Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
#280685
Hej,

od niedawna do mojej stajni zawitał Golf mk5 Sportline z 2004 z 2.0 BKD 16V, niestety bez 4motion.
W silniku poprzedni właściciel poczynił kilka modyfikacji tzn. wsadzone zostało turbo z którejść wersji 170KM ( zbudowana jest flansza na kolektorze wydechowym, downpipe, a katalizator przeniesiony pod samochód, wyspawany dolot ) i tyle :D Turbo ma gruszko z elektronicznym sterownikiem tzn. normalnie działa na podciśnienie, ale u góry mam piny pod kostkę.

Wsadzili turbo i nie zrobili żadnej mapy ( poprzedni właściciel chciał mieć mocniejsze turbo :unsure: - nt mapy powiedział, że nie było mu więcej potrzebne :hmmm: ). Przy okazji okazało się, że 5 lat temu wykonany został pełny remont silnika ( m.in. nowa góra - głowica, pierścienie, pompa oleju etc. ), wszystko na FV. Silnik nie bierze oleju, czyściutki w środku i po prostu szkoda tak fajnej bazy pod małego sleepera.

Zanim pojadę do tunera zestroić i sprawdzić ile w ogóle wypluwa na rolkach motor chciałem się dozbroić - głównie dlatego, że każdy z nas ma teraz ciut więcej czasu na siedzenie w garażu :D

Chłodniejszy dolot.
Średnio na komputerze zauważyłem, że na wejściu mam 10-15 stopni cieplejsze powietrze. Chętnie wrzuciłbym stożek i odgrodził termicznie go od silnika, martwi mnie jednak ten maciupki dolot w górnej części zderzaku.
Pytanie do Was - czy jest tam możliwość powiększenia tego otworu, ewentualnie skąd najlepiej wziąć świeże powietrze ?
Mam po prostu wrażenie że dostaje za mało powietrza. Po lekkiej modyfikacji "skrzynki" przy zderzaku poprawił się zdecydowanie dół, turbo lepiej buduje od spodu.

Przepływkę oczywiście będzie trzeba zostawić.

Customowy Intercooler.
Fabryczny po kilku butowaniach (2--4) grzeje się nie miłosiernie. Wrzuciłbym coś customowego przed chłodnicę klimy. Czy są jakieś przystępne rozwiązania ? Czy wszystko budowane od podstaw ? Myślę o czymś p and p hah

Wydech.
Ponieważ kat nie znajduje się zaraz za turbo, a został wyrzucony pod podłogę to skubaniec mam wrażenie, że ciężej się wypala. Robię sporo krótkich tras po mieście ( na tyle, że silnik się tylko do 90 stopni dogrzeje ) i dlatego się zastanawiam nad jego wymianą na coś sportowego. Montowaliście coś godnego polecenia ? Nie chcę całkowicie rezygnować z kata ze względu na kontrole policyjne. Tego obecnego kata i tak będę zrzucał aby go wyczyścić.

PD.
Obecnie jeden z nich zaczyna kuleć to myślę coraz poważniej nad wymianą. Czy istnieje możliwość założenia PD wydajniejszych od tych w moim BKD ? Coś z wersji 170KM albo nowszych ? I tak wysyłałbym cały komplet na stół pobierczy więc zastanawiam się czy np. końcówki przełożyć z innych wersji.

Dzięki za wszelkie sugestie!