Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By buczek -  06 mar 2020, 9:52
 mazowieckie
#280365
Uszczelki pod głowicę (sprawdź jaką masz założoną):
038103383DG 3 otwory, grubość 1,65mm
038103383DF 2 otwory, grubość 1,57mm
038103383DE 1 otwór, grubość 1,49mm

Może być grubsza, ale nie powinna być cieńsza. Najbezpieczniej tą z 3 otworami, albo taką jaka była.

Co będzie potrzebne:
038103383DE / 038103383DF / 038103383DG Uszczelka głowicy 98,00
037 253 039D Uszczelka kolektora wydechowego 15,60
028 129 717D Uszczelka kolektora ssącego 6,90
038145215 uszczelka pompy vacum 19,00
038103483D Uszczelka pokrywy głowicy 25,00
037121688 oring króćca wody 3,00
038198151A komplet pierścieni tłokowych 79,5mm 240,00
038103384 Śruby głowicy cylindrów 59,00
masa uszczelniająca (miska olejowa, i w 4 miejsca pod uszczelkę pokrywy zaworów) REINZOSIL 200ml 53,00
038103085C uszczelniacz wałka rozrządu (47x10x32) 19,00
045105425 ŚRUBY KORBOWODU 045105425 18,00 x 8szt 144,00

co ewentualnie zmienić po sprawdzeniu w jakim jest stanie to co w silniku:
017040 Uszczelka katalizatora - ELRING 017.040 6,50
038103673B GLYCO panewka wałka rozrządu 132,00
rozrząd (INA 275,-) + HEPU P565 (168,-) 443,00
045105701C Zestaw łożysk korbowodu - panewki korbowodowe 250,00 - kupić dopiero po sprawdzeniu w jakim są stanie
038109309C hydropopychacze zaworów INA 420 0209 10 216,00 - kupić dopiero po sprawdzeniu w jakim są stanie

Zmień sobie panewki pod wałkiem rozrządu, bo pewnie będą wytarte :)
Powyższa lista to rzeczy, które warto zmienić, chociaż zastanawiam się czy pompę wody warto zmieniać po 10 tyś. Jeśli się zdecydujesz, to bierz HEPU, bo ma metalowy wirnik. reszta gratów rozrządu INA albo SKF.
numery wypisałem katalogowe, ale uszczelki dobierz po tych numerach Elringa, Corteco, albo Victor Reinz.

Możesz jeszcze kupić nowe śruby wałka rozrządu, ale w mojej ocenie szkoda kasy.
038103714 Śruby wałka rozrządu 120,00

Do tego oczywiście olej i filtr.

Nie daj sobie wmówić, że trzeba zmieniać pokrywę zaworów bo uszczelka nie trzyma. Wystarczy DOBRZE odtłuścić głowicę i pokrywę zaworów, a w miejscach zaznaczonych na poniższym zdjęciu (są 4 takie miejsca w których uszczelka dociska pod kątem), posmarować DELIKATNIE masą uszczelniającą(np. Reinzosil) - warunek wszystkie powierzchnie muszą być porządnie odtłuszczone. Nigdy nie zdarzyło mi się żeby później coś ciekło.
Obrazek
By przemq -  06 mar 2020, 15:51
 świętokrzyskie
#280372
panewki wałka jak i szklanki były już wymieniane (może 8k km temu), nie wiem czy jest sens, podobnie na korbowodach ( strach przed wystawieniem korby, choć je mogę zmienić) i były w dobrym stanie, uszczelka pod głowicę z trzema dziurami więc chyba taka pójdzie.
No i wiadomo że wszystkie śruby nowe, choć te do głowicy coś tanie, pompę hepu mam na stanie więc ona odpada ( zapobiegliwy Janusz kupił z myślą o wymianie a nie wymienił) .
Nie lubię zbytnio zostawiać kupowanie części mechanikowi ale w tym wypadku chyba się nie obejdzie bez tego. Choć części do góry silnika mogę samemu kupić, jeśli nie wypali opcja z podmianą pierścieni to nie będę stratny.

Dzięki wielkie jeszcze raz za rady
By przemq -  08 maja 2020, 19:20
 świętokrzyskie
#281465
Jestem już po zabiegu, 2 tygodnie samochód w naprawie ( oczekiwanie na głowicę+ długi weekand) i mechanik mówił że pierścienie olejowe dęba stały. Na chwilę obecną nie widzę jakiś znaczących różnic w pracy silnika, może ciut ciszej na jałowym i trochę mniej trzęsie ( zmieniona poducha), dodatkowo mechanior mówił że wciąż widać szlify honownicze na gładziach.

To co mnie troszkę zmartwiło to to że zamiast pierścieniu Goetza dał Primy ale z tego co czytałem są to dobre pierścienie. Niestety wciąż nie udało się usunąć całkowicie szarpnięcia podczas odpalania na ciepłym silniku, ale jeśli przestanie żreć olej po pies z tym .

Na razie 80km zrobione, olej wciąż przejrzysty :), zobaczymy po tysiaku jak się będą sprawy miały.

cena wszystkiego 4k zł