Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By Kamellot -  24 mar 2021, 10:33
 kujawsko-pomorskie
#285581
Cześć, od 2 tygodni mam problem z moim golfem 5 1.9 TDI BRU. Na początku była prosta diagnoza, bo silnik nie trzymał 90 stopni, więc wymieniony został termostat. Problem zniknął 90 stopni zaczął trzymać po kilku minutach jazdy. Jednak kiedy samochód zaczął być bardziej używany czyli trasa 110 km/h to po tak +/-40min jazdy silnik zaczyna się przegrzewać, nagle temperatura wzrasta dopóki się nie zatrzymam. Dodam, że wtedy klima się przełącza na zimne powietrze, płyn w zbiorniku chłodniczym się gotuje, wąż dolny jest zimny, wiatraki idą pełną mocą. termostat Wahlera był sprawdzany i jest w pełni sprawny. czujniki pokazują właściwą temperaturę. W dodatku kiedy się zagotuje zatrzymam się ostygnie do 90 stopni i pojadę znów 110km/h to po 2 minutach znów się gotuje. A jak jadę później np. 80 km/h to wszystko jest w porządku.
By Kamellot -  25 mar 2021, 19:02
 kujawsko-pomorskie
#285591
Właśnie płyn chłodniczy jest czysty, korek nawet śladu od niczego nie ma, jedynie lekka woda. Kupię w razie czego tester może wyjdzie czy spaliny idą do płynu chłodniczego.
By Kamellot -  27 mar 2021, 13:26
 kujawsko-pomorskie
#285603
Pompa wody trzyma dobrze ciśnienie. Termostat wstawiliśmy przerobiony, który się otwiera przy 70* dopiero po dłuższej jeździe silnik ma 90*. Teraz ciepło jest to szybciej się będzie nagrzewał. Wolę na razie jeździć z chłodnym silnikiem niż z przegrzanym.