Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By glodek -  07 mar 2016, 13:10
 wielkopolskie
#218841
A więc i ja coś skrobnę w tej sprawie ;)

Na początku tylko wspomnę że moja 2masa miała się dobrze tylko lekko się zablokowała i były delikatne wibracje na wolnych obrotach (przy demontażu pneumatykiem wróciła na swoje miejsce tzn odblokowała się) pisze o tym bo mam porównanie DM dobrej vs Jednomasa ;)

Jednomas miał załatwić całkowicie ingerencje w sprzęgło w przyszłości i pozwolić rozwinąć większą moc ALE ... Dwumasa to nie taki zły wynalazek jak się dobrze z niej korzysta .. proponuje poczytać to -- http://autokult.pl/2272,kolo-dwumasowe- ... ne-czesc-1

Taniej jest wsadzić jednomas - skusiłem się bo wszyscy co mają są zachwyceni hmm może wasze DM już tak waliły że możecie mieć takie wrażenie - ja mam inne i w 100% na DM komfort jazdy (i sama jej jakość) jest nie do porównania !!!

plusy:
- można zapomnieć o problemach ze sprzęgłem na wieki :)
- szybciej się wkręca - nie zauważyłem - nawet bardziej na minus
- to było by na tyle z plusów ..

minusy:
- (edit) zapomniałem o prędkości V-MAX spadło +/- 15km/h na tym samym programie
- wzrosło spalanie
- szybciej wytraca prędkość - czuć to bardzo mocno (tu o tym poczytałem gdzieś w necie - że JM ma mniejszą energie kinetyczną - nigdy nie byłem dobry z Fizyki więc nie będę tego dalej rozwijał :P)
- Głośna praca całości
- nie uważam że nadaje się do dużych mocy !!! (dwumasa została stworzona do przenoszenia o wiele większego momentu niż czasy jednomasów)
- skrzynia cierpi i nie ważne jak dobrze ktoś operuje pedałem sprzęgła !!!

nie jest tak kolorowo jak piszecie - że nie ma różnicy itp - jest różnica i to kolosalna !!!

to taki mój post dla tych co mają problem się zdecydować !!! ważne aby kupować oryginalne części fabrycznie dwumas wytrzymuje 100-180 tys więc nie oszukujmy się prędzej czy później będzie z nim problem .. myślę że takiego podsumowania tu brakuje - bo odpowiedzi w stylu jest git zakładaj to chyba są nie na miejscu :)

EDIT 05.04.2016
Małe podsumowanie jeszcze z mojej strony - w/w wady zauważyłem przy sofcie na 140KM 320Nm na czystej serii 105KM +/- 250Nm jest dużo lepiej - czyli podsumowując osoby które nie planują dużych przyrostów mocy 2mas a jednomas w komforcie ne ma "wielkiej" różnicy !!! na wolnych obrotach np na 2 biegu już nie telepie tak mocno budą .. ;) ten minus można przy serii wykreślić ;)
#218981
to i ja pozwolę sobie dodać kilka słów... aczkolwiek nie zamierzam polemizować z Tobą w tej kwestii... po pierwsze z racji Twojej znajomości tematu, po drugie z racji Twojej wiedzy całościowej :ok:
glodek pisze: - wzrosło spalanie
nie odnotowałem a zestawienia prowadzę od kilku lat
glodek pisze: - szybciej wytraca prędkość - czuć to bardzo mocno (tu o tym poczytałem gdzieś w necie - że JM ma mniejszą energie kinetyczną - nigdy nie byłem dobry z Fizyki więc nie będę tego dalej rozwijał :P)
być może, ale jak jadę autem to cały czas trzymam nogę na pedale gazu lub mam włączony tempomat więc nie zaobserwowałem tego zjawiska
glodek pisze: - Głośna praca całości

jest głośniej ale bez przesady. zresztą w każdym wątku jest to opisane że zestaw ten jest głośniejszy od fabrycznego ze względu na sprężynki na tarczy sprzęgła, a nie w kole dwumasowym. Być może dlatego, iż masz podniesiona moc jest to bardziej słyszalne u Ciebie niż u mnie - ale to już są moje domysły.
glodek pisze:
- nie uważam że nadaje się do dużych mocy !!! (dwumasa została stworzona do przenoszenia o wiele większego momentu niż czasy jednomasów)

na tym to się nie znam, więc się nie wypowiem
glodek pisze:
- skrzynia cierpi i nie ważne jak dobrze ktoś operuje pedałem sprzęgła !!!

