Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
#29447
A jesli chodzi o ciekawostke to na angielskim forum wyczytalem iz jeden typ mial identyczna sytuacje i podskoczyl z tym do ASO ( u niego tak jak u mnie sprezynki wyszly bokien co skutkowalo brzeczeniem przy wyzszych obrotach) i zostal poinformowany iz jest to napewno turbina ktora powiedziala bye bye .
Z reszta na poczatku tego tematu tez pierwsze podejrzenia padly na turbine . Odpokac iz nie jest to turbinka :)

Pozdrawiam
#29521
Mam to samo tzn jeśli chodzi o stuk przy odpalaniu i powiem że jest to bardzo głośny stuk ale co ciekawe tylko gdy złapie temperature jak odpalam na zimnym jest cichutko no i na wciśniętym sprzęgle charakterystyczne brzęczenie i mam pytanko czy jak nie wymienie tego na cały nowy komplet czy może zaszkodzić to skrzyni biegów sprzęgło nie slizga biegi wchodzą normalnie więc czy jest sens jusz wymieniać :?:


Golf V 1.9 TDI BKC Sportline
#29529
a ja powiem inną ciekawostkę - jak wspominałem też miałem "walnięcie silnikiem" przy odpalaniu, oczywiście wymieniłem dwumas bo strasznie już "klepał", co ciekawe "uderzenie" silnikiem nie zniknęło, dopiero po wymianie akumulatora (choć kręcił niby normalnie) na taki z większym prądem rozruchowym silnik zaczął palić normalnie
#29545
Krzysiek pisze:Mam to samo tzn jeśli chodzi o stuk przy odpalaniu i powiem że jest to bardzo głośny stuk ale co ciekawe tylko gdy złapie temperature jak odpalam na zimnym jest cichutko no i na wciśniętym sprzęgle charakterystyczne brzęczenie i mam pytanko czy jak nie wymienie tego na cały nowy komplet czy może zaszkodzić to skrzyni biegów sprzęgło nie slizga biegi wchodzą normalnie więc czy jest sens jusz wymieniać :?:


Golf V 1.9 TDI BKC Sportline
Najpierw zobacz czy na innym akumulatorze nie zniknie problem.

Jak widac mamy dwa zrodla tego tzw walniecia , z autopsji pszczolka u niego po prsotu sie dwumas zapiekl :/
ale po wymianie na jednomas wszystko smiga jak nalezy.

Moj znajomy tez sie dopytywaj o taki zestaw i jakis mechanik powiedzial ze mozna smialo montowac tylko skrzynia biegów trochę bardziej eksploatuje.

Jak ja za wszystko z olejem do skrzyni zaplacilem jakies 650 zl to tyle $$ zostalo w kieszeni ze nawet jesli w co watpie to skrzynia nie jest jakims przerastajacym kosztem w zestawieniu z dwumasem :P I tak nadal taniej wychodzi.

na forum A3 pare osob smiga na takim zestawie a 1,9 BKC iBXE i nikt nie narzeka i kazdy nie odnotowal zadnej awarii.

pozdrawiam
#29552
Ok rozumiem aku mam od nowości i ma 6 lat więc może nawalać więc tak czy tak pasuje włożyć inny a o jakiej mocy mi polecacie nowy akumulator ten który posiadam aktualnie to Warta 12V 70Ah 340A na jaki moge zmienić tak żeby nie spalić auta lub jakie wy macie włożone :?: Z góry dzięki za odpowieć i pozdrawiam.


Golf V 1.9 TDI BKC Sportline
#29555
Krzysiek pisze:Ok rozumiem aku mam od nowości i ma 6 lat więc może nawalać więc tak czy tak pasuje włożyć inny a o jakiej mocy mi polecacie nowy akumulator ten który posiadam aktualnie to Warta 12V 70Ah 340A na jaki moge zmienić tak żeby nie spalić auta lub jakie wy macie włożone :?: Z góry dzięki za odpowieć i pozdrawiam.


Golf V 1.9 TDI BKC Sportline
Co do aku szukajka nie gryzie :P

http://www.auto-conrad.pl/Forum/phpBB-3 ... akumulator

Tak jak mi polecano wzielem produkt od naszych sasiadow.

