Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By ludlow -  13 lut 2020, 11:01
 kujawsko-pomorskie
#280023
Cześć,

jeżdżę g6 1.6tdi w bluemotion, samochód przyspiesza pracuje bardzo ok, jednak wydaje mi się, że ciut za dużo pali i po rozgrzaniu ciut taką jakby mikrowibrację, więc postanowiłem, że posprawdzam pare rzeczy, które mogą mieć na to wpływ i powoli się wszystkiego uczę ostatnio kupiłem na olx kabelek + vcds 19.6, jednak wielu rzeczy nadal nie rozumiem, mianowicie jedną z nich jest odczyt wskazań sondy lambda, temp płynu 90st,:

najpierw wykonałem odczyt z pomiarów rozszerzonych i wyszły mi takie wartości:

Obrazek

pomiary wykonywałem na biegu jałowym, jednak podczas krótkiej jazdy wartości wzrastały z 1.0205 do ok 1.0900

następnie zrobiłem test sondy lambda, ten z trzymaniem hamulca i pedału gazu, wartości wzrosły i tak utrzymywały się do zgaszenia silnika:

Obrazek

jednak po ponownym uruchomieniu silnika wartości ponownie wróciły do pierwotnych.

Próbowałem zainstalować starszą wersję w której można było wejść w bloki pomiarowe i sprawdzać kanał po kanale, tak jak to robiłem w poprzednim samochodzie, w tym programie bloki pomiarowe podczas pracy silnika są nieaktywne, dokładnie vcds 12 ale nie współpracuje ona z moim kablem, ostatnia wersja, którą posiadam i współpracuje z kablem to 17.1 i na niej wykonałem pomiary, które pokrywają się z tymi z wersji 19.6

Wiem, że wartości sondy powinny zmieniać się pod wpływem gazowania aby regulować mieszankę, a starać się oscylować w 0,5-0,7 , chyba, że źle coś rozumuję,

Ogromna prośba do bardziej doświadczonych użytkowników, jak interpretować powyższe wartości, czy dokonać jakiegoś innego pomiaru w vcds? Czy kupić inny kabel, którym będę mógł wchodzić w bloki pomiarowe, czy pozostaje mi wypiąć sonde i sprawdzać napięcia?