Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By przemko240 -  27 mar 2020, 9:31
 świętokrzyskie
#280595
Witam, posiadam golfa v 2.0 BKD. Ciężko odpala na ciepłym silniku. Kąt synchronizacji ustawiona na 0.0*, nowy akumulator, czujniki temperatury sprawdzone i sprawne, wymienione wszystkie filtry. Chyba ostania rzeczą jaka pozostała to zmiana dawki rozruchowej, lecz nie mogę tego zrobić, ponieważ gdy programem vcds wejdę w silnik, wpisze login dostępu 12233- dostęp upoważniony zostaje zatwierdzony, klikam adaptacja, grupa 5 i idź. Wyskakuje komunikat, ze kanał nie jest dostępny. Czytałem, na innych forach, ze wyżej wymieniona procedura jest tylko dla silników 1.9 tdi. Czy ktoś może wytłumaczyć czy na pewno tak jest i rozwiać moje wątpliwości ? A może w 2.0 istnieje inny sposób na zmianę dawki rozruchowej ? Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam.
By kamilkulig -  03 kwie 2020, 1:34
 małopolskie
#280684
Niekoniecznie musisz zmieniać dawkę rozruchową.

1) W VCDS tylko w niewielkim stopniu jesteś w stanie podbić dawkę rozruchową - może to w ogóle nie wpłynąć na rozruch ciepłego silnika

2) Jeśli akumulator jest sprawny to w następnie kolejności zdemontuj filtr powietrza ( cała puszka ) i przeczyść wszystko masy. Od akumulator do karoseri i 4 punkty masowe pod filtrem powietrza. Odkręć, wyczyść szczotką drucianą, w razie konieczności wymień nakrętki ( najlepiej na miedziane ).

3) Zanim pojedziesz do tunera podnieść dawki możesz wymienić rozrusznik na taki z 11 ząbkami. Temat był tutaj na forum albo na forum Tourana, znajdziesz bez problemu. U Ciebie jest wersja z 10 ząbkami. Rozrusznik z 11 ząbkami pasuje p&p, nic nie musisz modyfikować. Zrobiłem taką "modyfikację" u siebie ( też 2.0 bkd 16V ) i problemy z rozruchem odeszły w niepamięć. Koszt używanego rozrusznika to około 100PLN. U siebie masz Boscha, szukasz Valeo rozrusznika z 11 ząbkami - pamiętaj aby miał co najmniej 1.7KW mocy ( najlepiej 2KW ).
By fantapc -  06 maja 2020, 16:13
 wielkopolskie
#281406
Odłącz czujnik temperatury i zobacz jak wtedy będzie palił. Zmiana dawek to maskowanie problemu ale możesz z ciekawości zrobić taki test z odłączaniem czujnika. Problem raczej leży po stronie rozrusznika i fakt że montaż takiego z 11 zębami może rozwiązać problem ale raczej skupiłbym się na regeneracji starego, który zapewne nie kręci się już ze swoimi pierwotnymi obrotami. Ja w swoim wymieniłem szczotki, trochę przeczyściłem i jest niebo a ziemia w porównaniu z tym co było wcześniej. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  06 maja 2020, 16:26
 pomorskie
#281408
przemko240 pisze:
27 mar 2020, 9:31
gdy programem vcds wejdę w silnik, wpisze login dostępu 12233- dostęp upoważniony zostaje zatwierdzony, klikam adaptacja, grupa 5 i idź. Wyskakuje komunikat, ze kanał nie jest dostępny.
nawet gdybyś się zalogował to możliwość korekty jest tak niska, że najczęściej nie czuć różnicy. Jeśli nie chcesz się bawić w wymianę rozrusznika to ja na twoim miejscu podjechałbym do tunera na zwiększenie dawki rozruchu dla ciepłego silnika