Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By jendrasso -  10 cze 2021, 15:51
 wielkopolskie
#286377
Witam, mam problem z moim silnikiem, nie wiem skąd, ale ciągle mam mnóstwo oleju w wężach dolotowych od turbiny itp.
Jak odepnę ten czarny wąż który się wpina do EGR to zawsze jest tam mnóstwo oleju. Turbinę mam Garreta, jest sprawna, przerzuciłem ją na testy do kolegi A3 z silnikiem BXE i u niego oleju nie ma nawet po przejechaniu paru tys KM. Z odmą na pokrywie zaworów i zaworem EGR też zrobiłem taki zabieg i u niego się to nie dzieje. U siebie systematycznie wymieniam olej na LiquiMoly i co drugą wymianę mieszam olej z CERATECiem. Przeszkadza mi tym to, że jak pojadę trochę kilometrów na spokojnie, to po wdepnięciu gazu trochę mocniej idzie ostry dym, jak się przepali to już potem jakiś czas nie kopci. Skąd jeszcze może się wydobywać olej do tego układu? Dodam, że tego oleju jest na tyle dużo, że jak odepnę np ten wąż od EGR to mogę z niego trochę go spokojnie wylać. O dziwo jak sprawdzam na bagnecie to za bardzo nie ubywa oleju w silniku, wydaje mi się że standardowo jak na 10k km to może ze 100-200 ml.
#286409
Ok, dzięki, styl raczej mamy podobny. Kolega również leje ten sam olej itp do swojego BXE. Konsultowałem ten problem też z dwoma serwisami, które wydaje się dosyć dobrze ogarniają kwestie silników TDI, również twierdzą, że albo turbo albo odma. Dzwine tylko, że moja pokrywa z odmą i turbo w silniku BXE kolegi, nie żygają tak jak w moim BKC. No i jego klamoty w moim silniku też nie rozwiązują problemu. Jest jakiś skuteczny sposób na zweryfikowanie czy odma pracuje prawidłowo lub jej wyczyszczenie?
Awatar użytkownika
By wojtas4589 -  14 cze 2021, 22:45
 warmińsko-mazurskie
#286422
Jeśli ubywa Ci 200ml co wymianę oleju to naprawdę nie masz czym się martwić, to że masz tam trochę zaolejone w dolocie to normalne dla tych silników. Odmę to chyba tylko możesz skierować wężami zamiast w dolot do jakiegoś pojemnika/butelki i zobaczysz jak szybko się uzbiera, ale jeśli nie musisz robić dolewek między zmianami oleju to poprostu nie zawracaj sobie tym głowy.
#286425
nie przeszkadzałoby mi to (no bo nie zagląda się tam często) gdyby nie kopcenie, jak przydepnę po przejechaniu spokojnie jakiegoś odcinka to puszczam zasłonę czarnego dymu, kiedyś tak nie było, silnik ma 240k przebiegu, pracuje w miarę cicho i stabilnie. Trochę lipa puszczać innym kierowcom takie czarne chmury
#286449
ok, to tak najszybciej bez lepszego sprzętu byłoby wrzucić inne od silnika w którym takie dymienie nie występuje. Z A3 z BXE podejdą? Gdyby okazały się uszkodzone to czy jest sens kupować używane za 200/300 zł sztuka czy to nie ma sensu w naszych krajowych realiach? Nowe to minimum 900 zł za sztukę, cena powala na kolana
#286579
Ok, sprawdziłem pompowstryskiwacze od BXE i faktycznie czarna chmura zniknęła. Teraz muszę ogarnąć jakiś komplet w dobrym stanie. Co do oleju w czarnych rurach to też udało mi się znaleźć źródło. Kiedyś ten mój BKC chodził na turbinie KKK która gwizdała jak karetka, i parę miesięcy po kupnie auta wyleciała i włożyłem ori garreta ze skody 2009 rok z przebiegiem 180k km. Jak wymieniałem turbo, to z lenistwa nie chciało mi się wyciągać wszystkich elementów tego układu żeby go wyczyścić, no i ostatnio się okazało, że w chłodnicy intercoolera i ogólnie tam wszędzie na dole zalegało mnóstwo olejowego syfu. Kilka dni temu złowiłem sarenkę, która zmiksowała się z pasem i niestety z chłodnicami. Wówczas wyszło szydło z wora. Zamontowałem sprawny ori pas z całym osprzętem, kolega przed założeniem postanowił mi tam wszystko wyczyścić no i chyba po problemie. Jeżdżę już pare dni i jak dziś odpiąłem wąż od EGR to jest rewelacyjnie, śladowe ilości oleju. Myślę, że temat do zamknięcia. Dzięki za porady i sugestie.