Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
#288060
Witam

Obydwa wentylatory w moim golfie V 2008 1,9tdi kręcą się bez opamiętania, nawet na wyłączonym i co najważniejsze zimnym silniku, doprowadziło to do całkowitego rozładowania akumulatora.
Odłączyłem od obydwu czujników temperatury i dalej wentylatory szły pełną parą ( jeżeli była by to wina uszkodzonych czujników to by się wyłączył wentylator - ?) Na VAGu temperatura płynu normalna.
Wymontowałem wentylatory, czy jak podam 12 V na piny to powinien iść pełną parą?
Jak sprawdzić czy wentylatory są ok? Ps. Kable nie przetarte.
A może jednak czujniki mogą być uszkodzone? Jak to sprawdzić - help. :(
#288062
jak odłączysz czujnik temp na wyjściu płynu chłodniczego z chłodnicy to wentyle będą się kręcić na max.
jak będzie spalony bezp nr 4 wartość 5A tez będą sie kręcić.
jak będzie spalony moduł w dużym wentylatorze to też będą się obydwa kręcić.
podanie 12V na dwa grube piny wentylatora głównego nie powinno go uruchamiać. jak sie zacznie kręcić to raczej jest uszkodzony.
wtyczka wetylatora.
pin1 czerwony 12V stałe
pin2 niebiesko-czerwony po stac 12V z bezp pod maską chyba nr8 wartość 10A
pin3 zółto liliowy bezpośrednio z ecu silnika pin47 we wtyczce 94 pinowej ( przez wtyczkę po drodze pod mechanizmem wycieraczek )
pin4 brązowy , masa
#288074
Bezpieczniki sprawdzone, wszystkie są ok. Wentylatory wyciągnięte na stół, po podłączeniu bezpośrednio pod akumulator nie kręcą się, więc też ok. Na VAGu temperatura płynu w okolicach temperatury otoczenia, po załączeniu silnika w sposób prawidłowy odczyty się zmieniały w górę. Wiązkę przewodową przejrzałem w miarę możliwości dokładnie i nie widziałem żadnych uszkodzeń.
1. Odczyt z VAGa dotyczy którego z czujników (są dwa jeden przy silniku a drugi na króćcu z chłodnicy)
2. W jaki sposób sprawdzić VAGiem jeden czujniki i drugi?
3. Jakie odczyty rezystancji powinny się pokazywać na sprawnym czujniku (w jakich zakresach i czy opór powinien rosnąc czy maleć wraz ze wzrostem temperatury?)
Co byście jeszcze na moim miejscu sprawdzili? :wall:

Dodano po 2 minutach 23 sekundach:
A-R-T-U-R pisze:
05 sty 2022, 22:13
Uszkodzony czujnik zewnętrzny temperatury?
Na VAGu pokazuje prawidłową temperaturę otoczenia

Dodano po 1 godzinie 48 minutach 44 sekundach:
Będę jeszcze tak próbował, jak poniżej, dam znać co wyszło
Test termostatu, czujnika G2, czujnika G62 dla TDI
G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;
G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej.

1. pomiar na zimnym silniku (najlepiej jest dokonać pomiar rano przed rozruchem silnika)
a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie (jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych (zakres tolerancji około 5C - możliwe uszkodzenie czujnika G62) - temperatury należy zanotować.
- jeżeli temperatury w grupie 007 znaczne (zakres tolerancji około 5C) różnią się od temp. otoczenia to uszkodzony G2
b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - poznamy odczyt z czujnika G2.(wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a a szczególnie do G62) - jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zbliżone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2.

2. pomiar na w pełni rozgrzanym silniku.
a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury płynu chłodzącego [G62] - zazwyczaj poz. 4. - temperaturę należy zanotować.
b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - sprawdzamy odczyt z G2 - powinien być niemal identyczny jak ten z pkt. 2a.
- Jeżeli wskazania czujników są tożsame i rosną równomiernie, ale silnik po przejechaniu około 15km (nie dot. Silnych mrozów) nie osiągnął temp. roboczej (czyli 90*C we wskazaniach G62 nie na budziku)to - uszkodzeniu uległ termostat.
- jeżeli odczyt z G2 i G62 różni się - uszkodzeniu uległ jeden z tych czujników [zazwyczaj G2 i G62 są połączone ze sobą].

Dodano po 18 minutach 29 sekundach:
niestety przy pomocy mojego VAGa jestem w stanie odczytać tylko parametry z silnika, do grupy pomiarowej 17- instrumets nie umiem wejść

grupie 01 engine , boku pomiarowym 007 na zimnym silniku
temperatura paliwa 7.2
powietrza 0.9
płynu 8.1
#288086
Czy w występuje u mnie w aucie przełącznik termiczny wentylatora? Jeżeli tak, to gdzie to się znajduję nie umie tego namierzyć?

Dodano po 18 minutach 4 sekundach:
wojtas4589 pisze:
07 sty 2022, 8:24
Na chłodnicy to g83 i jest widoczny w 64 bloku pomiarowym silnika. Każdy piszę G2, a nikt go nie widział, nawet wujek google go nie znajduje, w piątce tego G2 chyba nie ma, one były w golfie 4 w czujnikach czteropinowych takie dwa w jednym g2/g62.
Poniżej link do zdjęcia tego czujnika o którym piszę
https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/dhv ... 3Q0yN32Rmz