Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By karolwin -  28 maja 2021, 21:57
 podkarpackie
#286258
Cześć wszystkim. Rok temu kupiłem golfa, 2007 r. 240 000 km. Temat dotyczy turbiny, więc na niej się skupię. Jak go kupiłem, wchodził na takie obroty że wyraźnie było czuć jak ,,odjeżdża" - nacisk na pedał taki sam, ale przyspieszenie nagle duże. Było to w okolicach 2000 - 2300 obr/min. Po jakimś czasie zaczęło coś szwankować z turbiną. Zaczęło go dławić na II, III, wyskoczył błąd turbiny, raz się włączała, a raz nie, wobec czego dałem do regeneracji. Po regeneracji, wyczyszczeniu EGR problem z dławieniem całkowicie zniknął. Pojawił się natomiast inny. Czucie tego ,,odjazdu" jest dużo mniejsze, niż wtedy, kiedy problemów z turbiną nie było, ponadto, ten odjazd ,,czuć" na dużo wyższych obrotach: 2600 - 2800 obr/min. Wiem że turbina niby chodzi cały czas, ale w jakim zakresie obrotów powinien być ten odjazd, wciśnięcie w fotel? Drugie pytanie: czy ten zakres obrotów, na którym najbardziej czuć turbinę można jakoś obniżyć? Pytam, bo przy takiej konfiguracji trzeba żyłować silnik, żeby tą turbinę poczuć, szczególnie III, IV - jest te 2300 - 2500 obr/min, wypadałoby się przymierzać do zmiany na wyższy, a odjazdu jak nie było tak nie ma. Jeśli można, to jakim sposobem: mechanicznie (wymontowanie turbiny i coś w niej poprzekręcać) czy komputerowo - przez program?
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  29 maja 2021, 8:11
 pomorskie
#286262
Najlepiej gdyby - używając Twojej nomenklatury - turbiny w ogóle nie było "czuć" co oznaczałoby brak turbodziury, tylko płynnie rozwijaną moc a to szarpnięcie o którym piszesz to typowa turbodziura. To czy auto straciło moc czy nie o tym ciężko dyskutować bez pomiaru mocy na hamowni przed i po naprawie turbosprężarki. Jeśli auto nie straciło mocy, przyspieszenie jest takie samo, prędkości uzyskiwane takie same to nawet lepiej.

Dodano po 2 minutach 25 sekundach:
Zrób pomiar dynamiczny VCDS grupy 011, gdzie jest właśnie ciśnienie doładowania, widać będzie jak turbo się zachowuje

Dodano po 2 minutach 20 sekundach:
karolwin pisze:czy komputerowo - przez program?
Program zawsze możesz zrobić pod warunkiem że wszystko jest ok a to pokaże hamownia przed chiptuningiem
Awatar użytkownika
By wojtas4589 -  29 maja 2021, 14:14
 warmińsko-mazurskie
#286271
U mnie tak między 2300_2500 zaskakuje, podobno jak ma taki strzał z niższych obrotów to nie jest to zbyt dobre dla turbiny, nie mówiąc już o dwumasie czy panewkach. Jazda pewnie jest bardziej elastyczna, ale raczej nie zdrowa dla silnika gdy na tak niskich obrotach dostawał od razu kopa.

Dodano po 18 minutach 9 sekundach:
u Ciebie 2600_2800 to faktycznie trochę już za dużo.
By Neproify -  31 maja 2021, 18:42
 dolnośląskie
#286283
W zdrowym egzemplarzu maksymalne doładowanie jest już poniżej 2000 obrotów. U mnie turbo dmuchało 1.3 bara przy 1700 obrotów, od samego dołu auto jechało równo. Jeżeli turbo wstaje przy 2500 obrotów to trzeba się przyjrzeć czy węże od podciśnienia są szczelne, ale najbardziej prawdopodobna jest zła regeneracja turbiny(źle ustawiona geometria/złożona na złych komponentach).
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  01 cze 2021, 9:24
 pomorskie
#286286
Neproify pisze:Jeżeli turbo wstaje przy 2500 obrotów
Jak do tej pory nic nie wiadomo, jak będzie log 011 ciśnienia doładowania to będzie mozna coś mądrego powiedzieć