tutaj się też nie wypowiem, ale wyszedłem z założenia, że szybciej auto sprzedam niż mi skrzynia padnie
glodek pisze:
nie jest tak kolorowo jak piszecie - że nie ma różnicy itp - jest różnica i to kolosalna !!!

no tutaj to już pokolorowałeś sam troszkę ;-) . nigdzie nie zostało napisane iż nie ma różnicy. być może słyszałeś od kogoś że jest tak superowo i kolorowo
glodek pisze:
to taki mój post dla tych co mają problem się zdecydować !!! ważne aby kupować oryginalne części fabrycznie dwumas wytrzymuje 100-180 tys więc nie oszukujmy się prędzej czy później będzie z nim problem .. myślę że takiego podsumowania tu brakuje - bo odpowiedzi w stylu jest git zakładaj to chyba są nie na miejscu :)
tak sobie myślę, iż jak ktoś po takiej wypowiedzi jak zacytowałeś, decyduje się na tego typu zmianę to jest niespełna rozumu. sam założyłem jednomas ale najpierw przeczytałem ten wątek + kilka innych w necie od dechy do dechy. Podjąłem ryzyko. Na razie jest dobrze, zobaczymy jak będzie dalej. są minusy jak i są plusy. Jeśli ktoś sporo jeździ i ma co 3 lata wymieniać dwumas bo wytrzymuje ok 100tys to sam przyznasz że to lekka przesada :-/
#218983
To tylko plusy i minusy które ja zauważyłem i tyle :) nie czytałem całego wątku rozmawiałem z kilkoma osobami telefonicznie i większość równo twierdziła nie ma różnicy :)

Nie ubolewam z tego powodu że założyłem bo to zawsze jakieś tam doświadczenie - sorry ale z auta klasy wyższej niż mk3 jednomas cofa komfort do właśnie tamtych czasów :) - nie napisałem tego aby kogoś obrazić ;) jeśli tak się stało to przepraszam ..

Takie małe podsumowanie tego wątku - a i tak każdy zrobi jak chce ;)

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
#218986
A-R-T-U-R pisze:jeśli ktoś sporo jeździ i ma co 3 lata wymieniać dwumas bo wytrzymuje 100tys to sam przyznasz że to lekka przesada :-/
tu się do końca nie zgodzę ;) 100kkm to trochę zaniżony dystans, reguła to 150 do 200 tys km bo wraz ze wzrostem średnich przebiegów żywot dwumasy wzrasta a mogę się założyć, że część wymian dwumasy jest nietrafiona, nietrafiona nietrafioną diagnozą :) ponieważ była wymieniana z uwagi na szarpanie przy rozruchu a jak wiemy za to nie jest odpowiedzialna dwumasa tylko za niskie rpm przy rozruchu bądź zbyt mała dawka paliwa ale jedno z drugim jest powiązane, osobiście znam taki przypadek a pewnie jest ich sporo a skoro skrzynia już rozflaczona a sprężyny maja jakiś tam luz to przecież i tak każdy mechanik powie żeby wkładać nową za jedną robotą i nieważne że stary dwumas jeszcze 100kkm by przelatał


moim zdaniem każdy przypadek wymiany DKZ na JKZ jest indywidualny, różna kultura jazdy, różne dystanse, różny okres użytkowania auta itp... jednemu się opłaca innemu nie, jednemu niepożądane efekty nie przeszkadzają a innemu przeszkadzają.

