Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By martini11123 -  29 mar 2022, 10:41
 wielkopolskie
#288640
Witam wszystkich
Niedawno zakupiłem golfa V 1.9 Tdi (BXE) i mam pytanie.
Zauważyłem ze na zimnym silniku zaraz po odpaleniu jak auto postoi dłużej ( całą noc) nie ma mocy, Jakby turbo wogóle nie istniało , dopiero po pewnym czasie ok. 1-2minuty auto zaczyna żyć i turbo pompuje(wtedy je słychać )
Czy to jest jakieś zabezpieczenie producenta czy z tym golfem jest coś nie tak .
Proszę o informacje i pozdrawiam wszystkich forumowiczów .
Awatar użytkownika
By Dziadek13 -  29 mar 2022, 16:22
 śląskie
#288644
Pompa podciśnienia (Tandemowa) jakie wytwarza podciśnienie?.
Robi podciśnienie od razu czy po dłuższym czasie. Sprawdź króciec który wychodzi z pompy kierunek serwo czy nie jest luźny jak luźny naprawa lub wymiana tendema.
By martini11123 -  29 mar 2022, 21:04
 wielkopolskie
#288647
Dziadek13 pisze:
29 mar 2022, 16:22
Pompa podciśnienia (Tandemowa) jakie wytwarza podciśnienie?.
Robi podciśnienie od razu czy po dłuższym czasie. Sprawdź króciec który wychodzi z pompy kierunek serwo czy nie jest luźny jak luźny naprawa lub wymiana tendema.
Hej , dzieki za odpowiedz , napisz mi jak mogę sprawdzić ciśnienie na pompie - vcds czy jakoś inaczej??
Awatar użytkownika
By Dziadek13 -  30 mar 2022, 14:06
 śląskie
#288657
Nie ciśnienie a podciśnienie.
Trzeba posiadać zegar do wakum, trójnik żeby się wpiąć gdzieś za wyjściem z pompy i wężyki do podciśnienia, prościej i taniej dla ciebie będzie podjechać do mechanika niech zrobi pomiar.
swiIP pisze:Pompa Bosch czy Luk?
To ma teraz problem.
By martini11123 -  30 mar 2022, 20:19
 wielkopolskie
#288658
swiIP pisze:
29 mar 2022, 22:53
Pompa Bosch czy Luk?
Bosch

Dodano po 1 minucie 21 sekundach:
Dziadek13 pisze:
30 mar 2022, 14:06
Nie ciśnienie a podciśnienie.
Oczywiscie, ze podcisnienie -wkradł się błąd

Dodano po 3 minutach 13 sekundach:
Dziadek13 pisze:
30 mar 2022, 14:06

Trzeba posiadać zegar do wakum, trójnik żeby się wpiąć gdzieś za wyjściem z pompy i wężyki do podciśnienia, prościej i taniej dla ciebie będzie podjechać do mechanika niech zrobi pomiar.
Będę miał chwile podjade do speca, pomierzymy i dam znać :ok: :ok:
Awatar użytkownika
By swiIP -  01 kwie 2022, 9:16
 dolnośląskie
#288669
martini11123 pisze:swiIP pisze: ↑
29 mar 2022, 22:53
Pompa Bosch czy Luk?
Bosch
1. Jaki masz przebieg?
2. Jak Bosch to bardzo dobrze. Luk to padlina i od razu na śmietnik bez sprawdzania ponieważ wyrabia się plastikowy króciec do serwa.
3. Rozebrać pompę i szukać czy jest hardcorowo porysowana czy nadaje się do regeneracji.
4. Jak nadaje się do regeneracji kupić zestaw naprawczy.
5. Wymienić uszczelki, zamontować i cieszyć się z jazdy.

Tu masz plug & play jak to się robi
https://www.youtube.com/watch?v=DOC_raOuq68
By martini11123 -  01 kwie 2022, 12:46
 wielkopolskie
#288671
swiIP pisze:
01 kwie 2022, 9:16
martini11123 pisze:swiIP pisze: ↑
29 mar 2022, 22:53
Pompa Bosch czy Luk?
Bosch
1. Jaki masz przebieg?
2. Jak Bosch to bardzo dobrze. Luk to padlina i od razu na śmietnik bez sprawdzania ponieważ wyrabia się plastikowy króciec do serwa.
3. Rozebrać pompę i szukać czy jest hardcorowo porysowana czy nadaje się do regeneracji.
4. Jak nadaje się do regeneracji kupić zestaw naprawczy.
5. Wymienić uszczelki, zamontować i cieszyć się z jazdy.

