Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By przemq -  04 mar 2020, 16:23
 świętokrzyskie
#280332
Panowie, prosiłbym o pomoc/ doradzenie w zakupie części do gołego słupka który planuje wymienić pod koniec kwietnia, z racji że samochód podżera olej (około 400ml na tysiaka).
Silnik wygląda tak
https://allegro.pl/oferta/silnik-1-9-td ... bi_m=mpage&

Czy dobrze, czy źle, nie wiem, koleś ma trochę pozytywów na ten silnik + półroczna gwarancja mnie przekonała ( choć cena trochę podejrzana).
Części jakie będą potrzebne to:
-3 komplety śrub do głowicy ( na wałek, na wałek popychaczy pompek i na same pompki)
-uszczelniacz wału
-uszczelka pod pokrywę (opcjonalna)
-uszczelka pod pompę paliwa
-uszczelniacz wału od strony skrzyni
-uszczelki na oba kolektory
-uszczelki na pompki
-rozrząd
-termostat
-olej, płyn i filtry
-uszczelka pod "to coś" gdzie wchodzi filtr oleju(?)

Czy coś jeszcze?
Awatar użytkownika
By Cimek -  04 mar 2020, 19:38
 opolskie
#280337
@przemq Ja bym brał już całą pokrywę, nie samą uszczelkę. Po latach wykrzywia się i już nie siądzie jak nowa.
"To coś" to jest obudowa filtra oleju, pod nią jest chłodnica oleju. Warto nowe dać, bo gumowe, to pewnie już twarde.
By buczek -  05 mar 2020, 10:44
 mazowieckie
#280343
Silnik z aukcji jest starego typu - problem z uszczelniaczem wału od strony skrzyni - chodzi o czujnik położenia wału.
Dodatkowo na górze bloku masz króciec układu chłodzenia do zaślepienia, bo w BXE go nie ma.
Poniżej lista, ale czego nie potrzebujesz, to możesz pominąć (cany orientacyjne, więc nie traktuj tego jako żadnej oferty z mojej strony :)

038103383DE / 038103383DF / 038103383DG Uszczelka głowicy 98,00
037 253 039D Uszczelka kolektora wydechowego 15,60
028 129 717D Uszczelka kolektora ssącego 6,90
038117070A uszczelka chłodnicy oleju 7,30
038117070 uszczelka chłodnicy oleju 8,00
045115441 uszczelka podstawy filtra oleju 7,00
06B121687 pierścień uszczelniający rury wodnej 7,00
038145215 uszczelka pompy vacum 19,00
038198051C zestaw uszczelek pompowtrysków 104,00
038103085C uszczelniacz wałka rozrządu (47x10x32) 19,00
038103171S Pierscień uszczelniający wał korbowy od strony skrzyni 170,00
038103085E USZCZELNIACZ WAŁU 35X48X10 REINZ 81-34366-00 32,00
038103483D Uszczelka pokrywy głowicy 25,00
027109675 Zestaw uszczelniaczy, trzonek zaworu 10,00
037121688 oring króćca wody 3,00
N90130001 śruby stopy wału korbowego 3,40zł x 10szt 34,00
045105425 ŚRUBY KORBOWODU 045105425 18,00 x 8szt 144,00
038103384 Śruby głowicy cylindrów 59,00
038103714 Śruby wałka rozrządu 120,00
038103385A Śruby pompowtrysków 37,00
rozrząd (INA 275,-) + HEPU P565 (168,-) 443,00
045105229 Sruba koła pasowego wału 18,00
026198421 podkładka oporowa wału 32,00
045105701C Zestaw łożysk korbowodu - panewki korbowodowe 250,00
038105561AM / 038105591AM Zestaw łożysk wału korbowego - panewki główne 132,00
038198151A komplet pierścieni tłokowych 79,5mm 240,00
038109309C hydropopychacze zaworów INA 420 0209 10 216,00
038103673B GLYCO panewka wałka rozrządu 132,00
028145757 uszczelka turbo 14,00
017040 Uszczelka katalizatora - ELRING 017.040 6,50
0441211130 termostat 30,00

Dodatkowo masa uszczelniająca Reinzosil 200ml (około 50 zł) i benzyna ekstrakcyjna do odtłuszczenia - (dużo :) ), 2x filtr oleju, olej na pierwszy 1000 km + olej docelowy.
By przemq -  05 mar 2020, 15:51
 świętokrzyskie
#280349
buczek pisze:
05 mar 2020, 10:44
Silnik z aukcji jest starego typu - problem z uszczelniaczem wału od strony skrzyni - chodzi o czujnik położenia wału.
Dodatkowo na górze bloku masz króciec układu chłodzenia do zaślepienia, bo w BXE go nie ma.
Poniżej lista, ale czego nie potrzebujesz, to możesz pominąć (cany orientacyjne, więc nie traktuj tego jako żadnej oferty z mojej strony :)