Dla mnie każdy dźwięk ponadto co przewidziała fabryka dyskwalifikuje daną część, moje uszy nie zdzierżyły by tego dlatego wolę raz na 10 lat wymienić na DKZ

Dodano po 7 minutach 12 sekundach:
w ramach małego OT - ostatnimi laty wszędzie mozna się dowiedzieć, wyczytać itp... że DKZ jest kiepski zwłaszcza w Fordach, ostatnio interesuję się Fordem Kugą /trzy sztuki przeglądałem z czego dwie testowałem/ a dokładnie ich historią serwisową, wszystkie miały przeloty w granicach 170-200kkm i miały fabryczne zestawy nie dające jeszcze oznak zuzycia więc chyba nie jest tak źle jak to malują w kolorowej prasie i mediach, aha jedna miała PowerShifta i też dwumas oryginalny
#218990
Jeśli chodzi o mnie to latam już na jednomasie 50kkm i nie mam żadnych zastrzeżeń. Wszystko pracuje bdb. Z zalet to na pewno lżej chodzi pedał sprzęgła, lepiej się wkręca na obroty i człowiek się nie martwi że jak za dużo da w palnik i włącza sią ASR to dwumas dostaje po karku. Cena z robotą też wyniosła dwa razy mniej. Na początku jak założyłem i zacząłem jeździć to zauważyłem, że sprzęgło jest bardziej czułe i chodzi bardziej jak w benzynie, jeśli chodzi o głośność to nie zauważyłem różnicy a sprężynki u mnie odezwą się raz na jakiś dłuższy czas i słyszę je tylko gdy np wyjde otworzyć bramę a silnik chodzi :)

Nie zauważyłem też żadnego wzrostu spalania, a raczej stwierdziłbym że lekko spadło bo silnik ma lżej. U mnie dwumas przy 180kkm zaczął mi telepać rano samochodem przez 3 min po odpaleniu także podejrzewam, że jeszcze by przelatał trochę ale wolałem to zrobić i mieć spokój.

Jeśli chodzi o silnik 1.9 TDI to mam wrażenie że jego charakterystka pracy wpływa na to, że dwumasa bardziej dostaje po tyłku. W passku ojca 2.0 TDi CR gdzie ten silnik ma super kulturę pracy w porownaniu do 1.9 mam wrażenie że jest to bardziej żywotne, już prawie 300kkm ma passek, dwumas nie był jeszcze wymieniany ( tak wynika z historii serwisowej) i ma się dobrze.
#220977
Facet starał się wyjaśnić, ma sporo racji w tym co mówi. Jednak ja ja bym poprostu chciał zobaczyć zestawienie takich samych aut z takim samym silnikiem tylko z różnym kołem. Takie zestawienie w postaci wykresów drgań, pracy silnika, zmierzenie głośności obu układów itd. Tak żeby było widać czarno na białym zalety i wady obu zestawów.
Dla mnie osobiście? Dwumas to największe kojdo w aucie. Skoro ma za zadanie redukować drgania to nie powinno nas w ogóle interesować jak jeździć by go nie męczyć... Chcę jechać eko to mam na to prawo i dwumas powinien to wytrzymać tak samo jak żwawsze ruszanie z pod świateł i wtedy powinienem się przejmować jedynie zużyciem opon a nie czy mi sprężynki z pod maski nie wyskoczą... Dwumas spokojnie powinien wytrzymywać 300tys km i to katowania go a nie tak jak teraz, że po 20tys sychać sprężynki a po 50tys znowu telepie gównem. Producenci to cwaniaki i zdobyli łatwy kąsek i doją. Dobrze, że chociaż trochę to potaniało bo kiedyś grubo ponad 3k trzeba było dać, teraz już za ok 1500 zł się dostanie komplet do 2.0TDI.
Awatar użytkownika
By glodek -  22 mar 2016, 10:32
 wielkopolskie
#220987
Forest wykresy są zbędne różnica jest odczuwalna na niskich obrotach czuć to na maxa - z mojej strony proponuje kupić zestaw VALEO (to konstrukcja która powstałą dla nowszych silników) !!! nie stykać sprzęgła ze starych klamotów :) zestawie VALEO te tłumiki drgań na tarczy sprzęgła ma większe (głośniejsze jak ktoś wcześniej pisał) ale lepiej sobie radzą na niskich obrotach jest większy komfort :D

Temat jest obszerny ale Ci co założyli albo zmienili szybko na 2mas albo się nie chwalą różnicami +/- bo coś tam - a wystarczyło wyłuskać kilka faktów :sleepy:

jeszcze raz jak wymieniać to na VALEO :friends:

A co do 2masy to można jak najbardziej jeździć dynamicznie - ale nie zostawiać ślad opony na każdych światłach :naughty:
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 41