Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By Posiadacz golf 5 -  28 lis 2022, 1:25
 lubelskie
#289871
Witam, jestem posiadaczem auta golf 5 1,9 tdi. o oznaczeniu bkc. przebieg 303 tyś.
Auto pokonuje trasy Polska- Belgia i inne dośc długie odcinki po kraju (500-800 km )
Odkąd kupiłem auto zalewałem go olejem Gulf 5w30 , juz wtedy brało olej, dość małe ilości,
Od listopada tego roku został zmieniony olej na Motula 5w40, + wymiana panewek+ wymiana termostatu i jeszcze kilka
rzeczy sprawdzających ogólny stan auta.
Auto na trasie 700 km w jedną strone wzieło troche oleju, jak odkręciłęm korek to zobaczyłem "masełko" pod korkiem.
Wrociłem do domu kolejne 700 km i równiez było masełko ale mniejsza ilość. + dolałem oleju.
Auto nie dymi, Nie ma wycieków, był robiony ostatnio test na UPG i było dobrze.
Jedyne co zauwazyłem juz dawniej to "spocone" olejem przewody od intercolera , spocone w miejscach dociskania opaskami metalowymi nad osłoną z dwóch stron.
Mechanik stwierdził ze tak ma byc bo diesel tak po prostu ma.
Stała predkość autostradowa to 110/120 km/h na tempomacie

Pytanie:
Od czego zacząć sprawdzenie gdzie olej sie podziewa. ?
I co sądzicie na temat płukanek olejowych ? ostatnio dość głosno o tym. chciałbym poznac wasze opinie, ponieważ
zblizam sie do wymiany oleju.
Awatar użytkownika
By Dziadek13 -  28 lis 2022, 16:07
 śląskie
#289875
Wilgoć+olej+niedogrzany silnik=masełko, źle pracuje odma. Teraz zostaje płukanka jak dużo masełka to ze dwa razy czyli wlać jakiś tani olej+ płukanka dopiero ostateczny olej. Ja na motulu 5x30 nie mam masełka choć już lece na nim 1,5 roku jakoś czasu brak.
By Posiadacz golf 5 -  28 lis 2022, 21:17
 lubelskie
#289879
No nie wiem czy tak bardzo ten silnik nie jest dogrzany , robie minium prawie zawsze 30 km, zawsze jest 90 stopni,
Problem z masełkiem pojawił sie po ostatnich przymrozkach.
Wymieniać odme czy ją wyczyścić ? co lepiej zrobić?
Awatar użytkownika
By Dziadek13 -  29 lis 2022, 17:15
 śląskie
#289882
Odma w BCK jest integralną częścią pokrywy zaworów jest nie rozbieralna, trza to jakoś przeczyścić bo w niej może być troche masełka i jak to zmrozi to gdzieś ci olej wywali tam musi być przedmuch. Troche tematu jest żeby opisać prace tej odmy .

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Potem po (wyczyszczonej przemytej i delikatnie dmuchniętej ody zostaje odwieczny temat uszczelki pokrywy zaworów bo cieknie olej po bloku silnika przeważnie z tyłu i tu zaczyna się jazda.
Awatar użytkownika
By Dziadek13 -  30 lis 2022, 16:42
 śląskie
#289889
Ja to pokazałem po zniszczeniu pokrywy zaworów żeby było widać co i jak z odmą na tych fotkach, w realu tego się nie rozbiera bo jest nie rozbieralne tylko nowa pokrywa lub dobra używana sprawdzasz membrane tym otworkiem czy jest cała..Ale przemyć wydmuchać z masełka zawsze można pamiętając żeby dmuchać odme delikatnie co by nie rozerwać membrany.
Co do uszczelki będzie ona już troche zgrzana ale jak kto woli ja do wymiany stosuje trochę wyższą uszczelke lepiej uszczelnia.
Taką.
https://allegro.pl/oferta/victor-reinz- ... 2611361708
By Posiadacz golf 5 -  30 lis 2022, 23:00
 lubelskie
#289893
Dokladnie taką samą zakładałem uszczelkę, i jest git
Ok, super, dziekuję za rady i wskazówki. Posprawdzam sam na tyle ile dam rade, ;)

pozdrawiam.