Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  23 kwie 2021, 21:51
 pomorskie
#285946
N18 jest bliźniaczy do N75 i tak samo działa tylko steruje EGR i jest przy EGR a N75 na grodzi przed podszybiem. Możliwe że czyszcząc EGR uszkodzileś albo wiązkę albo wtyczkę. Może map sensor odłączony, nie wiem, wiecej nic nie przychodzi mi do głowy

Dodano po 4 minutach 17 sekundach:
sprawdzając odrazu po zdarzeniu pokazywał się jedynie pierwszy błąd, po wczorajszej wymianie uszczelki pokazały się dwa dodatkowe( odpinałem przepustnice i jeszcze kilka przewodów elektrycznych jak też ciśnienia aby dobrze wymyć i mieć lepszy dostęp)

Gdzieś coś mogłeś żle podłączyć, uszkodzić wtyczkę, wyciagnąć pin z wtyczki itp...

Dodano po 11 minutach 7 sekundach:
By Bodziszczu -  25 kwie 2021, 22:17
 mazowieckie
#285971
Dzisiaj sprawdziłem wtyczki i wiązki, oprócz tej od egr, jutro ponowie temat. Okazało się że przewód był uszkodzony za wtyczką od map sensora, błąd zniknął, jednakże pojawił się inny :
005270 - Switch Over Valve for EGR Cooler (N345)
P1496 - 000 - Short to plus
Rozumiem że mamy coś z wiązką lub wtyczką tutaj ?
Map sensor na zapłonie pokazuje ciśnienie atmosferyczne równe 998,20 mbar. Krótki przejazd po parkingu wykazał że turbina za mało doładowywuje ( błędy wykasowane ) ciśnienie aktualne względem zadanego jest niższe podczas przyśpieszania. Komputer nakazuje 1400 a aktualne wynosi 1070.
Jutro zrobię ponownie logi dynamiczne i statyczne jak poprzednio. Coś czuję że chyba turbina dostała w kość od zdarzenia i stoi.
Awatar użytkownika
By wojtas4589 -  30 kwie 2021, 11:26
 warmińsko-mazurskie
#286018
Maf pokazuje mniejsza ilość powietrza niż sterownik żąda, bo brak doładowania, jak doładowanie w końcu zostaje osiągnięte to dawka paliwa też jest na max, jak brak powietrza to dawka jest adekwatna względem doładowania, dlatego nie jedzie Takie wysnułem wnioski, ale ja jestem laik 🤔
By Bodziszczu -  21 maja 2021, 10:33
 mazowieckie
#286193
Cześć wszystkim po chwili przerwy. Problem z brakiem doładowania rozwiązałem. Okazuje się że gruszka była wszystkiemu winna. Pomimo tego że test pracy gruszki przeszedł pomyślnie to podpiąłem do niej wężyk i na wyłączonym silniku dmuchałem w nią. Było słychać jak popuszcza. Po wymianie i ustawieniu moc powróciła.
Teraz jedynie pozostaje mi rozwiązać nowy problem i autko znowu sprawne.
Pojawia się błąd
Switch over Valve for EGR cooking (n345)
P1496 - 000 - Short to plus
Awatar użytkownika
By Dziadek13 -  21 maja 2021, 17:26
 śląskie
#286194
Tak pisze instrukcja do tego błędu.
P1496 Możliwe przyczyny
Zwarty czujnik
Wiązka przewodów czujnika jest Przerwana lub zwarta
Słabe połączenie elektryczne obwodu czujnika
Wadliwy moduł sterujący układu napędowego (PCM)
Jak usunąć kod P1496?
Zacznijmy od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdzamy odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdzamy, czy nie ma uszkodzonych elementów i szukajmy złamanych, wygiętych, lub skorodowanych styków złącza.
P1496 Znaczenie
Przy włączonym kluczyku lub pracującym silniku moduł sterujący układu napędowego ( PCM ) wykrywa, że ​​napięcie 5-woltowe czujników było poniżej 3,5 V przez 5 sekund. Możliwe przyczyny to zwarcie zasilania 5 V, zwarcie czujnika lub powiązany obwód zasilający.
===========
Czyli masz w wiązce uszkodzone kabelki od czujników a to przeważnie wiązka pod akumulatorem.Naprawisz znikną błędy.

Obrazek