Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By Bodziszczu -  22 kwie 2021, 22:13
 mazowieckie
#285921
Cześć wszystkim ,
Samochód vw caddy III 1.9 tdi bls z 2007roku przebieg 340k
Problem pojawił kiedy mój tata jadąc autem z prędkością 80km zwolnił do 60 i zredukował zamiast z 4 na 3 to na 1 bieg. Obroty powindowały do góry co więcej pojawił się check. Auto straciło moc, nie rozpędza się więcej niż 100km/h, lekko dymi przy dodawaniu gazu. Dzisiaj robiąc loga dynamicznego grupy 11 na 3 biegu nie wykręcił więcej niż 4k obrotów.
Od momentu powstawania tego problemu wymieniłem jeden z przewodów turbo ( dziurawy) jak uszczelkę pokrywy zaworów( ciekło niemiłosiernie) czyściłem zawór egr jak też przepustnicę.
Zrobiłem dzisiaj logi dynamiczne grupy 11 link : http://vaglogi.pl/log-011_7Gn955q.html
Błędy jakie pokazuje vcds :
000665 - Boost Pressure Regulation
P0299 - 000 - Control Range Not Reached
Freeze Frame:
Fault Status: 01110000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 5
Reset counter: 255
Mileage: 341870 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 12:05:13

Freeze Frame:
RPM: 2268 /min
Speed: 75.0 km/h
Load: 46.7 %
Voltage: 14.44 V
Bin. Bits: 00000100
Absolute Pres.: 1591.2 mbar
Absolute Pres.: 999.6 mbar

000275 - Intake Air Temp. Sensor (G42)
P0113 - 000 - Signal too High
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Time Indication: 0

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 10.94 V
Temperature: 133.2°C
Temperature: 12.6°C
Temperature: 14.4°C

000568 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31)
P0238 - 000 - Signal too High
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Time Indication: 0

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 10.94 V
Bin. Bits: 00000111
Absolute Pres.: 163.2 mbar
Absolute Pres.: 2182.8 mbar
sprawdzając odrazu po zdarzeniu pokazywał się jedynie pierwszy błąd, po wczorajszej wymianie uszczelki pokazały się dwa dodatkowe( odpinałem przepustnice i jeszcze kilka przewodów elektrycznych jak też ciśnienia aby dobrze wymyć i mieć lepszy dostęp)
Jeden z mechaników mówi że gruszka do wymiany, zrobiłem dzisiaj test gruszki vcdsem i działa opuszcza się i szybko wraca na miejsce, jednakże ciśnienie doładowania nie zmienia się , stoi sztywno na 2193.0mbar pomimo obrotów na poziomie 1407/min ( nieważne czy pozycja on/off)
Dodam że turbo było regenerowane 50k km temu przez zakład w Pruszkowie.
Drugi mechanik zaś mówi że rozrząd przeskoczył i dlatego auto nie ma mocy. Co nie wydaje się prawdziwe bo po skasowaniu błędu auto wraca jakby do normy jednakże mocno dymi.
Proszę o pomoc, meczące już jest to, szczególnie że auto musi pracować a na mechanika który by tego szukał i szukał nie ma za bardzo pieniążka. Dziękuję pięknie i czekam na odpowiedź :)
By Bodziszczu -  22 kwie 2021, 22:23
 mazowieckie
#285923
Jutro sprawdzę, jednakże mając już dwa przypadki z lewym powietrzem ( raz pękł przewód przy turbo co wymieniał , drugi raz mechanik wymieniał przewody wodne przy silniku, nie pamiętam nazwy tych przewodów, nie zapiął dokładnie spinki od rury przy IC) nie wydaje mi się aby to było to, w tamtych przypadkach auto mocno dymiło jak też lampka spiralki pokazywała błąd.
Awatar użytkownika
By wojtas4589 -  23 kwie 2021, 9:24
 warmińsko-mazurskie
#285928
Może sprawdź map sensor, najlepiej podmień lub wejdź w bloki pomiarowe i zobacz co pokazuje, sprawdzić wiązkę. Zadane ciśnienie się zmienia a aktualne stoi jak byk. Na zapłonie powinno być ciśnienie atmosferyczne, zobacz czy czasem nie pokazuje tych 2.2 na postoju.
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2021, 10:24 przez wojtas4589, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By wojtas4589 -  23 kwie 2021, 10:02
 warmińsko-mazurskie
#285931
Te stałe doładowanie wskazuje Na tryb awaryjny, tylko teraz trzeba by zobaczyć czy błędy można skasować po zapłonie jak można i pokazuje dobrze wartości na jałowym to mapsensor i wiązka raczej ok, jak wskoczy w tryb awaryjny w czasie jazdy to wtedy turbo, podciśnienie lub n75. Tak mi przychodzi do głowy :blush:
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  23 kwie 2021, 12:39
 pomorskie
#285934
Bodziszczu pisze:Błąd wraca średnio po przejechaniu 200-250km
Trochę mieszasz. Log 011 zrobiłeś w trybie awaryjnym dlatego max doładowanie ciągle. Zrób logi po zresetowaniu do momentu wejścia w tryb awaryjny