Padlo na Ukrainska Westa Forse:)
12V 74AH 720A

Mam ten aku juz od pol roku i wszystko smiga jak nalezy.
#29658
Więc koledzy znalazłem sposób na to stukanie przy odpalaniu i jest to raczej sprawa dwumasu a dlaczego :?: Przy odpalaniu jak silnik zimny wciskam sprzęgło pale cisza problem pojawia się jak silnik jest ciepły przy wciśniętym sprzęgle odpalam i jest mega mega stuk jak gdyby podbicie z okolic skrzyni biegów więc pale bez wciśniętego sprzęgła jak narazie błogi spokój zobaczymy na jak długo jeszcze może tak pośmigam na tym dwumasie :D Troche to dziwne ale sie sprawdza przynajmniej u mnie.

Golf V 1.9 TDI BKC Sportline
#29675
Typowa bolaczka naszych silnikow :/

A tu maly opis jak u mnie to wyglada aktualnie :)

Ponizej to co na forum umiescilem.

Zrobilem juz dwa tys, nic nie brzeczy nie halasuje cod miod malina.
Jesli juz bedziesz kupywal sprzeglo to bierz sachsa wszyscy polecaja duzo bardziej sachsa niz luka.

Zalety hm

- Koszt 650 zl
- Silnik szybciej sie na obroty wkręca a co za tym idzie ( jest troche szybszy )
- Moc jest bardziej bezposrednio przekazywana na opony
- Wciskajac sprzeglo pedal chodzi duzo lzej niz pedal gazu
- Zginely tragiczne dzwieki dwumasu :P
- Pod przyszle mody typu chip lub inna turbina wytrzymuje pod 170~180 kucy i do 400 NM gdzie seria siada juz prz lekko powzej 320 NM

Minusy

- Rzekomo skrzynia biegów troche szybciej sie eksploatuje ( poniewaz dwumas delikatniej jakby przekazuje moc )
- Rzekome szarpniecia przy zmianie biegow ( napewno nie u mnie wsyzstko kestia tego jak masz noge wyczulona )
Jako ciekawostke dalem sie znajomemu przecjechac i chlopak ma nazwijmy to srednio wyczulona noge wobec czego tez przy kazdej zmianie biegow szarpalo :P


A nawet jesli mi skrzynia sie posypie ( w co watpie ) to i tak bedzie taniej niz kupno calego zestawu dwumasowego z dociskiem i sprzeglem i lozyskiem.
Zanim sie zabralem do roboty sporo czytalem na ten temat.


I na forum A3 gdzie juz kilka osob smiga od dlugiego czasu na takim zestawie i wszystko kazdemu smiga az milo :)

Pszczolek u siebie tydzien po mnie ten sam zestaw zalozyl i tez u niego hula jak nalezy :)

Szczerze polecam taki mod kazdemu kto ma 1,9 tdi z biegowa skrzynka :)

Pozdrawiam
#32288
Z tego co ja widze to roznia sie srednica w 5cio biegu masz 228 MM a 6cio biegu 230MM
Opieram swoja wiedze na tym co przeczytalem na vwgolf.pl dam jest caly watek ku temu poswiecony i taka wowczas otrzymalem odp. ze do 5 ciobiegu tak :) a 6+ nie podejdzie.

Jak sie czegos wiecej dowiesz to pisz , ewentualnie maluszka moglbys zapytac na jego blogu ( w koncu mocno wkrecony jest w tematyke )

Pozdrawiam.
#32291
Witam.Niedawno zmieniałem u siebie dwumas na jednomas valeo (1.9 bkc 5 biegów),miałem typowe objawy dwumasu.Po zmianie grzechotanie ucichło,ale po przejechaniu około 10 000tys pojawił się kolejny problem typu szarpanie wręcz uderzenie, po odpuszczeniu gazu.oczywiście były szarpaki,sprawdzenie całego zawieszenia i nic nie wyszło.Diagnoza mechanika sprzęgło padło,wyciągamy skrzynie i co nic:sprzęgło jak nowe bez śladów zużycia.Ja osobiście obstawiam uszkodzenie skrzyni spowodowane słabą amortyzacją przeniesienia napędu przez tarczę sprzęgła.
#32297
krisv pisze:Z tego co ja widze to roznia sie srednica w 5cio biegu masz 228 MM a 6cio biegu 230MM
Opieram swoja wiedze na tym co przeczytalem na vwgolf.pl dam jest caly watek ku temu poswiecony i taka wowczas otrzymalem odp. ze do 5 ciobiegu tak :) a 6+ nie podejdzie.

