Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By Pewex -  19 paź 2017, 9:29
 wielkopolskie
#257834
Ja osobiście wolałbym zakładać jedno mas, głównym argumentem który przemawia jest cena nie będę kłamał. :thank_you: :thank_you: podoba mi się też że sztywne koło lepiej przenosi moc na koła, tylko oglądałem w necie jakiś film chyba z TVN turbo i oni tam zakładali dwu masę z powrotem bo niby sztywne częsło budą, tylko nikt z forum nie narzekał na taki problem :P i nie wiem co o tym myśleć. Muszę poszukać chyba koła i coś pomyślę o sztywnym :cool: :cool:
#263067
Silnik 1.9 BXE, skrzynia 5b GQQ, zamach 1z, sprzęgło g60. Przeszczep udany wszystko pasuje p&p. Wrażenia z jazdy bezcenne.
Dla pełni szczęścia kupiłem sobie jeszcze rozrusznik na 11 zębów z numerami takimi jak podane w innym wątku tu na forum. Jednak to była wtopa, bo po wyjęciu starego okazało się że też jest valeo z 11 zębami ale numery zupełnie inne. Tak że tych rozrusznikow musi być wiece ale to nie ten temat.
Jednym słowem, polecam przesiadkę na sprzęgło że zwykłym zamachem. :yes2:
#266740
G60 czy vr6 co lepiej tłumi drgania cena podobna przynajmniej na allegro lub i-parts. Z logicznego punktu widzenia 6 sprężynek niby lepiej ale są mniejsze i silnik vr6 ma mniejsze drgania niż r4 dlatego może słabiej tłumić i sam zgłupiałem.
Pytanie tyczy się tego który lepiej tłumi drgania a nie o moc jaką ma przenieść. Chyba że mocniejsze będzie sprawiało większy dyskomfort. (Nie mam pojęcia ale domyślam się że jest mocniejszy docisk czyli twardszy pedał).
By avg -  02 sie 2018, 22:56
 warmińsko-mazurskie
#267182
Potrzebuje wskazówek, jakie części są mi potrzebne do zestawu: silnik BXE skrzynia JCR?
Z tego co wyczytałem potrzebuje koła zamachowego o symbolu: 038 105 269D. Te najbardziej pospolite o końcówce 273C nie pasuje do mojej skrzyni biegów (z uwagi na różnice w wysokości kół zamachowych)
Czy jest w ogóle możliwość zamontowania sprzęgła G60 przy skrzyni JCR
Czekam na informacje, bo ciężko znaleźć coś konkretnego o takim zestawieniu skrzyni z silnikiem, walczył ktoś z podobnym problemem?

Pozdrawiam!
#271769
tadex0 pisze:
24 sty 2019, 17:02
Potrzebuję koło: 038 105 269 D -> caddy 1.6 tdi bez start/stop jak je zlokalizować bo przeglądając oferty na koiłach są skrócone numery np: 038d/03l.
Pozdrawiam
BXE JCR ---> Koło: 038 105 269 D , Docisk: 03L 141 025 Q, Tarcza: 03L 141 032 A (Zestaw z golfa VI 1.6TDI bez Start/Stopu), Łożysko od dwumasy.
Zestaw pasuje, zniknęły wibracje przy ruszaniu, zmniejszyły się wibracje na niskich obrotach aczkolwiek są wyczuwalne. Sprężynek nie słychać, biegi trzeba precyzyjniej zmienić (Jak to w jednomasie bardziej reaguje na nie trafione obroty i czuć trochę odpuszczenie gazu)
#275335
Czy opis z tego tematu podejdzie do zestawu:
Silnik CBDC (110km)
Skrzynia KJF (5 biegów)

Dodatkowo czy wystarczy upolować koło z numerem 037 105 273C , czy też trzeba zwracać uwage w jakim silniku było zamonotowane? Na allegro jest tego pełno i są nie tylko golfy, ale też skody i inne. Niektórzy nawet opisuje je jako dwumasa...

UPDATE (27.07.2019):
Jestem już po wymianie. W konfiguracji dla 2.0 TDI 110KM (CBDC) + skrzynia 5B KJF całość również działa. Wrażenia z jazdy bardzo pozytywne. Nie ma wibracji. Sprzęgło faktycznie chodzi bardzo miękko. Wszystko zgodnie z poprzednimi opiniami zamieszczanymi w tym temacie.

Jedna uwaga jaką mam dotyczy rozrusznika. Dwie osoby w tym temacie wspomniały że bardzo płytko zazębia się on w kole . Faktycznie tak jest, w moim wypadku było to 3mm (vs 8mm w kole dwumasowym). Mechanik zmodyfikował trochę obudowę rozrusznika i teraz łapie na około 6 mm.

Podejrzewam że taki problem może być u większości tylko nikt nie zwraca na to uwagi, bo zmierzyć to można dopiero przy wysuniętym bendiksie, a na tych 3mm również rozrusznik kręci i wszystko działa.
  • 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41