Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By konradi95 -  18 sty 2022, 13:58
 dolnośląskie
#288185
Witajcie ponownie.
W najbliższym czasie będę na etapie podnoszenia momentu i mocy.
Na rolkach na ten moment pokazało 143KM oraz 321nm.
Samą zmianą mapy mi zaproponowało +/- 160km oraz +/-370nm.
Ew zmiana turbiny oraz pompek i celować w okolice 200km/400nm.
Jako ze nie mam dwóch lewych rąk zmiany mechaniczne wykonał bym we własnym zakresie, a na korektę podjechał/zawiózł lawetą.

Zorientowałem sie, że pompki od AL (1.9TDI ARL) podchodzą P&P.
Moje pytanie dotyczy zmiany turbiny.
O ile można wykonać hybryde BMM/BMN. Kolektor wydechowy z BMM pasuje do strony zimnej od BMN.
To nie mam informacji dotyczącej rur od intelcoolera.
Czy wymagana jest jakaś grubsza rzeźba czy to pasuje P&P.
Pozdrawiam
By Bolek 2 -  19 sty 2022, 21:14
 pomorskie
#288189
Cześć.
Też mam ten silnik i jakieś 10lat temu przekładałem taką turbinę jak sam planujesz. Przekładasz tylko samą "muszlę" i wszystko pasuje jak ulał. Turbina z BMNa ma tylko wtyczkę na gruszce a u nas jej nie ma, ale śmiało możesz zakładać z gruszką i nic nie ruszać wszystko będzie śmigać. Jak wtedy przerabiałem to zakupiłem z golfa 6 (170KM jak nówka) i nie wiedziałem, że u nas jest kolektor jak w 1,9 i ta z BMNa też ma taki sam kolektor jak w golfie 6 . Co do tej turbiny to wydaje mi się (a jestem prawie przekonany) że one były też w wersjach 140KM (BKD) Ja kupiłem wtedy używkę, ale teraz używki bym nie kupił ze względu na wiek.Lepiej kup nową/regenerowaną.
By konradi95 -  20 sty 2022, 22:26
 dolnośląskie
#288203
Dzięki za info. ze wszystko jest P&P. To mnie uspokoiło, że nie bede musiał szukać kolanek węży itp.
Nowa to niecale 3k, więc napewno odpada.
Bede szukał pewnej używki albo po prawdziwej regeneracji.
Z tego co sie orientuje ta wtyczka to czujnik pozycji i wcale nie jest w BMM do niczego potrzebny.

Jak z jakością czesci z motocomplexu (grupa wilk)?
Widze ze komplet ALek mozna wyrwac tam z roczna gwarka za niecale 1400.