Bezpieczniki sprawdzone, wszystkie są ok. Wentylatory wyciągnięte na stół, po podłączeniu bezpośrednio pod akumulator nie kręcą się, więc też ok. Na VAGu temperatura płynu w okolicach temperatury otoczenia, po załączeniu silnika w sposób prawidłowy odczyty się zmieniały w górę. Wiązkę przewodową przejrzałem w miarę możliwości dokładnie i nie widziałem żadnych uszkodzeń.
1. Odczyt z VAGa dotyczy którego z czujników (są dwa jeden przy silniku a drugi na króćcu z chłodnicy)
2. W jaki sposób sprawdzić VAGiem jeden czujniki i drugi?
3. Jakie odczyty rezystancji powinny się pokazywać na sprawnym czujniku (w jakich zakresach i czy opór powinien rosnąc czy maleć wraz ze wzrostem temperatury?)
Co byście jeszcze na moim miejscu sprawdzili?
Dodano po 2 minutach 23 sekundach:
A-R-T-U-R pisze: ↑05 sty 2022, 22:13
Uszkodzony czujnik zewnętrzny temperatury?
Na VAGu pokazuje prawidłową temperaturę otoczenia
Dodano po 1 godzinie 48 minutach 44 sekundach:
Będę jeszcze tak próbował, jak poniżej, dam znać co wyszło
Test termostatu, czujnika G2, czujnika G62 dla TDI
G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;
G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej.
1. pomiar na zimnym silniku (najlepiej jest dokonać pomiar rano przed rozruchem silnika)
a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie (jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych (zakres tolerancji około 5C - możliwe uszkodzenie czujnika G62) - temperatury należy zanotować.
- jeżeli temperatury w grupie 007 znaczne (zakres tolerancji około 5C) różnią się od temp. otoczenia to uszkodzony G2
b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - poznamy odczyt z czujnika G2.(wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a a szczególnie do G62) - jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zbliżone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2.
2. pomiar na w pełni rozgrzanym silniku.
a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury płynu chłodzącego [G62] - zazwyczaj poz. 4. - temperaturę należy zanotować.
b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - sprawdzamy odczyt z G2 - powinien być niemal identyczny jak ten z pkt. 2a.
- Jeżeli wskazania czujników są tożsame i rosną równomiernie, ale silnik po przejechaniu około 15km (nie dot. Silnych mrozów) nie osiągnął temp. roboczej (czyli 90*C we wskazaniach G62 nie na budziku)to - uszkodzeniu uległ termostat.
- jeżeli odczyt z G2 i G62 różni się - uszkodzeniu uległ jeden z tych czujników [zazwyczaj G2 i G62 są połączone ze sobą].
Dodano po 18 minutach 29 sekundach:
niestety przy pomocy mojego VAGa jestem w stanie odczytać tylko parametry z silnika, do grupy pomiarowej 17- instrumets nie umiem wejść
grupie 01 engine , boku pomiarowym 007 na zimnym silniku
temperatura paliwa 7.2
powietrza 0.9
płynu 8.1