#218841
A więc i ja coś skrobnę w tej sprawie
Na początku tylko wspomnę że moja 2masa miała się dobrze tylko lekko się zablokowała i były delikatne wibracje na wolnych obrotach (przy demontażu pneumatykiem wróciła na swoje miejsce tzn odblokowała się) pisze o tym bo mam porównanie DM dobrej vs Jednomasa
Jednomas miał załatwić całkowicie ingerencje w sprzęgło w przyszłości i pozwolić rozwinąć większą moc ALE ... Dwumasa to nie taki zły wynalazek jak się dobrze z niej korzysta .. proponuje poczytać to -- http://autokult.pl/2272,kolo-dwumasowe- ... ne-czesc-1
Taniej jest wsadzić jednomas - skusiłem się bo wszyscy co mają są zachwyceni hmm może wasze DM już tak waliły że możecie mieć takie wrażenie - ja mam inne i w 100% na DM komfort jazdy (i sama jej jakość) jest nie do porównania !!!
plusy:
- można zapomnieć o problemach ze sprzęgłem na wieki
- szybciej się wkręca - nie zauważyłem - nawet bardziej na minus
- to było by na tyle z plusów ..
minusy:
- (edit) zapomniałem o prędkości V-MAX spadło +/- 15km/h na tym samym programie
- wzrosło spalanie
- szybciej wytraca prędkość - czuć to bardzo mocno (tu o tym poczytałem gdzieś w necie - że JM ma mniejszą energie kinetyczną - nigdy nie byłem dobry z Fizyki więc nie będę tego dalej rozwijał )
- Głośna praca całości
- nie uważam że nadaje się do dużych mocy !!! (dwumasa została stworzona do przenoszenia o wiele większego momentu niż czasy jednomasów)
- skrzynia cierpi i nie ważne jak dobrze ktoś operuje pedałem sprzęgła !!!
nie jest tak kolorowo jak piszecie - że nie ma różnicy itp - jest różnica i to kolosalna !!!
to taki mój post dla tych co mają problem się zdecydować !!! ważne aby kupować oryginalne części fabrycznie dwumas wytrzymuje 100-180 tys więc nie oszukujmy się prędzej czy później będzie z nim problem .. myślę że takiego podsumowania tu brakuje - bo odpowiedzi w stylu jest git zakładaj to chyba są nie na miejscu
EDIT 05.04.2016
Małe podsumowanie jeszcze z mojej strony - w/w wady zauważyłem przy sofcie na 140KM 320Nm na czystej serii 105KM +/- 250Nm jest dużo lepiej - czyli podsumowując osoby które nie planują dużych przyrostów mocy 2mas a jednomas w komforcie ne ma "wielkiej" różnicy !!! na wolnych obrotach np na 2 biegu już nie telepie tak mocno budą .. ten minus można przy serii wykreślić
Na początku tylko wspomnę że moja 2masa miała się dobrze tylko lekko się zablokowała i były delikatne wibracje na wolnych obrotach (przy demontażu pneumatykiem wróciła na swoje miejsce tzn odblokowała się) pisze o tym bo mam porównanie DM dobrej vs Jednomasa
Jednomas miał załatwić całkowicie ingerencje w sprzęgło w przyszłości i pozwolić rozwinąć większą moc ALE ... Dwumasa to nie taki zły wynalazek jak się dobrze z niej korzysta .. proponuje poczytać to -- http://autokult.pl/2272,kolo-dwumasowe- ... ne-czesc-1
Taniej jest wsadzić jednomas - skusiłem się bo wszyscy co mają są zachwyceni hmm może wasze DM już tak waliły że możecie mieć takie wrażenie - ja mam inne i w 100% na DM komfort jazdy (i sama jej jakość) jest nie do porównania !!!
plusy:
- można zapomnieć o problemach ze sprzęgłem na wieki
- szybciej się wkręca - nie zauważyłem - nawet bardziej na minus
- to było by na tyle z plusów ..
minusy:
- (edit) zapomniałem o prędkości V-MAX spadło +/- 15km/h na tym samym programie
- wzrosło spalanie
- szybciej wytraca prędkość - czuć to bardzo mocno (tu o tym poczytałem gdzieś w necie - że JM ma mniejszą energie kinetyczną - nigdy nie byłem dobry z Fizyki więc nie będę tego dalej rozwijał )
- Głośna praca całości
- nie uważam że nadaje się do dużych mocy !!! (dwumasa została stworzona do przenoszenia o wiele większego momentu niż czasy jednomasów)
- skrzynia cierpi i nie ważne jak dobrze ktoś operuje pedałem sprzęgła !!!
nie jest tak kolorowo jak piszecie - że nie ma różnicy itp - jest różnica i to kolosalna !!!
to taki mój post dla tych co mają problem się zdecydować !!! ważne aby kupować oryginalne części fabrycznie dwumas wytrzymuje 100-180 tys więc nie oszukujmy się prędzej czy później będzie z nim problem .. myślę że takiego podsumowania tu brakuje - bo odpowiedzi w stylu jest git zakładaj to chyba są nie na miejscu
EDIT 05.04.2016
Małe podsumowanie jeszcze z mojej strony - w/w wady zauważyłem przy sofcie na 140KM 320Nm na czystej serii 105KM +/- 250Nm jest dużo lepiej - czyli podsumowując osoby które nie planują dużych przyrostów mocy 2mas a jednomas w komforcie ne ma "wielkiej" różnicy !!! na wolnych obrotach np na 2 biegu już nie telepie tak mocno budą .. ten minus można przy serii wykreślić
Golf V Sport 1.9TDI 105KM BXE Kartoteka
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki, na cuda trzeba poczekać
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki, na cuda trzeba poczekać