Mówią, że jest to DPF.
1K0131723F / 1k0181DA
https://www.ecotradegroup.com/pl/produc ... f-1k0181da
W tych rocznikach, silnikach - jedne miały a drugie nie miał DPF-a, co do oleju-to jeśli auto wyposażone jest w filtr cząstek stałych DPF to musimy uważać jaki olej wlewamy do naszego silnika. Najlepszym wyborem będzie ten, który posiada niską zawartość popiołów czyli LowSAPS. Podczas pracy silnika do komory spalania dostają się minimalne ilości oleju, który ulega spalaniu. Wszystkie oleje silnikowe zawierają w sobie uszlachetniacze które również podlegają spalaniu. Powstaje po nich popiół siarczanowy który zatyka DPF. Dlatego musimy zalewać taki olej, który będzie miał niską zawartość takich dodatków. Używanie oleju o niewłaściwych parametrach i normach, może być bardzo kosztowne. Wymiana zapchanego filtra cząstek stałych to wydatek od kilku do kilkunastu tysięcy złotych w zależności od modelu samochodu. Jaki zatem wybrać olej?
Najlepszym rozwiązaniem będzie olej z oznaczeniem LowSAPS lub taki który spełnia wymogi niskiej zawartości popiołów po spalaniu, a obejmuje to klasa jakości ACEA z literką C. Należy również zwrócić uwagę na to, że są aż cztery klasy od C1 do C4. Podczas wyboru oleju możemy oprzeć się na normach producenta czyli szukac oleju spełniającego normę
VW 507.00.
Aby dokładnie sprawdzić Twoje wyposażenie, przeczytaj wlepkę w książce serwisowej lub w bagażniku:
były w tym czasie kodowe wpisy trojakiego rodzaju
1. pojazd wyposażony w DPF kod 7GG, 7GQ
2. pojazd przygotowany do wyposażenia w DPF, ale jeszcze bez niego kod 7GN
3. pojazd bez DPF kod 0GG
https://sprawdz.auto.pl/dekoder-kodow-wyposazenia-vag/