Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By Rawcio -  29 cze 2020, 12:50
 zachodniopomorskie
#282342
Witam!
1.9 TDI BXE. Dolewalem do układu chłodzenia ok 0,5l na 3-4 tys km. Na ostatniej trasie płyn zaczął znikać w olbrzymich ilościach, prawe nadkole było całe mokre od chłodziwa. Po odkręceniu zbiornika płyn do niego wracał, pojawiła się również piana.
Chłodnica EGR była pominięta jakiś czas temu, ze względu na diagnozę po pojawieniu się spalin w układzie.
Obecnie auto stoi w warsztacie, ponownie stwierdzono spaliny w układzie, obstawiają UPG.
Rozszczelnienie układu jest i tak, bo płyn jakoś się wydostaje. Słyszałem, że testy spalin nie są do końca miarodajne.
Auto nie kopci, odpala, masła nie ma, oleju nie przybywa.

Ma ktoś z Was jakieś wskazówki gdzie szukać przyczyny i nie dać się naciąć w warsztacie?
By soja -  29 cze 2020, 15:33
 zachodniopomorskie
#282346
Pytam, bo sam jestem zmartwiony. Wymieniałen nagrzewnice pod klimatronic i ze względu na uszkodzonę końcówki chłodniczki wody miałen wyciek od strony grodzi silnika tak, gdzie te metalowe końcówki łąąćzą się szybkozłączkami z układem chłodzenia. I kilka razy zdazyło mi się, że podczas jazdy zapaliła sięę kontrolka braku płynu bo spadł do wysokości czyjnika. I obawiwam się, że mogłem uszkodził glowieće silnika lub uszczelkę, bo kilka dni temu zobczyłem, że pod podwoziem jest niewieli wyciek jakby oleju na wysokości sanek
Awatar użytkownika
By Rawcio -  29 cze 2020, 16:29
 zachodniopomorskie
#282347
@soja Chłopaki w V-Tronicu mówią, że na 100% uszczelka, bo płyn się cofa do zbiornika. W czasie jazdy wystraszyłem się, że puszcza pompa wody jednak wygląda ona, że wszystko jest ok.
Jeden ze znajomych twierdzi, że jest gdzieś nieszczelność, a piana została wytworzona po wymieszaniu petrygo z borygo. Niewielkie ubytki płynu miałem już od dłuższego czasu, jednak nie traktowałem tego poważnie. Zwłaszcza, że pojawiły się one mniej więcej po tym jak zostały wymienione wszystkie chłodnice i została zaślepiona chłodniczka EGR.
Awatar użytkownika
By Radauskas -  10 lip 2020, 15:55
 mazowieckie
#282538
Żeby nie zakładac nowego wątku podpytam w tym. Też mam ubytki płynu i ewidentnie wyrzuca mi ze zbiorniczka. Dolewam jakieś 0,5 l na 1 tys. km. Więc są dwie opcje: korek albo uszczelka głowicy. Jak to zweryfikować ? Jeśli to byłby korek to chyba usterka polega na tym, że nie trzyma ciśnienia i dla tego wyrzuca. Ale jak go odkręcam to jest syknięcie uchodzącego ciśnienia więc jednak cos tam trzyma. Czy to jednoznaczne, że poszła uszczelka ? Czy jest szansa, że korek choć trzyma ciśnienie to trzyma źle i po wymianie może sie poprawić ?
Awatar użytkownika
By talesbite -  10 lip 2020, 19:30
 podlaskie
#282539
Jak dla mnie ewidentnie uszczelka. Ciśnienie z cylindra/cylindrów jest nabijane do układu chłodzenia i wyrzuca pewna cześć plynu. Może być sytuacja, że woda miesza się z olejem.

Wysłane z mojego ONE E1003 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
By Rawcio -  17 lip 2020, 16:39
 zachodniopomorskie
#282647
Auto już naprawione, więc mogę potwierdzić. Głowica była krzywa od strony kolektora przez co ciśnienie wyrzucało płyn. Dodatkowo pompa wody też delikatnie podciekała. Przy okazji został wymieniony wałek rozrządu oraz szklanki.
Awatar użytkownika
By Radauskas -  20 lip 2020, 10:38
 mazowieckie
#282683
U mnie też problem ogarniety. Planowanie głowicy + nowa uszczelka i bus na Rodos dojechał bez dolewki :) W.g. pewnego mechanika dłubiącego od lat w VW każda glowica w 1,9 na pompowtryskach wcześniej czy później ulega odkształceniom. Więc jak komuś zaczną się takie objawy to lepiej oddać auto na zrobienie tego w dogodnym terminie niz na 1 dzień przed planowanym wyjazdem na urlop :)