Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
#234706
Jares pisze:
karolg pisze:
psamolek pisze:Panowie zmieniłem dwumas na kolo jednomasowe pokonująć ok.15 tys. km. Od tamtej pory do dzień upałów nie miałem zastrzeżeń co do pracy zestawu.Aktualnie przy temperaturach powyżej 30*C zaczynają brzęczeń sprężyny, chyba z tarczy od G60 :fluff: . Jak wcisnę sprzęgło dźwięk cichnie, ale słychać. Przy puszczonym sprzęgle wielkie dzwonienie. Wystarczy, żę lekko ostygnie silnik to cisza z sprzęgła. CO może byc przyczyną? Jakies pomysły? łożysko oczywiście wymienione.
Nie zauważyłem tego u siebie. Zrobiłem jakieś 8tkm.
Też tak mam, ale nie przejmuję się tym tylko jeżdżę :D
Jesli chodzi o dzwonienie sprężynek to mam również to samo .Gdzieś kiedyś na forum czytalem ,ze to jedyny minus "-" zmiany na jednomas - "dzwonienie sprezynek"na biegu jałowym .Mnie to nie przeszkadza i latam dalej :)
Awatar użytkownika
By Kulon -  23 lip 2016, 17:55
 spoza Polski
#234878
psamolek pisze:Panowie zmieniłem dwumas na kolo jednomasowe pokonująć ok.15 tys. km. Od tamtej pory do dzień upałów nie miałem zastrzeżeń co do pracy zestawu.Aktualnie przy temperaturach powyżej 30*C zaczynają brzęczeń sprężyny, chyba z tarczy od G60 :fluff: . Jak wcisnę sprzęgło dźwięk cichnie, ale słychać. Przy puszczonym sprzęgle wielkie dzwonienie. Wystarczy, żę lekko ostygnie silnik to cisza z sprzęgła. CO może byc przyczyną? Jakies pomysły? łożysko oczywiście wymienione.
wymieniłem jakiś czas temu cały zestaw i myślę sobie wejdę na forum podzieli się moim spostrzeżeniem ale widzę, że już kolega ładnie wszystko opisał

dodam jedynie że po dłuższej trasie z pedałem gazu w podłodze na koniec trasy staję na światłach i te sprężyny to bardzo mocno hałasują - po wciśnięciu pedału sprzęgła cisza - jak auto zimne brzęczenie minimalne ale występuje - wydaję mi się, że to jedyny minus (objaw który przez osoby nie znające tematu mogą stwierdzić kończenie się sprzęgła)
By Bartas -  27 lip 2016, 23:08
 kujawsko-pomorskie
#235349
Przemo954 pisze:
Mintaa pisze:Można założyć g60 do golfa v 2.0 tdi 6 biegowa skrzynia ? Bo czytam od początku i już się zgubiłem :oops:
Nie można. 2.0 ma tarczę średnicy 240mm a g60 228mm.
No i co kolege w błąd wprowadasz? Wychodzily 2.0 TDI 110 km ktore mialy 228... podaj kod skrzyni to powiemy czy pasuje
#245039
Założyłem wszystko wg numerów z tego tematu przy przejściu na jednomas G60. Po złożeniu biegi wchodzą bardzo ciężko a wstecznego nie da się wrzucić.
Auto to A3 1.9 TDI 105 KM BLS 2007 5 biegów skrzynia jcr.
Mechanik uważa że wysprzęglik jest za krótki.
Auto stoi u mechanika rozebrane :(
Tarcza niby dobrze założona bo odwrotnie się nie da według niego.
Pomóżcie co może być nie tak ??
By Bartas -  31 gru 2016, 18:25
 kujawsko-pomorskie
#245043
zielpio pisze:Założyłem wszystko wg numerów z tego tematu przy przejściu na jednomas G60. Po złożeniu biegi wchodzą bardzo ciężko a wstecznego nie da się wrzucić.
Auto to A3 1.9 TDI 105 KM BLS 2007 5 biegów skrzynia jcr.
Mechanik uważa że wysprzęglik jest za krótki.
Auto stoi u mechanika rozebrane :(
Tarcza niby dobrze założona bo odwrotnie się nie da według niego.
Pomóżcie co może być nie tak ??
Nie pamiętam oznaczenia skrzyni ale do ktorejs 3ba było montować zamach z 1.6 tdi, pisz do https://www.facebook.com/asostefan/?fref=ts on tak ma w swoim leonidasie.
By Bartas -  31 gru 2016, 19:39
 kujawsko-pomorskie
#245045
zielpio pisze:Tylko koło zamachowe jest używane, sprzęgło jest Sachs.
To nie ma nic do rzeczy, poprostu skrzynia ma inny kształt "dzwonu" .

Dodano po 23 godzinach 35 minutach 53 sekundach:
zielpio pisze:Tylko koło zamachowe jest używane, sprzęgło jest Sachs.
Temat nie dawał mi spokoju i troche poszukałem, generalnie do skrzyni JCR jest inny dwumas (jest grubszy), zestaw ktory bedzie pasowal do Ciebie to coś takiego http://allegro.pl/vw-golf-v-plus-1-6-td ... 10499.html numerów nie mam, ale zamach mozesz kupić uzywany i na zasadzie g60 kupić docick i tarcze.

Kolega @A-R-T-U-R z tego co pamiętam tez kiedyś przez przypadek kupil z 1.6 tdi i nie pasowało.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
By Cr33D -  03 sty 2017, 20:47
 spoza Polski
#245318
Uh w końcu przebrnąłem przez ten temat... nie było lekko :D

Moje sprzęgło się pomalutku kończy i przymierzam się do wymiany. W całym temacie brakowało mi konkretnych informacji w jakich skrzyniach można zastosować JM z G60.

A więc trochę się dokształciłem i wnioski są takie:
Skrzynie 5 biegów z grupy 02B do 02J (0A4) oraz skrzynie 6-biegowe z grupy 02S.
Wszystkie te skrzynie miały tą samą średnicę sprzęgła.

A teraz po modelu silnika:

Golf Mk5 - BXF / BRU / BXJ 90, BKC / BXE / BLS 105
Golf Plus - BXF / BRU / BXJ 90, BLS / BKC / BXE 105, CLCA / CBDC 110
Golf Mk6 - CAYB 90, CAYC 105, CLCA / CBDC 110

To powinno troszkę ułatwić. Jeżeli nie wiecie do jakiej grupy należy Wasza skrzynia - naklejka Wam prawdę powie, ew dekodowanie poprzez VIN. Jest dużo źródeł na ten temat:

Podaje kilka:
http://www.zelek.com/diagram_charts/diagramlist.htm

lub pobrać ten plik:
https://www.google.co.uk/url?sa=t&rct=j ... 9868,d.ZWM

To chyba na tyle :)
#248569
Panowie informacje w tym temacie o przekładce pierwsza klasa, 90% już wiem... Szkoda że każdy nie podaje po za oznaczeniem silnika również oznaczenia skrzyni, wiem że do skrzyni JCR zamach 037105273C ma obiekcje co do współpracy i trzeba zastosować inny.
I tu moje pytanie:
Mam skrzynie 5b GQQ w silniku 1.9 TDI BXE 105km, czy g60 na zamachu 037105273C zatrybi? czy szukać grubszego koła 038 105 269D, jak do JCR...
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 41