038103383DE / 038103383DF / 038103383DG Uszczelka głowicy 98,00
037 253 039D Uszczelka kolektora wydechowego 15,60
028 129 717D Uszczelka kolektora ssącego 6,90
038117070A uszczelka chłodnicy oleju 7,30
038117070 uszczelka chłodnicy oleju 8,00
045115441 uszczelka podstawy filtra oleju 7,00
06B121687 pierścień uszczelniający rury wodnej 7,00
038145215 uszczelka pompy vacum 19,00
038198051C zestaw uszczelek pompowtrysków 104,00
038103085C uszczelniacz wałka rozrządu (47x10x32) 19,00
038103171S Pierscień uszczelniający wał korbowy od strony skrzyni 170,00
038103085E USZCZELNIACZ WAŁU 35X48X10 REINZ 81-34366-00 32,00
038103483D Uszczelka pokrywy głowicy 25,00
027109675 Zestaw uszczelniaczy, trzonek zaworu 10,00
037121688 oring króćca wody 3,00
N90130001 śruby stopy wału korbowego 3,40zł x 10szt 34,00
045105425 ŚRUBY KORBOWODU 045105425 18,00 x 8szt 144,00
038103384 Śruby głowicy cylindrów 59,00
038103714 Śruby wałka rozrządu 120,00
038103385A Śruby pompowtrysków 37,00
rozrząd (INA 275,-) + HEPU P565 (168,-) 443,00
045105229 Sruba koła pasowego wału 18,00
026198421 podkładka oporowa wału 32,00
045105701C Zestaw łożysk korbowodu - panewki korbowodowe 250,00
038105561AM / 038105591AM Zestaw łożysk wału korbowego - panewki główne 132,00
038198151A komplet pierścieni tłokowych 79,5mm 240,00
038109309C hydropopychacze zaworów INA 420 0209 10 216,00
038103673B GLYCO panewka wałka rozrządu 132,00
028145757 uszczelka turbo 14,00
017040 Uszczelka katalizatora - ELRING 017.040 6,50
0441211130 termostat 30,00

Dodatkowo masa uszczelniająca Reinzosil 200ml (około 50 zł) i benzyna ekstrakcyjna do odtłuszczenia - (dużo :) ), 2x filtr oleju, olej na pierwszy 1000 km + olej docelowy.
Wielkie dzięki :super: , a takie 2 pytanka, o co chodzi z tym uszczelniaczem wału na skrzyni, bo jak wymieniałam 2 masę to mechanik 2 razy musiał zrzucać skrzynię bo uszczelniacz nie trzymał ( i oczywiście zgolił mnie na kolejne 400zł), no i jak zaślepić ten króciec w bloku?
By buczek -  05 mar 2020, 17:57
 mazowieckie
#280350
Zaślepienie króćca, to jest najmniejszy problem :)
Będziesz sam robił, czy dajesz do mechanika?
Przelicz wszystko - stwierdzisz rzecz oczywistą, czy to, że remont w taki sposób jaki zaplanowałeś, jest ekonomicznie nieuzasadniony. Później napiszę Ci jak się zabrać do tego tematu :)

Odnośnie różnic w blokach, poniżej są zdjęcia :)

STARY TYP BLOKU:
Obrazek
Obrazek

BLOK BXE/BLS:
Obrazek
Obrazek
By przemq -  05 mar 2020, 18:23
 świętokrzyskie
#280352
Ale żeś mi teraz ćwieka zabił :szok: to znaczy że bloków nie można "wymiennie" zakładać? Z tego co pobieżnie zbadałem, u mnie jest nowy typ bloku ( ta łapka i kabelek wchodzący do sprzęgła przez blok).
Musiałbym go zbadać dokładniej na kanale, no i u mnie mechanik będzie robił transplantacje, ja mam co najwyżej pojęcie do wymiany koła, filtra powietrza i dolaniu płynu.
By buczek -  05 mar 2020, 18:49
 mazowieckie
#280353
przemq pisze:
05 mar 2020, 18:23
Ale żeś mi teraz ćwieka zabił :szok: to znaczy że bloków nie można "wymiennie" zakładać? Z tego co pobieżnie zbadałem, u mnie jest nowy typ bloku ( ta łapka i kabelek wchodzący do sprzęgła przez blok).
Wiem, że jest ten nowy, dlatego napisałem :)
przemq pisze:
05 mar 2020, 18:23
u mnie mechanik będzie robił transplantacje
Pytałeś już ile za robociznę?
Dlaczego chcesz zmieniać cały silnik? Oglądałeś gładzie cylindrów?
By przemq -  05 mar 2020, 19:03
 świętokrzyskie
#280354
buczek pisze:
05 mar 2020, 18:49
przemq pisze:
05 mar 2020, 18:23
Ale żeś mi teraz ćwieka zabił :szok: to znaczy że bloków nie można "wymiennie" zakładać? Z tego co pobieżnie zbadałem, u mnie jest nowy typ bloku ( ta łapka i kabelek wchodzący do sprzęgła przez blok).
Wiem, że jest ten nowy, dlatego napisałem :)
przemq pisze:
05 mar 2020, 18:23
u mnie mechanik będzie robił transplantacje
Pytałeś już ile za robociznę?
Dlaczego chcesz zmieniać cały silnik? Oglądałeś gładzie cylindrów?
Poniżej tysiaka nie weźmie (bo sporo roboty i 2 dni minimum trzeba poświęcić). Przy wymianie samych pierścieni cena podobna a jeśli gładzie są zjechane to będzie robota na darmo.
Więc ... wymiana serducha wydaje mi się najodpowiedniejszą i najszybszą opcją.

