#282687
Nie wiem co masz na mysli, ale mi mówił o " wszystkich głowicach w 1,9 PD" Może 2,0 8V i 16V też,.. nie wiem,. ja rozmawiałem o 1,9 8V
To mój drugi silnik w tym aucie, zrobiłem na nim od wymiany 300kkm, a ile miał wcześniej, tego nie zweryfikujemy. Sprzedający zapewniał w chwili zakupu o przebiegu rzędu 90kkm - obecnie nie chce mi się w to wierzyć, bo oszukał mnie na innych częściach.buczek pisze: ↑21 lip 2020, 10:18Co do wyciągania wałków i szklanek - ok, ale wyłącznie w silnikach, w których producent "zalecał" wymianę w trybie Long Life, co 30 tyś. Osobiście mam cztery auta, z których dwa Avf, i jeden awx. Jeden Avf (470 tyś) i awx (400 tyś) miały od nowości zmiany oleju co 10-15 tyś i wałki nie są wytarte, szklanki nie były zmieniane i uszczelki są fabryczne. W drugim Avf (360tyś) już zmieniłem uszczelkę, wałek i szklanki, + planowanie głowicy, tulejowanie pod pompki, ale przez ponad 200 tyś jeździł na LL, przy 260 miał zrobiony program, a przy 304 tyś był remont.
Głowice siadają najczęściej przez uszkodzony bądź celowo zablokowany egr, zablokowane kierownice i inne bolączki. Z tego właśnie powodu stwierdzam, że winę ponosi najczęściej użytkownik.
Często płyn ubywa przez walniętą uszczelkę króćca z tyłu głowicy (ten plastikowy pod pompą Vacum, w którym jest czujnik temperatury płynu). Po rozgrzaniu rośnie ciśnienie w układzie i wywala pod tym króćcem, mało kto tam sprawdza.