Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By measApi -  23 wrz 2019, 13:26
 małopolskie
#277189
Borykam się z problemem nieszczelności w kolektorze dolotowym. Konkretnie przedmuch na uszczelnieniu kielicha turbo po stronie wysokiego ciśnienia, zaznaczone okręgiem na obrazku Obrazek
Moim problemem nie jest uciekające ciśnienie, a mgiełka olejowa, która skutecznie brudzi wszystkie elementy pomiędzy silnikiem a komorą pasażerską, włącznie z DPFem i kolektorem wydechowym... Muszę jakoś z tym problemem dać sobie radę , chociażby ze względu na bezpieczeństwo, ale również ze względu na zaolejone gumowe elementy - węże od płynu chłodniczego, które już spuchły, mocowanie silnika, mocowanie drążka stabilizacyjnego, maglownica też myślę, że zbyt ciekawie w takich warunkach nie ma.
Ubytek oleju jako tako nie jest duży - dolewka 0.7l pomiędzy 10kkm wymianami. Jak na przebieg 240kkm i regenerowaną turbinę myślę, że nie jest źle.

Najgorszym w tym wszystkim jest to, że wszystkie uszczelnienia, jakie w okolicach turbo mogłem wymienić, już dawno wymieniłem. Włącznie z uszczelką węża ciśnienia we wspomnianym kielichu. Wszystkie elementy z ASO.

Na ten moment nie mam za bardzo pomysłu, co z tym problemem można dalej zrobić. Spotkaliście się z czymś takim, jakoś to obeszliście? W jednym z tematów na forum czytałem, że może być to normalne zachowanie silnika z przebiegiem, no ale ciężko mi ocenić, czy u kogoś było lepiej niż u mnie.
Jedyne, co mi przychodzi do głowy, to jakoś trwało połączyć wąż z tym kielichem, ale wiadomo, że każda następna naprawa, będzie katorgą przy wyjmowaniu czegokolwiek...
By Marcelix -  25 wrz 2019, 21:32
 podlaskie
#277222
Ja na Twoim miejscu dobrałbym grubszy oring na ten wąż, który wchodzi w ten kielich. Druga sprawa, to skąd olej w dolocie? Trzeba by się nad tym pochylić. Poczytaj tu na forum jest poruszony temat odmy. W większości przypadków to ona odpowiada za olej w dolocie.
Powodzenia.
By measApi -  26 wrz 2019, 9:29
 małopolskie
#277227
Dzięki za podpowiedź, być może uda mi się dobrać jakiś grubszy oring. A co do oleju, odmę będę musiał zweryfikować, ale bardziej podejrzewam samą turbosprężarkę o ten wyciek. Jak pisałem, nie ma tego wiele, pomiędzy wymianami to max 0,7l dolewki. Jednak po dłuższych trasach wszystko skutecznie jest pokryte olejem wokół tego kolektora.