Myślę że się 5 klockach zmieszczę, autku nic nie dolega poza tym łykaniem oleju
By buczek -  05 mar 2020, 19:12
 mazowieckie
#280355
Dobrze ze jesteś przygotowany na koszty 5k.

Ile ma przejechane twój silnik? Olej zmieniany co 15 czy 30 tyś?

Przy wymianie pokrywy zaworów, ogłądałeś wałek rozrządu, czy krzywki nie są zjechane?
By przemq -  05 mar 2020, 19:22
 świętokrzyskie
#280356
Na stukane jest 256kkm na chwile obecną, a olej z uporem maniaka wymieniałem max co 5k km, po poprzednim właścicielu był castrol jakiś tam, ja przesiadłem się na motul xclean 5w40, a obecnie motul specyfic 5w40, oczywiście z normami odpowiednimi.
Także nie szczędziłem na auto, najgorsze że powymieniałem pół silnika w nadziej że ubytki ustaną a tu "takiego wała". Rodzinka radzi sprzedać i kupić inny, ale tak sobie myślę że jak mam kupić kolejnego no name z niewiadomą historią to wymiana serca wyjdzie taniej.
Tu po stanie panewek i wałka, jestem pewien przebiegu.
By buczek -  05 mar 2020, 19:42
 mazowieckie
#280357
Patrzyłeś jak bardzo są zaolejone przewody z dolotu?

Rada ode mnie: nie zmieniaj silnika. Upewnij się, że to nie turbina. Za regenerację plus wymianę turbo, zmiescisz sie w 1k.
Jesli okaże się, że turbo jest ok, to zmień pierscienie tłokowe i uszczelniacze zaworowe. Jeśli głowica będzie prosta, a zakładam że tak bedzie, to nawet nie musisz jej planować. Powinienes zmieścić się w 2-3k.
By przemq -  05 mar 2020, 19:46
 świętokrzyskie
#280358
buczek pisze:
05 mar 2020, 19:42
Patrzyłeś jak bardzo są zaolejone przewody z dolotu?

Rada ode mnie: nie zmieniaj silnika. Upewnij się, że to nie turbina. Za regenerację plus wymianę turbo, zmiescisz sie w 1k.
Jesli okaże się, że turbo jest ok, to zmień pierscienie tłokowe i uszczelniacze zaworowe. Jeśli głowica będzie prosta, a zakładam że tak bedzie, to nawet nie musisz jej planować. Powinienes zmieścić się w 2-3k.
Suszarka już była wymieniana (niepotrzebnie 1200 zeta poszło), uszczelniacze też, w wężach jest trochę oleju ale ledwie kilka kropel poleci gdy odpinam tego węża co idzie do icka.
A jeśli chciałbym wymienić pierścienie jak radzisz, to zdałoby się już głowicę zrobić na tip top (gniazda pompek, szlifowanie zaworów itp).
By buczek -  05 mar 2020, 19:59
 mazowieckie
#280359
Jest jeszcze szansa, że stoją pierścienie, ale tutaj czasami pomaga płukanka, a czasami nie.

Zmień pierścienie i nie pakuj się w koszty. I tak trochę Cię to szarpnie. Jak zrzucisz głowicę, to sam zobaczysz ze gładzie bedą ok. Musiał byś mieć niesamowitego pecha, żeby były porysowane, zwłaszcza jesli panewki korbowodowe i wałek rozrządu, nie są wytarte.
By przemq -  05 mar 2020, 20:07
 świętokrzyskie
#280360
buczek pisze:
05 mar 2020, 19:59
Jest jeszcze szansa, że stoją pierścienie, ale tutaj czasami pomaga płukanka, a czasami nie.

Zmień pierścienie i nie pakuj się w koszty. I tak trochę Cię to szarpnie. Jak zrzucisz głowicę, to sam zobaczysz ze gładzie bedą ok. Musiał byś mieć niesamowitego pecha, żeby były porysowane, zwłaszcza jesli panewki korbowodowe i wałek rozrządu, nie są wytarte.
Płukanek też próbowałem ( w tym i wlewania nafty na cylinder) i powiem ci że te ubytki zaczęły się po pierwszej płukance, wcześniej ich nie było, autko jak kupiłem to nie brało oleju.
Więc albo było zalane jakimś motodoktorem albo płukana coś "odblokowała", ale chyba spróbuje akcji z pierścieniami.
Jeśli się uda, masz u mnie flaszkę dobrego alko.