Tu masz plug & play jak to się robi
https://www.youtube.com/watch?v=DOC_raOuq68
Przebieg 216000 , rocznik 2009 .
Mam nadzieje że się obędzie bez rozbierania pompy , może problem jest gdzieś indziej….. zobaczymy.
Zmierzę podciśnienie i dam znać.
Dzieki za info i zainteresowanie tematem.
Pozdrawiam :thank_you:

Dodano po 1 dniu 22 godzinach 2 minutach 15 sekundach:
Dziadek13 pisze:
29 mar 2022, 16:22
Pompa podciśnienia (Tandemowa) jakie wytwarza podciśnienie?.
Robi podciśnienie od razu czy po dłuższym czasie. Sprawdź króciec który wychodzi z pompy kierunek serwo czy nie jest luźny jak luźny naprawa lub wymiana tendema.
Obrazek
Podciśnienie praktycznie od razu jest takie jak na zdjęciu
Luzów na króćcu nie ma.
Awatar użytkownika
By Dziadek13 -  03 kwie 2022, 20:44
 śląskie
#288683
To teraz przeliczymy inHg na bary bo ten zegar podaje w inHg nie w barach czyli jest 0.846595 Bara.
A ile jest na gruszce turbiny po zapaleniu silnika? myślałem że zrobisz od razu te dwa pomiary za jednym razem.
By martini11123 -  04 kwie 2022, 9:57
 wielkopolskie
#288691
Dziadek13 pisze:
03 kwie 2022, 20:44
To teraz przeliczymy inHg na bary bo ten zegar podaje w inHg nie w barach czyli jest 0.846595 Bara.
A ile jest na gruszce turbiny po zapaleniu silnika? myślałem że zrobisz od razu te dwa pomiary za jednym razem.
Witam ,
Sprawdze na gruszce i dam znać .

Dodano po 10 godzinach 3 minutach 16 sekundach:
martini11123 pisze:
04 kwie 2022, 9:57
Dziadek13 pisze:
03 kwie 2022, 20:44
To teraz przeliczymy inHg na bary bo ten zegar podaje w inHg nie w barach czyli jest 0.846595 Bara.
A ile jest na gruszce turbiny po zapaleniu silnika? myślałem że zrobisz od razu te dwa pomiary za jednym razem.
Witam ,
Sprawdze na gruszce i dam znać .
Na gruszce jest bida.
Jakieś sugestie ??
Obrazek
Awatar użytkownika
By Dziadek13 -  04 kwie 2022, 20:45
 śląskie
#288700
Jak dodajesz gazu to rośnie?. Podłącz w obieg wakumetr tylko zegar na dłuższym wężyku co byś jadąc samochodem widział wskazania ja go taśmą do wycieraczki i widziałem co i jak z podciśnieniem i kiedy była moc jadąc samochodem. Możliwe że zawór od gruszki niedomaga gdzieś tracisz podciśnienie. Myśle że podciśnienie mierzyłeś w całym układzie a nie na wyjściu pompy, zegarem wpinamy się w układ i wtedy wyjdzie nam kondycja pompy bo za samą pompą zawsze będzie większe podciśnienie.
Awatar użytkownika
By swiIP -  04 kwie 2022, 21:37
 dolnośląskie
#288702
Zaraz koledzy.
Nie znam się na dieslach aż tak bardzo.
Nie lepiej zrobić diagnostykę VCDSem?
Marewel wrzucał kilka filmików na temat turbo i ciśnienia.
1. Tutaj od 0:00 masz jak on wkrętakiem znalazł nadwątloną gruszkę. Od 4:00 masz jakie powinny być prawidłowe wartości doładowania.
https://www.youtube.com/watch?v=IjT33KZk4EY
2. Tutaj masz o pompie tandemowej
https://www.youtube.com/watch?v=mHIFBEKocpI

PS. Gruszka jest cała? Nie ma dziury na obudowie? Wajcha gruszki nie stoi sztywno?
By martini11123 -  04 kwie 2022, 22:31
 wielkopolskie
#288703
Dziadek13 pisze:
04 kwie 2022, 20:45
Jak dodajesz gazu to rośnie?. Podłącz w obieg wakumetr tylko zegar na dłuższym wężyku co byś jadąc samochodem widział wskazania ja go taśmą do wycieraczki i widziałem co i jak z podciśnieniem i kiedy była moc jadąc samochodem. Możliwe że zawór od gruszki niedomaga gdzieś tracisz podciśnienie. Myśle że podciśnienie mierzyłeś w całym układzie a nie na wyjściu pompy, zegarem wpinamy się w układ i wtedy wyjdzie nam kondycja pompy bo za samą pompą zawsze będzie większe podciśnienie.
Jak daje gazu wzkazówka delikatnie idzie w stronę zielonego pola następnie szybko przesuwa się w przeciwnym kierunku (do 0 a nawet wychodzi poza 0)
Tak samo zachowuje się podczas jazdy .
Podciśnienie mierzone na przewodzie , który idzie do gruchy.
Poprzednio mierzyłem na zaworze zwrotnym(ten przy serwo, taki trojnik) sprawdzałem jeszcze na tym co idzie do zbiornika podciśnienia tez jest Ok , tylko na tym jest kiepsko .
Ja tylko przypomnę ze głównie chodzi o to ze auto zamula przez Ok 1-2 minut a później wszystko jest w jak najlepszym porządku

