Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By Ezet05tdi -  20 sie 2022, 14:54
 lubuskie
#289340
Witam, przeszukałem forum ale podobnej sytuacji, która opisze nie znalazłem.
Otóż w moim tdiku zaobserwowałem znaczny wzrost spalania. Dane na komputerku są bez zmian aczkolwiek w zauważalnym dla oka tempie wskazówka poziomu paliwa spada. Styl jazdy raczej bez zmian, przez 4 lata użytkowania auta nie było tego problemu. Pojawiło się to jakiś czas temu.
Myślałem, że cieknie z pompy vacum, ale po dokładnym umyciu nie zaobserwowałem wycieku w tamtym miejscu.
Moją uwagę zwrócił natomiast wyciek z tej wtyczki od wtryskiwaczy co wchodzi w blok silnika. Nie czuć zapachu ropy w komorze silnika a po przetarciu miejsca papierem nie jest on czarny od oleju a taki brązowawy. I nie wiem czy to olej czy ropa. Stan oleju nie zwiększa się. Miejsce zostało umyte i znowu zrobiło się mokro w tym miejscu. Auto nie straciło mocy, nie kopci, zbiera się dobrze.
Mieszkam na takim zadupiu, że trudno tu o dobrego mechanika.
Może ktoś miał podobną sytuację i jaki może być powód większego spalania i tego wycieku?
Awatar użytkownika
By Dziadek13 -  21 sie 2022, 14:46
 śląskie
#289342
Zatankuj Pełny bak paliwa pojeździj tak z 200 km i znów w tej samej stacji i na tym samym dystrybutorze znowu zatankuj do pełna i wtedy sprawdź a takie na oko zostaw okulistom.
Co do wycieku to tylko przez uszczelke na listwie:
Wiązka pompo wtrysków
038971600 AVQ/BKC/BRU
Uszczelnienie wiązki jeśli nie mamy orginalnej uszczelki to dajemy dwa oringi 25x2.5

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
By Ezet05tdi -  24 sie 2022, 22:31
 lubuskie
#289375
Więc zrobiłem jak pisałeś, po przejechaniu 220km zatankowałem do pełna. Weszło niecałe 14l ropy. Więc spalanie coś ok. 7 litrów wyszło, taki cykl mieszany. Trochę miasta i trasy głównie międzymiastowej. Zobaczę ile przejadę do zapalenia rezerwy.

A co do wycieku to dzięki, zrobiłem jak mówiłeś i póki co jest sucho ;)