Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By Bartas -  08 mar 2017, 21:09
 kujawsko-pomorskie
#248570
Tomeq pisze:Panowie informacje w tym temacie o przekładce pierwsza klasa, 90% już wiem... Szkoda że każdy nie podaje po za oznaczeniem silnika również oznaczenia skrzyni, wiem że do skrzyni JCR zamach 037105273C ma obiekcje co do współpracy i trzeba zastosować inny.
I tu moje pytanie:
Mam skrzynie 5b GQQ w silniku 1.9 TDI BXE 105km, czy g60 na zamachu 037105273C zatrybi? czy szukać grubszego koła 038 105 269D, jak do JCR...
Do gqq podchodzi 037105273C
#248582
Ha... a to ciekawostka, skoro 037105273C podchodzi, to w takim razie 038 105 269D będzie za gruby i będzie w pół wysprzęglał, ślizgał itp. czytałem o takim przypadku że było za mało miejsca na sprzęgło między skrzynią a blokiem i w jakimś stopniu cały czas lekko wysprzęglało. Bo po prostu tam gdzie miał być 037108273C ktoś dał przypadkiem 038 105 269D. I tu nasuwa się pytanie czy tak jak wszyscy piszą że jednomas 1z, g60 pasuje P&P, a jednak nikt nie oglądał rozrusznika... No na pół zęba to spokojnie będzie on chodził ale jak długo?... chyba że wszystkim tak bierze a nikt nie sprawdzał bo jest wszystko OK... albo tylko tyczy się to GQQ bo to coś pomiędzy?
Temat rzeka... :)
By pacek93 -  10 mar 2017, 18:28
 kujawsko-pomorskie
#248648
Witam!
Więc tak:
Słyszę że w moim Golfie V 1.9 TDI BKC kończy się dwumasa, telepie na jałowym, słychać od strony skrzyni metaliczne dzwięki jakby coś się ocierało. Byłem u mechanika i powiedział mi ze nie jest jeszcze do wymiany ze mogę jeszcze trochę pojeździć.
I nie wiem czy wkładać jednomas czy zostać przy serii i dwumase, a chciałbym trochę go podciągnąć gdzieś w granicach 170-200PS.
Czy seryjne sprzęgło wytrzyma tyle? Czy wkładać jednomas tak jak w tytule?
Rozmawiałem o włożeniu jednomasy z mechanikiem i mi odradzał ze skrzynia dostanie po dupie, samochodem trzęsie, hałas zero komfortu itp.
Czytałem komentarze że jest dobrze, czasami słychać te sprężynki itd.
Ale sam nie wiem. Pomóżcie z góry dzięki ;D
I pozdrawiam!
#248651
pacek93 pisze:Witam!
Więc tak:
Słyszę że w moim Golfie V 1.9 TDI BKC kończy się dwumasa, telepie na jałowym, słychać od strony skrzyni metaliczne dzwięki jakby coś się ocierało. Byłem u mechanika i powiedział mi ze nie jest jeszcze do wymiany ze mogę jeszcze trochę pojeździć.
I nie wiem czy wkładać jednomas czy zostać przy serii i dwumase, a chciałbym trochę go podciągnąć gdzieś w granicach 170-200PS.
Czy seryjne sprzęgło wytrzyma tyle? Czy wkładać jednomas tak jak w tytule?
Rozmawiałem o włożeniu jednomasy z mechanikiem i mi odradzał ze skrzynia dostanie po dupie, samochodem trzęsie, hałas zero komfortu itp.
Czytałem komentarze że jest dobrze, czasami słychać te sprężynki itd.
Ale sam nie wiem. Pomóżcie z góry dzięki ;D
I pozdrawiam!
Wszystko jest w temacie.
Jak masz w planach moce 170-200PS to sprzęgło seryjne tego nie wytrzyma.
Ja na swoim jednomasie przejechałem ponad 20tyś km i nic się przez to nie wydarzyło, skrzynia ok, samochodem nie trzęsie (chyba że jedziemy ze zbyt niskimi obrotami, ale mogę spokojnie jechać 60km/h na piątce), jedyny minsu to głośność tego zestawu na postoju (moje sprężynki słychać wyraźnie na postoju albo tocząc się bez gazu. Poprostu się do tego przyzwyczaiłem i już nie przeszkadza)
Decyzja należy do Ciebie. Wiele osób jeździ na jednomasie ale są tacy którzy bardzo szybko się go pozbyli i wrócili do dwumasy.
Awatar użytkownika
By glodek -  10 mar 2017, 19:30
 wielkopolskie
#248653
To poczytaj moja opinie na ten temat, a do mocy 170+ to obowiązkowo skrzynia od 2.0 i 2mas od 2.0 a nie jakieś tam półśrodki ;) - 1mas jest z czasów prehistorycznych!!