Dodano po 28 minutach 19 sekundach:
swiIP pisze:
04 kwie 2022, 21:37
Zaraz koledzy.
Nie znam się na dieslach aż tak bardzo.
Nie lepiej zrobić diagnostykę VCDSem?
Marewel wrzucał kilka filmików na temat turbo i ciśnienia.
1. Tutaj od 0:00 masz jak on wkrętakiem znalazł nadwątloną gruszkę. Od 4:00 masz jakie powinny być prawidłowe wartości doładowania.
https://www.youtube.com/watch?v=IjT33KZk4EY
2. Tutaj masz o pompie tandemowej
https://www.youtube.com/watch?v=mHIFBEKocpI

PS. Gruszka jest cała? Nie ma dziury na obudowie? Wajcha gruszki nie stoi sztywno?
Tak , gruszka jest cała nie ma dziur , sztanga rozruszana bo według mnie trochę ja przypieklo , ale czy dobrze ją rozruszałem tego nie wiem (wydaje mi się ze wystarczająco)
Diagnostykę VCDS-em robiłem.
Widać ze coś jest nie tak , ale tylko przez chwile i właśnie w tym momencie golfiacz zamula później jest gitara i wszystko się wyrównuje ( ciśnienie zadane z aktualnym )
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
By Dziadek13 -  05 kwie 2022, 14:20
 śląskie
#288708
martini11123 pisze:
04 kwie 2022, 22:59
Jak daje gazu wzkazówka delikatnie idzie w stronę zielonego pola następnie szybko przesuwa się w przeciwnym kierunku (do 0 a nawet wychodzi poza 0)
Tak samo zachowuje się podczas jazdy .
Podciśnienie mierzone na przewodzie , który idzie do gruchy.
Należało by sprawdzić wężyki lub sam zaworek elektryczny podający podciśnienie na gruszkę.
martini11123 pisze:
04 kwie 2022, 22:59
Tak , gruszka jest cała nie ma dziur , sztanga rozruszana bo według mnie trochę ja przypieklo , ale czy dobrze ją rozruszałem tego nie wiem (wydaje mi się ze wystarczająco).
No może tu leży problem ciężko działają kierownice w turbo a do tego dochodzi brak podciśnienia.
Należałoby przeczyścić turbine ale żeby tak nisko była chwycona to musiałby jakiś emeryt jeździć 40km/godz.
Wiem że czyszczenie można było zrobić zalewając turbawke płynem do czyszczenia grila ale nafta robiła więcej porządku lub płukanka do silnika, można to było zrobić od strony gorącej odkręcając rurke od egr z kolektora lub od strony wylotu strzykawką zalewało się turbinke jak już sztanga nie robiła żadnego oporu na drugi dzień skręcało się całość i odpalało się silnik jedyny uboczny skutek że kilka dni z rury wychodził taki biały dymek dopuki turbawka pozbyła się nafty lub innych płynów stosowanych przy czyszczeniu. Opisy są w necie na forach trza poczytać i wybrać najlepszą wersje.
Ale najlepszym jest zdjęcie turbawki na stół i porządny przegląd zrobić.
By martini11123 -  09 maja 2022, 17:11
 wielkopolskie
#288890
Witam ,
Winowajca całego zamieszania znaleziony, okazało się,że jest to zawór elektromagnetyczny odpowiedzialny za sterowanie podciśnieniami. Wymieniłem i wszystko jest teraz Ok .
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów i dziękuje za pomoc :super:

Dodano po 16 godzinach 35 minutach 10 sekundach:
Dziadek13 pisze:
05 kwie 2022, 14:20
martini11123 pisze:
04 kwie 2022, 22:59
Jak daje gazu wzkazówka delikatnie idzie w stronę zielonego pola następnie szybko przesuwa się w przeciwnym kierunku (do 0 a nawet wychodzi poza 0)
Tak samo zachowuje się podczas jazdy .
Podciśnienie mierzone na przewodzie , który idzie do gruchy.
Należało by sprawdzić wężyki lub sam zaworek elektryczny podający podciśnienie na gruszkę.
martini11123 pisze:
04 kwie 2022, 22:59
Tak , gruszka jest cała nie ma dziur , sztanga rozruszana bo według mnie trochę ja przypieklo , ale czy dobrze ją rozruszałem tego nie wiem (wydaje mi się ze wystarczająco).
No może tu leży problem ciężko działają kierownice w turbo a do tego dochodzi brak podciśnienia.
Należałoby przeczyścić turbine ale żeby tak nisko była chwycona to musiałby jakiś emeryt jeździć 40km/godz.
Wiem że czyszczenie można było zrobić zalewając turbawke płynem do czyszczenia grila ale nafta robiła więcej porządku lub płukanka do silnika, można to było zrobić od strony gorącej odkręcając rurke od egr z kolektora lub od strony wylotu strzykawką zalewało się turbinke jak już sztanga nie robiła żadnego oporu na drugi dzień skręcało się całość i odpalało się silnik jedyny uboczny skutek że kilka dni z rury wychodził taki biały dymek dopuki turbawka pozbyła się nafty lub innych płynów stosowanych przy czyszczeniu. Opisy są w necie na forach trza poczytać i wybrać najlepszą wersje.
Ale najlepszym jest zdjęcie turbawki na stół i porządny przegląd zrobić.