Jak sie czegos wiecej dowiesz to pisz , ewentualnie maluszka moglbys zapytac na jego blogu ( w koncu mocno wkrecony jest w tematyke )

Pozdrawiam.
przestudiowałem temat z forum golfa cale 44 strony i nikt nie potwierdził konkretnymi danymi iż w mk5 sie nie da
#32298
rosk pisze:Witam.Niedawno zmieniałem u siebie dwumas na jednomas valeo (1.9 bkc 5 biegów),miałem typowe objawy dwumasu.Po zmianie grzechotanie ucichło,ale po przejechaniu około 10 000tys pojawił się kolejny problem typu szarpanie wręcz uderzenie, po odpuszczeniu gazu.oczywiście były szarpaki,sprawdzenie całego zawieszenia i nic nie wyszło.Diagnoza mechanika sprzęgło padło,wyciągamy skrzynie i co nic:sprzęgło jak nowe bez śladów zużycia.Ja osobiście obstawiam uszkodzenie skrzyni spowodowane słabą amortyzacją przeniesienia napędu przez tarczę sprzęgła.

Dlatego tez nikt nie poleca Valneło :/

O polowe taniej by ci wyszlo zrobi to wszystko z godnie z tym watkiem, szarpania pojawiaja sie prawdopodobnie przez to ze za szybko puszczasz sprzeglo ( ja mialem tak na poczatku ) musisz miec swiadomosc iz moc jest bardziej bezposrednio przekazywana a w dwumasie bylo to wszystko bardzo lagodnie robione.

Przynajmniej ja to zauwazylem u siebie na poczatku a juz na tym zestawie prawie 10 tys km zrobilem.

wszystko smiga jak nalezy.
grzedo pisze:
krisv pisze:Z tego co ja widze to roznia sie srednica w 5cio biegu masz 228 MM a 6cio biegu 230MM
Opieram swoja wiedze na tym co przeczytalem na vwgolf.pl dam jest caly watek ku temu poswiecony i taka wowczas otrzymalem odp. ze do 5 ciobiegu tak :) a 6+ nie podejdzie.

Jak sie czegos wiecej dowiesz to pisz , ewentualnie maluszka moglbys zapytac na jego blogu ( w koncu mocno wkrecony jest w tematyke )

Pozdrawiam.
przestudiowałem temat z forum golfa cale 44 strony i nikt nie potwierdził konkretnymi danymi iż w mk5 sie nie da
Zaraz sie tam zaloguje i poczytam ( czesc inf dostalem na priva )

Pozdrawiam


znalazlem

http://www.a3-club.net/forum/showthread ... 69&page=25

wyczytalem ze jednomas nie podejdzie pod 6ciobieg.

Polecaja dwumas i sprzeglo od sharana.

Grzebie dalej.
#32300
krisv masz racje uderzenie po szybkim puszczeniu sprzęgła wystąpi nawet przy dwumasie,do tego objawu wystarczy płynne puszczanie,ale mi chodzi o uderzenia przy odpuszczaniu gazu np.przy dojeżdzaniu do skrzyżowania.Z tym zestawem wyszło by napewno taniej moja strata.Valeo ma opinie valneło,tylko że umnie sprzęgło nie valneło.Podejrzewam że gdybym założył sprzęgło od g60 efekt byłby taki sam,chyba skrzynia była już zmęczona.I teraz pytanie czy kupić skrzynie używaną czy może regeneracja.
#32302
Z tego co sie orientowałem ( bo tez sie o skrzynke balem ) to skrzynia uzywka kupisz za jakies 600 700 zl, a regeneracja wychodzi za zwyczaj duzo drozej:/

Wlasnie napisz prosze jaki masz przebieg i czy kiedykolwiek wymieniales olej w skrzynce.

I czy sprawdzales jego stan. NP u mnie polowy nie bylo ( jakbym dalej tak smigal nie wiem jakby na tym skrzynka ucierpiala).
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 41