wiedzę w tym zakresie? Przedstawiłem bliżej zera ze względu na tezę brata że niby powinno być zero, a szary dymek przez to że za późny był kąt.