Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By Quben -  17 maja 2021, 22:00
 świętokrzyskie
#286169
Witam wszystkich, postaram się w miarę dokładnie opisać mój problem. Odwiedziłem już kilku mechaników i żaden nie potrafi zdiagnozować w czym jest problem i wymieniał element który tak naprawdę nic nie zmieniał w komforcie jazdy. Jest kilka objawów:
- auto przy niskich obrotach do około 2 tys nie ma zrywu, przy czym po przekroczeniu tej granicy obrotów następuje szarpnięcie i auto dostaje "kopa". Uczucie jest takie jak by ktoś do granicy wskazanych obrotów hamował auto i nagle puścił hamulec i auto dostaje zrywa.
- jeśli podczas przyspieszania gdy auto nie wkręciło się jeszcze na obroty (czyli jest poniżej 2 tys) wciśnie się sprzęgło do zmiany biegu słuchać zgrzyt. Jest to zgrzyt ewidentnie podczas zmiany. Gdy trzymam dłużej sprzęgło nie ma żadnych hałasów.
- powyższe objawy występują na biegu 1,2 najmocniej przy wyższych biegach zjawiska zamulenia samochodu nie ma. Jest to ewidentnie zależne od zakresu obrotów.
Dodam że wymieniałem w aucie w ostatnim czasie sprzęgło, dwumase, wiązkę wtrysków (mam wrażenie że po wymianie było przez krótki okres lepiej), ostatnio przepływomierz, EGR, chłodnice EGR.
Brakuje mi już pomysłów proszę o jakieś podpowiedzi. Pozdrawiam Jakub

Dodano po 3 minutach 2 sekundach:
Dodam że po podpieciu do komputera auto nie wykazuje żadnych błędów, dodatkowo ostatnio mechanik sprawdzał wszystkie zakresy wskazań czujników podczas jazdy (dynamicznie) i mówil że wszystko jest w granicach zakresów. Jedyne co wykazywało odchyłki to przepływomierz który został wymieniony ale nic to nie zmieniło.

Dodano po 5 minutach 33 sekundach:
Dodam jeszcze że po dłuższej jeździe wydaje mi się że na jakis czas jest lepiej. Tzn auto nie wykazuje takiego szarpnięcia i zbiera się od samego dołu. Czy to możliwe że turbina jest zapchana nagarem? Nigdy nie poddawałem jej czyszczeniu
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  17 maja 2021, 23:18
 pomorskie
#286170
Quben pisze:Czy to możliwe że turbina jest zapchana nagarem?
Możliwe jest wszystko.

Czy sztanga pracuje? Czy po odpaleniu grucha wciąga sztangę? Czy przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu widać że elektrozawór steruje sztangą? Te motory do 2000 RPM tak sobie ciągną, dopiero powyżej dostają kopa o ile w seryjnym BRU w ogóle można mówić o jakimkolwiek kopie. Jakieś logi wypadałoby zrobić bo co tu wróżyć, nie ma z czego :)

Dodano po 5 minutach 51 sekundach:
Widzę że nasz BRU+ więc pewnie poddany chiptuningowi, możliwe że tak skonstruowany jest program żeby nie uwalac sprzęgła w dolnym zakresie obrotów, może tuner do 2000 RPM zostawił serię a dopiero potem podniósł parametry, dlatego czujesz takie kopnięcie
By Quben -  18 maja 2021, 6:34
 świętokrzyskie
#286171
Sory błędnie wprowadziłem przy rejestracji profilu mam golfa 1,9 TDI silnik BKC. Auto nie poddawane chip tuningowi. Grucha jest ok, działa prawidłowo, elektrozawór pracuje. Nie możliwe że tak mają bo problem mam od kilku miesięcy wcześniej ładnie zbierał się od samego dołu bez szarpnięć. Dodatkowo ten zgrzyt przy zmianie biegów gdy nie wkręci się na obroty, przy wyższych biegach nie słyszalny.