Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By Ardawicziuss -  24 kwie 2020, 12:34
 podkarpackie
#281064
Witam. 2.0TDI BKD 2004r. Mam problem z przeładowaniem.

Ogólnie dwie historie, ale podobne:

I. Turbo ori po regeneracji zrobione logi dynamiczne, później program. Turbo przeładowywało zarówno na serii, jak i po programie. Auto nie wpadało w notlauf.

LOG-01-001-004-011-bkd- ori

Obrazek

LOG-01-003-008-011-bkd-ori

Obrazek

LOG-01-001-004-011bkd-program 175KM

Obrazek

LOG-01-003-008-011-bkd-program 175KM

Obrazek

W turbie urwał się kawałek łopatki od geometrii i uszkodziło łopatki zimnej strony. Zmieniłem na hybrydę. Nie zrobiłem jeszcze korekty programu.
Znów był problem z przeładowywaniem, auto nie wpadło w notlauf, Zamieniłem zawór magnetyczny, sprawdziłem przewód podciśnienia do gruszki.

Logi dynamiczne przed zmianą zaworów magnetycznych:

LOG-01-001-004-011-bkd- hybryda przed wymianą zaworu
Obrazek

LOG-01-003-008-011-bkd-hybryda przed zmianą zaworu
Obrazek

Logi dynamiczne po zmianie zaworów magnetycznych:

LOG-01-001-004-011-bkd- hybryda po wymianie zaworu
Obrazek

LOG-01-003-008-011-bkd- hybryda po wymianie zaworu
Obrazek


Może ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną przeładowania ?
By kamilkulig -  30 kwie 2020, 16:59
 małopolskie
#281211
Test sztangi - masz na myśli poruszanie sztangą ręcznie, tak ?
Problem może leżeć w gruszce ( np. nie trzyma podciśnienia ) jak i w samych przewodach.

Kup pompkę vacum, podepnij pod gruszkę, podpompuj i obserwuj czy ciśnienie z pompki ucieka.
Druga kwestia to podłączenie vacumetra równolegle z przewodem podciśnienia gruszki. Może być tak, że mechanizm sterujący gruszką nie działa poprawnie.