#286169
Witam wszystkich, postaram się w miarę dokładnie opisać mój problem. Odwiedziłem już kilku mechaników i żaden nie potrafi zdiagnozować w czym jest problem i wymieniał element który tak naprawdę nic nie zmieniał w komforcie jazdy. Jest kilka objawów:
- auto przy niskich obrotach do około 2 tys nie ma zrywu, przy czym po przekroczeniu tej granicy obrotów następuje szarpnięcie i auto dostaje "kopa". Uczucie jest takie jak by ktoś do granicy wskazanych obrotów hamował auto i nagle puścił hamulec i auto dostaje zrywa.
- jeśli podczas przyspieszania gdy auto nie wkręciło się jeszcze na obroty (czyli jest poniżej 2 tys) wciśnie się sprzęgło do zmiany biegu słuchać zgrzyt. Jest to zgrzyt ewidentnie podczas zmiany. Gdy trzymam dłużej sprzęgło nie ma żadnych hałasów.
- powyższe objawy występują na biegu 1,2 najmocniej przy wyższych biegach zjawiska zamulenia samochodu nie ma. Jest to ewidentnie zależne od zakresu obrotów.
Dodam że wymieniałem w aucie w ostatnim czasie sprzęgło, dwumase, wiązkę wtrysków (mam wrażenie że po wymianie było przez krótki okres lepiej), ostatnio przepływomierz, EGR, chłodnice EGR.
Brakuje mi już pomysłów proszę o jakieś podpowiedzi. Pozdrawiam Jakub
Dodano po 3 minutach 2 sekundach:
Dodam że po podpieciu do komputera auto nie wykazuje żadnych błędów, dodatkowo ostatnio mechanik sprawdzał wszystkie zakresy wskazań czujników podczas jazdy (dynamicznie) i mówil że wszystko jest w granicach zakresów. Jedyne co wykazywało odchyłki to przepływomierz który został wymieniony ale nic to nie zmieniło.
Dodano po 5 minutach 33 sekundach:
Dodam jeszcze że po dłuższej jeździe wydaje mi się że na jakis czas jest lepiej. Tzn auto nie wykazuje takiego szarpnięcia i zbiera się od samego dołu. Czy to możliwe że turbina jest zapchana nagarem? Nigdy nie poddawałem jej czyszczeniu
- auto przy niskich obrotach do około 2 tys nie ma zrywu, przy czym po przekroczeniu tej granicy obrotów następuje szarpnięcie i auto dostaje "kopa". Uczucie jest takie jak by ktoś do granicy wskazanych obrotów hamował auto i nagle puścił hamulec i auto dostaje zrywa.
- jeśli podczas przyspieszania gdy auto nie wkręciło się jeszcze na obroty (czyli jest poniżej 2 tys) wciśnie się sprzęgło do zmiany biegu słuchać zgrzyt. Jest to zgrzyt ewidentnie podczas zmiany. Gdy trzymam dłużej sprzęgło nie ma żadnych hałasów.
- powyższe objawy występują na biegu 1,2 najmocniej przy wyższych biegach zjawiska zamulenia samochodu nie ma. Jest to ewidentnie zależne od zakresu obrotów.
Dodam że wymieniałem w aucie w ostatnim czasie sprzęgło, dwumase, wiązkę wtrysków (mam wrażenie że po wymianie było przez krótki okres lepiej), ostatnio przepływomierz, EGR, chłodnice EGR.
Brakuje mi już pomysłów proszę o jakieś podpowiedzi. Pozdrawiam Jakub
Dodano po 3 minutach 2 sekundach:
Dodam że po podpieciu do komputera auto nie wykazuje żadnych błędów, dodatkowo ostatnio mechanik sprawdzał wszystkie zakresy wskazań czujników podczas jazdy (dynamicznie) i mówil że wszystko jest w granicach zakresów. Jedyne co wykazywało odchyłki to przepływomierz który został wymieniony ale nic to nie zmieniło.
Dodano po 5 minutach 33 sekundach:
Dodam jeszcze że po dłuższej jeździe wydaje mi się że na jakis czas jest lepiej. Tzn auto nie wykazuje takiego szarpnięcia i zbiera się od samego dołu. Czy to możliwe że turbina jest zapchana nagarem? Nigdy nie poddawałem jej czyszczeniu