Dodano po 2 minutach 42 sekundach:
W dziale zrób to sam masz temat jak zrobić logi, poszukaj

Zrób
004 statycznie i dynam.
003 008 razem statycznie i dynam.
010 011 razem statycznie i dynam.

Statycznie 013,018,023
By Bodziszczu -  23 kwie 2021, 17:08
 mazowieckie
#285937
Pomimo prób i starań nie mogę usunąć błędu więc muszę wykonać logi w trybie awaryjnym

Dodano po 7 minutach 33 sekundach:
Cofam swoje stwierdzenie , udało się i robię :super:

Dodano po 3 godzinach 29 minutach 4 sekundach:
Tutaj logi po usunięciu błędu
statyczne :
grupa 4 http://vaglogi.pl/log-004_90q65u0.html
grupa 3,8 http://vaglogi.pl/log-003_008_f4wM876.html
grupa 10,11 http://vaglogi.pl/log-010_011_9b3jp.html
grupa 13,18,23 http://vaglogi.pl/log-013_018_023_EG6HA.html
dynamiczne :
grupa 4 http://vaglogi.pl/log-004_W44bQGK.html
grupa 3,8 http://vaglogi.pl/log-003_008_IB1841y.html
grupa 10,11 http://vaglogi.pl/log-010_011_1HMMd.html

i jeszcze odczyt na zapłonie z grupy 11 http://vaglogi.pl/log-011_J3Hx4KL.html
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  23 kwie 2021, 21:15
 pomorskie
#285941
Rozrząd OK

Dodano po 1 minucie 47 sekundach:
ciśnienie doładowania czy ty to w statycznej czy dynamicznej sztywno stoi na 2193 mbara, dziwna sprawa, podmień N75 z N18

Dodano po 2 minutach 9 sekundach:
Przepływomierz w dynamicznej nie mierzy prawidłowo, jest około 500 mgr a powinno być ponad 850

Dodano po 1 minucie 51 sekundach:
bip w 023 dość słaby, norma dla BLS to do 150 ale i tak kiepsko choć to nie ma wpływu na sytuację z doładowaniem

Dodano po 2 minutach 13 sekundach:
Turbo nie reaguje, przepływomierz nie mierzy bo nie ma czego mierzyć skoro turbo stoi. Albo turbo kaput albo sterowanie + czujniki doładowania lub map sensor stoją. Więcej nie wiem, wyszedłem z obiegu

Dodano po 47 sekundach:
Jak auto przyśpieszało podczas logowania dynamicznego? Bo to ciągle wygląda na tryb awaryjny

Dodano po 3 minutach 39 sekundach:
Patrząc na czas logowania to raczej auto strasznie muliło
Awatar użytkownika
By wojtas4589 -  23 kwie 2021, 21:37
 warmińsko-mazurskie
#285942
Mettenoos pisze:ciśnienie doładowania czy ty to w statycznej czy dynamicznej sztywno stoi na 2193 mbara, dziwna spraw
Biorąc pod uwage wcześniejsze błedy, może warto podmienić ten map sensor lub przyjrzeć się wiązce
Mettenoos pisze:000275 - Intake Air Temp. Sensor (G42)
P0113 - 000 - Signal too High
Mettenoos pisze:000568 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31)
P0238 - 000 - Signal too High