Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
#288327
Witajcie.
Ostatnio wymieniałem uszczelkę pokrywy zaworów w golfie, lecz zyskałem efekt odwrotny od zamierzanego, zamiast doszczelnić teraz od czasu do czasu czyje w kabinie zapach palonego oleju, który pewnie cieknie teraz na kolektor wydechowy, albo/i chłodnicę egr.
Uszczelka erlinga, dokręcałem kluczem dynamometrycznym 10nm jak serwisówka nakazuje.
Najlepsze jest to, że z przodu nie widać, aby coś podciekało z tego miejsca.

Stosował, ktoś może dodatkowo masę uszczelniającą dirko albo reinz? Jak to rozwiązanie się sprawdza?
Szczerze nie uśmiecha mi się wydawać pół tysiaka na tylko pokrywę.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 20 lut 2022, 22:13 przez konradi95, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
By Dziadek13 -  11 lut 2022, 14:37
 śląskie
#288328
Są już o połowę tańsze i trzymią jak ori. Ja zawsze stosuje na nową uszczelkę a stara pokrywa pastę reinza, uszczelka jest smarowana z góry i z dołu i nie ma problemu z wyciekami.
Stosuje uszczelkę Elring 577.240. jest grubsza lepiej uszczelnia mam silnik 1.9 tdi pd.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
By seebst -  11 lut 2022, 14:49
 lubuskie
#288329
Ja miałem wymienianą uszczelkę, bo też z tyłu nieźle ciekło, a co ciekawe, prawie wszystkie śruby można było palcami dokręcić -nic nie trzymało. Po wymianie problem zniknął, tylko spod jednej śruby zaczęło się delikatnie pocić po jakimś czasie. Wyczyściłem to miejsce, wydmuchałem powietrzem i zacząłem obserwować i w sumie do tej pory już nic się nie dzieje.
By konradi95 -  20 lut 2022, 0:27
 dolnośląskie
#288373
Witajcie ponownie.
Uszczelka wymieniona z dodatkiem reinza.
Przy działaniu wyszły dwie sprawy.

Wyciek miska/blok. Tu też wleci na reinza.

Czym/ew jak myć silnik?
Płyny typu "k2 akra" czy "ma profesional engine cleaner" bardzo słabo sobie radzą, a chciałbym usunąć wszystkie wycieki o ile jakieś jeszcze się znajdą.
Na ten moment wszystko jest tak brudne/zaolejone że ciężko co kolwiek znaleźć.

Myślałem nad zmywaczem do hamulców/silnika, albo nad użyciem słabej 60 barowej myjki na kanale.
Obrazek
Obrazek
By seebst -  20 lut 2022, 6:55
 lubuskie
#288374
U mnie też nieźle leciało z tyłu silnika spod uszczelki zaworów, a także spod wiązki pompek. Na warsztacie wymienili mi tę uszczelkę, natomiast samą wiązkę uszczelnili na silikon, ponieważ wymiana na zamiennik wg nich jest bez sensu bo też lubi cieknąć, sam oring nie występuje w sprzedaży, natomiast koszt nowej oryginalnej to 400 zł. Więc na próbę zdecydowaliśmy, że pójdzie silikon. Nic nie traciłem przy tym. I na szczęście pomogło i mam już spokój. Wszystko jakimś cleanerem umyli, tak że nie ma żadnego śladu po poprzednich wyciekach. Podejrzewam, że to był zmywacz do hamulców.
Awatar użytkownika
By Dziadek13 -  20 lut 2022, 19:03
 śląskie
#288378
Trza też sprawdzić czy czasem nie ma wycieku z pod pompy wakum bo tam lubi ciec.
Uszczelnienie wiązki jeśli nie mamy orginalnej uszczelki to dajemy dwa oringi 25x2.5 i trzyma.
Tu zrobiłem pomiary starej ale ori uszczelki.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
By konradi95 -  20 lut 2022, 22:11
 dolnośląskie
#288382
Pompe vacu mam wymienioną z luka na boscha, z powodu słynnego luźnego króćca oraz wycieku oleju silnikowego pomiędzy łączenia pompy paliwowej i podciśnieniowej. Po założeniu miałem problem z wyciekiem ON, błędnie oceniłem i wymieniałem znowu uszczelkę pod vacu, a winowajcą była opaska przewodu na króćcu. Po wymianie na zwykłą wycieku brak.
Z wiązki pompek narazie nie cieknie.

Jutro kupie butlę zmywacza i zobaczę jak sobie radzi z starym zeschniętym olejem.