Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
#278525
Witam,

Panowie, może ktoś mi podpowie co może być przyczyną takiego stanu rzeczy.
Mój Golfik kopci i jest to bardziej olejowe kopcenie niż para wodna/płyn chłodniczy.

Problem wygląda tak, że gdy temperatura zewnętrzna była powyżej ~15st kopcił przy rozgrzewaniu przy temperaturze silnika między 60-75st. po czym wypalił co trzeba i normalnie pracował. Chmura dymu była taka jakby wypalał się DPF.
Problem występował praktycznie codziennie raz mocniej raz słabiej.

Teraz gdy temperatura zewnętrzna spada poniżej 15st kopcenie jest praktycznie niezauważalne.
Ostatnio zauważyłem też na światłach, że pstryknął mi jakiś przekaźnik (słyszalne cyknięcie) i w lusterku zauważyłem chmurę dymu. Nie wiem, może to powiązane.

Macie jakieś pomysły?

Ostatnio wymieniana turbina, wałek rozrządu oraz popychacz jak i pełen rozrząd.
Uszczelnione zostało również połączenie z EGR(?)/ układu wydechu. Tu do końca nie wiem co było, ale objaw był taki, że przy długiej trasie np autostrada ok 300km słyszalne było stukanie/terkotanie i to wiąże właśnie z tym ponieważ po chwili schłodzenia odgłos ustawał.