Do małych mocy jak najbardziej ;) ale do dużych to już sobie wyobrażam jak to chodzi skoro na 145KM już komfort był kiepski ..

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
By Bartas -  11 mar 2017, 11:36
 kujawsko-pomorskie
#248663
glodek pisze:To poczytaj moja opinie na ten temat, a do mocy 170+ to obowiązkowo skrzynia od 2.0 i 2mas od 2.0 a nie jakieś tam półśrodki ;) - 1mas jest z czasów prehistorycznych!!

Do małych mocy jak najbardziej ;) ale do dużych to już sobie wyobrażam jak to chodzi skoro na 145KM już komfort był kiepski ..

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Te doświadczony moder :no: masz racji JM + kevlar na docisku go 60 spokojnie przenosi 430 NM a czesto nawet i wiecej, wiecej mocy to dajesz docisk sachs performance .... A co do skrzyni z 2.0 fajna opcja ale tez JM bo tam DM byly do 320 NM i jak zrobisz 500 NM i tak siądzie, a to ze nie umiałeś jezdzić na JM to juz inna sprawa :PP
#248670
Bartas pisze:. A co do skrzyni z 2.0 fajna opcja ale tez JM bo tam DM byly do 320 NM :PP
Co opowiadacie towarzyszu? :-P W 2.0 DKZ do 320 Nm? Skąd masz takie info, przecież BMN ma fabrycznie 350Nm a BKD czy BMM 320Nm i twierdzisz że więcej nie przeniesie? :-) ja w 228mm w 1.9 mialem 320Nm a co dopiero w 240.
By Bartas -  11 mar 2017, 16:41
 kujawsko-pomorskie
#248672
Mettenoos pisze:
Bartas pisze:. A co do skrzyni z 2.0 fajna opcja ale tez JM bo tam DM byly do 320 NM :PP
Co opowiadacie towarzyszu? :-P W 2.0 DKZ do 320 Nm? Skąd masz takie info, przecież BMN ma fabrycznie 350Nm a BKD czy BMM 320Nm i twierdzisz że więcej nie przeniesie? :-) ja w 228mm w 1.9 mialem 320Nm a co dopiero w 240.
z tego co pamietam BMN i np BMM ma takie samo sprzegło, ja mam 360 na DM 228 :D i 1,5 roku jezdzi ale to juz koncówka.
#248673
Bartas pisze:
Mettenoos pisze:
Bartas pisze:. A co do skrzyni z 2.0 fajna opcja ale tez JM bo tam DM byly do 320 NM :PP
Co opowiadacie towarzyszu? :-P W 2.0 DKZ do 320 Nm? Skąd masz takie info, przecież BMN ma fabrycznie 350Nm a BKD czy BMM 320Nm i twierdzisz że więcej nie przeniesie? :-) ja w 228mm w 1.9 mialem 320Nm a co dopiero w 240.
z tego co pamietam BMN i np BMM ma takie samo sprzegło, ja mam 360 na DM 228 :D i 1,5 roku jezdzi ale to juz koncówka.
Ty to jeździć nie umiesz i dlatego już koniec hehe ;) Obrazek

450 Nm sprzęgło z 2.0 udźwignie bez problemu ;)

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
#249847
Drodzy kolegowie.

Mam takie pytanie. Posiadam Plusa 2005 1.9 BKC + skrzynia 5 + 164 tys. oryginału
Po wrzuceniu mapy na hamowni wypluł mi 138 KM i 366 Nm przy 2200 obr. Po jakimś czasie zaczęło mi się ślizgać sprzęgło na ostatnim biegu. Dwumas jeszcze zdrowa, ponieważ nie trzęsie. Postanowiłem,że wymienię tarczę+docisk+łożysko. Dwumas zostaje jak był.
Pomyślałem,żeby założyć sprzęgło z jakiejś mocniejszej wersji klekota np AWX. Wiecie może, czy będzie ono pasowało do mojego żelaza?
Wiem,że niektórzy będziecie mówili,żeby wymienić też dwumas, ale wszelkie prace robię sam, więc przyjemnością będzie ponowne rozebranie skrzyni :D

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.
  • 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41