Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By wojtekt5 -  22 wrz 2019, 0:02
 lubelskie
#277156
Witam
Ostatnio zauwazylem ciemny nalot w zbiorniczku wyrownawczym, ogolnie caly rozowy plyn zmienil barwe
Zapach plynu jest rowniez dziwny
Przy zrobieniu testu (plyn sie przebarwia na zolto zielono) wykazalo mi ze mam CO2 w ukladzie chlodzenia
Moje pytanie jest nastepujace:
czy definitywnie mozna wykluczyc jedno albo drugie
Nadmienie ze nie zauwazylem uciekajacego plynu chlodniczego (wyczytalem ze taki objaw moze byc przy egr), jest to jakbym to powiedzial "brudna woda", korek olejowy jest czysty
Drugie pytanie: czy robiac test na obecnosc CO2 po naprawie jednej z tych rzeczy ( a wiec albo wymianie uczelki albo wymianie chlodnicy egr) a nie wymieniajac plynu chlodniczego ktory jest ze spalinami otrzymamy wiarygodny wynik testu?
Czy wymieniajac EGR potrzebne jest remapowanie?
Jakiej firmy EGR polecacie (piuerburg, Haas, wahler)? a jakich konkretnie firm unikac
Dzieki za odpowiedz
By wojtekt5 -  22 wrz 2019, 19:13
 lubelskie
#277168
Dzięki za odpowiedź
Wymianę płynu zamierzam zrobić tak czy inaczej
Chodziło mi jedynie o to żeby być pewnym (po naprawie)że ponowny test będzie prawidłowo przeprowadzony bez zbędnej wymiany plynu i potwierdzi że dobra rzecz naprawiłem. Bo jeśli wymienię uszczelkę a okaże się że jest to przepuszczająca chłodnicza spalin? Czy mam rozumieć że po naprawie test powinien być na czystym płynie aby mieć pewność że jest wszystko ok? Dzieki

Dodano po 1 dniu 1 godzinie 38 minutach 30 sekundach:
Czy można wykluczyć jedną albo drugą usterkę? Coś co jest charakterystyczne dla jednej albo drugiej?