Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By lukasqoot -  02 cze 2021, 21:21
 lubelskie
#286296
Witam. Mam problem z golfem 2004 rok silnik 1.9 TDI 105koni. Auto odcina przy jeździe że stalą prędkością 160km wchodzi w tryb awaryjny po zjechaniu na pobocze i ponownemu odpaleniu silnika jedzie dalej. Problem jest tylko w tedy gdy osiągnie 160 i przez pół minuty jedzie ze stała prędkości 160. I nie ważne czy jest zimny czy ciepły silnik. Cały czas to samo. Miał ktoś może podobny problem?
Awatar użytkownika
By Dziadek13 -  03 cze 2021, 20:03
 śląskie
#286298
Pod komputer i poczytaj błędy wyjdzie że przeładowanie, czyli łopatki się blokują w turbawce (do czyszczenia turbina).
Możliwe że też pomorze podmiana przepływomierza.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  10 cze 2021, 21:13
 pomorskie
#286381
Dziadek13 pisze:
03 cze 2021, 20:03
Pod komputer i poczytaj błędy wyjdzie że przeładowanie,
Niekoniecznie, równie dobrze może być niedoładowanie zwłaszcza podczas jazdy ze stałą prędkością, może nie mieścić się w dolnym zakresie, górnym zresztą również. Klasyczny notlauf jest przy bucie na 100%. Bez logów i bez błędów nic powiedzieć nie można
Awatar użytkownika
By Dziadek13 -  14 cze 2021, 20:08
 śląskie
#286416
lukasqoot pisze:
14 cze 2021, 17:32
Jedynym błędem jaki wyskakuje po krótkiej jeździe w trybie awaryjnym jest check Engine
Kurcze przeglądam w spisie wszystkie błędy a takiego nie widzę jakisik nowy musi być lub stary jestem i nie widzę.
By lukasqoot -  14 cze 2021, 20:54
 lubelskie
#286420
Praktycznie za każdym razem wyskakuje i trzeba komputerowo usuwać ten bład. Mechanik stwierdził że podciśnienie ucieka. Tylko gdzie? Wszystko zmienione na układzie doładowania. Pozostał katalizator czy to może być jego wina?
Awatar użytkownika
By wojtas4589 -  14 cze 2021, 22:36
 warmińsko-mazurskie
#286421
Musisz podać jaki to błąd, bo check Engine to tylko informacja na liczniku o awarii w postaci kontrolki. Jak podłączasz kompa, czy tam mechanik podłącza to jest tam podany kod/numer błędu :)
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  15 cze 2021, 21:47
 pomorskie
#286429
lukasqoot pisze:
15 cze 2021, 21:03
Mam ten bład to P0299
16683/P0299/000665 — Regulacja ciśnienia doładowania: nie osiągnięto zakresu sterowania
Możliwe objawy
Zmniejszona moc wyjściowa
Tryb awaryjny
Możliwe przyczyny
Nieprawidłowo podłączone, odłączone lub nieszczelne węże/rury
Uszkodzony regulator ciśnienia doładowania turbosprężarki
Uszkodzona turbosprężarka
Uszkodzony zawór przełączający
Możliwe rozwiązania
Sprawdź węże/rury do/pomiędzy komponentami
Sprawdź/oczyść/wymień regulator ciśnienia ładowania
Sprawdź turbosprężarkę
Sprawdź zawór przełączający
By lukasqoot -  15 cze 2021, 22:32
 lubelskie
#286431
To wszystko zostało już zrobione turbo też było już oddane na gwarancję i z powrotem zamontowane i dalej to samo. Mają jeszcze sprawdzić katalizator jeśli to nie to nie mam pojęcia co z tym zrobić.

Dodano po 10 minutach 12 sekundach:
Przepraszam nie katalizator a intercooler już mi się miesza.
Awatar użytkownika
By wojtas4589 -  15 cze 2021, 23:09
 warmińsko-mazurskie
#286433
lukasqoot pisze:Przepraszam nie katalizator a intercooler już mi się miesza.
Strona Ross techu mówi, że może to być też zatkany katalizator, a wujek google potwierdza, że takie przypadki też się zdarzają.