#285921
Cześć wszystkim ,
Samochód vw caddy III 1.9 tdi bls z 2007roku przebieg 340k
Problem pojawił kiedy mój tata jadąc autem z prędkością 80km zwolnił do 60 i zredukował zamiast z 4 na 3 to na 1 bieg. Obroty powindowały do góry co więcej pojawił się check. Auto straciło moc, nie rozpędza się więcej niż 100km/h, lekko dymi przy dodawaniu gazu. Dzisiaj robiąc loga dynamicznego grupy 11 na 3 biegu nie wykręcił więcej niż 4k obrotów.
Od momentu powstawania tego problemu wymieniłem jeden z przewodów turbo ( dziurawy) jak uszczelkę pokrywy zaworów( ciekło niemiłosiernie) czyściłem zawór egr jak też przepustnicę.
Zrobiłem dzisiaj logi dynamiczne grupy 11 link : http://vaglogi.pl/log-011_7Gn955q.html
Błędy jakie pokazuje vcds :
000665 - Boost Pressure Regulation
P0299 - 000 - Control Range Not Reached
Freeze Frame:
Fault Status: 01110000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 5
Reset counter: 255
Mileage: 341870 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 12:05:13
Freeze Frame:
RPM: 2268 /min
Speed: 75.0 km/h
Load: 46.7 %
Voltage: 14.44 V
Bin. Bits: 00000100
Absolute Pres.: 1591.2 mbar
Absolute Pres.: 999.6 mbar
000275 - Intake Air Temp. Sensor (G42)
P0113 - 000 - Signal too High
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Time Indication: 0
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 10.94 V
Temperature: 133.2°C
Temperature: 12.6°C
Temperature: 14.4°C
000568 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31)
P0238 - 000 - Signal too High
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Time Indication: 0
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 10.94 V
Bin. Bits: 00000111
Absolute Pres.: 163.2 mbar
Absolute Pres.: 2182.8 mbar
sprawdzając odrazu po zdarzeniu pokazywał się jedynie pierwszy błąd, po wczorajszej wymianie uszczelki pokazały się dwa dodatkowe( odpinałem przepustnice i jeszcze kilka przewodów elektrycznych jak też ciśnienia aby dobrze wymyć i mieć lepszy dostęp)
Jeden z mechaników mówi że gruszka do wymiany, zrobiłem dzisiaj test gruszki vcdsem i działa opuszcza się i szybko wraca na miejsce, jednakże ciśnienie doładowania nie zmienia się , stoi sztywno na 2193.0mbar pomimo obrotów na poziomie 1407/min ( nieważne czy pozycja on/off)
Dodam że turbo było regenerowane 50k km temu przez zakład w Pruszkowie.
Drugi mechanik zaś mówi że rozrząd przeskoczył i dlatego auto nie ma mocy. Co nie wydaje się prawdziwe bo po skasowaniu błędu auto wraca jakby do normy jednakże mocno dymi.
Proszę o pomoc, meczące już jest to, szczególnie że auto musi pracować a na mechanika który by tego szukał i szukał nie ma za bardzo pieniążka. Dziękuję pięknie i czekam na odpowiedź
Samochód vw caddy III 1.9 tdi bls z 2007roku przebieg 340k
Problem pojawił kiedy mój tata jadąc autem z prędkością 80km zwolnił do 60 i zredukował zamiast z 4 na 3 to na 1 bieg. Obroty powindowały do góry co więcej pojawił się check. Auto straciło moc, nie rozpędza się więcej niż 100km/h, lekko dymi przy dodawaniu gazu. Dzisiaj robiąc loga dynamicznego grupy 11 na 3 biegu nie wykręcił więcej niż 4k obrotów.
Od momentu powstawania tego problemu wymieniłem jeden z przewodów turbo ( dziurawy) jak uszczelkę pokrywy zaworów( ciekło niemiłosiernie) czyściłem zawór egr jak też przepustnicę.
Zrobiłem dzisiaj logi dynamiczne grupy 11 link : http://vaglogi.pl/log-011_7Gn955q.html
Błędy jakie pokazuje vcds :
000665 - Boost Pressure Regulation
P0299 - 000 - Control Range Not Reached
Freeze Frame:
Fault Status: 01110000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 5
Reset counter: 255
Mileage: 341870 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 12:05:13
Freeze Frame:
RPM: 2268 /min
Speed: 75.0 km/h
Load: 46.7 %
Voltage: 14.44 V
Bin. Bits: 00000100
Absolute Pres.: 1591.2 mbar
Absolute Pres.: 999.6 mbar
000275 - Intake Air Temp. Sensor (G42)
P0113 - 000 - Signal too High
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Time Indication: 0
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 10.94 V
Temperature: 133.2°C
Temperature: 12.6°C
Temperature: 14.4°C
000568 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31)
P0238 - 000 - Signal too High
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Time Indication: 0
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 10.94 V
Bin. Bits: 00000111
Absolute Pres.: 163.2 mbar
Absolute Pres.: 2182.8 mbar
sprawdzając odrazu po zdarzeniu pokazywał się jedynie pierwszy błąd, po wczorajszej wymianie uszczelki pokazały się dwa dodatkowe( odpinałem przepustnice i jeszcze kilka przewodów elektrycznych jak też ciśnienia aby dobrze wymyć i mieć lepszy dostęp)
Jeden z mechaników mówi że gruszka do wymiany, zrobiłem dzisiaj test gruszki vcdsem i działa opuszcza się i szybko wraca na miejsce, jednakże ciśnienie doładowania nie zmienia się , stoi sztywno na 2193.0mbar pomimo obrotów na poziomie 1407/min ( nieważne czy pozycja on/off)
Dodam że turbo było regenerowane 50k km temu przez zakład w Pruszkowie.
Drugi mechanik zaś mówi że rozrząd przeskoczył i dlatego auto nie ma mocy. Co nie wydaje się prawdziwe bo po skasowaniu błędu auto wraca jakby do normy jednakże mocno dymi.
Proszę o pomoc, meczące już jest to, szczególnie że auto musi pracować a na mechanika który by tego szukał i szukał nie ma za bardzo pieniążka. Dziękuję pięknie i czekam na odpowiedź