Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By Smito -  17 sty 2022, 1:58
 wielkopolskie
#288179
Siemka, mam takie pytanie bo kończy mi się turbo i pomyślałem że bym zmienił na inne mocniejsze żeby auto miało tak mniej więcej 180-210 koni i czy ktoś się orientuje co by trzeba było zrobić czy wystarczy jakieś turbo wstawić i dobrze wystroić czy trzeba grzebać już z wtryskami. Też jeśli się ktoś orientuje to jakie turbo do tej mocy by było najlepiej wstawić takie które by było P&P, w aucie mam już zrobiony wydech na wzór R32 2,5 cala i z seryjnym turbo zrobione na 143 konie i czy turbo z ARL by wystarczyło do tej mocy czy kupić seryjne ale hybrydę. Jeśli ktoś robił coś takiego i się orientuje to bardzo docenię jak coś doradzi w tym temacie. Pozdrawiam
By Neproify -  17 sty 2022, 22:47
 dolnośląskie
#288183
Cześć, jeżeli chodzi o turbo, to prawie żadne nie będzie P&P. Najlepszą opcją byłoby małe turbo typu GTD 1752, bardzo szybko wstaje, i robi okolice 220 - 230 koni. Ewentualnie poszukaj o turbie z 2.0 tdi 8v 140km, i zimnej stronie ze 170. No i teraz jak już jesteśmy przy wstawaniu turba - seryjne sprzęgło nie uciągnie momentu który by wyszedł. Albo obicie sprzęgła w kevlar, mocniejszy docisk, itd., albo swap na 240mm i skrzynię 6 biegów z golfa 4. Seryjne pompowtryski nie dadzą rady, przydałoby się wrzucić ALki lub wymienić końcówki na firady.
A znając życie wyjdzie jeszcze tysiąc innych rzeczy jak zużyty wałek, szklanki, panewki(wiem że to BKC, jednak u mnie przyłapało niestety rok temu wałek :)). No i pewnie nieszczelności dolotu, zrzucanie węży, rozrywanie - jak to w aucie które ma już 15-20 lat.