Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By Paweł 2512 -  22 gru 2023, 15:47
 dolnośląskie
#290784
Panowie co to dokładnie jest za element katalizator czy jakiś rodzaj DPF ? Czy jest to seryjne wyposażenie czy dołożony element bo kolega w zwykłym Mk 5 i tym samym silnikiem tego nie ma. Jaki olej powinienem lać jeśli mam to zamontowane ?
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
By leszek158 -  22 gru 2023, 16:20
 lubelskie
#290785
Mówią, że jest to DPF.

1K0131723F / 1k0181DA

https://www.ecotradegroup.com/pl/produc ... f-1k0181da

W tych rocznikach, silnikach - jedne miały a drugie nie miał DPF-a, co do oleju-to jeśli auto wyposażone jest w filtr cząstek stałych DPF to musimy uważać jaki olej wlewamy do naszego silnika. Najlepszym wyborem będzie ten, który posiada niską zawartość popiołów czyli LowSAPS. Podczas pracy silnika do komory spalania dostają się minimalne ilości oleju, który ulega spalaniu. Wszystkie oleje silnikowe zawierają w sobie uszlachetniacze które również podlegają spalaniu. Powstaje po nich popiół siarczanowy który zatyka DPF. Dlatego musimy zalewać taki olej, który będzie miał niską zawartość takich dodatków. Używanie oleju o niewłaściwych parametrach i normach, może być bardzo kosztowne. Wymiana zapchanego filtra cząstek stałych to wydatek od kilku do kilkunastu tysięcy złotych w zależności od modelu samochodu. Jaki zatem wybrać olej?
Najlepszym rozwiązaniem będzie olej z oznaczeniem LowSAPS lub taki który spełnia wymogi niskiej zawartości popiołów po spalaniu, a obejmuje to klasa jakości ACEA z literką C. Należy również zwrócić uwagę na to, że są aż cztery klasy od C1 do C4. Podczas wyboru oleju możemy oprzeć się na normach producenta czyli szukac oleju spełniającego normę VW 507.00.
Aby dokładnie sprawdzić Twoje wyposażenie, przeczytaj wlepkę w książce serwisowej lub w bagażniku:
były w tym czasie kodowe wpisy trojakiego rodzaju
1. pojazd wyposażony w DPF kod 7GG, 7GQ
2. pojazd przygotowany do wyposażenia w DPF, ale jeszcze bez niego kod 7GN
3. pojazd bez DPF kod 0GG

https://sprawdz.auto.pl/dekoder-kodow-wyposazenia-vag/
By Paweł 2512 -  23 gru 2023, 1:38
 dolnośląskie
#290786
Sprawdzałem we wlepce i jest 0GG. Wygląda na to że poprzedni właściciel Niemiec sam go w to doposażył. W takim razie będę musiał zmienić olej albo pozbyć się tego ustrojstwa, tylko nie wiem co będzie zdrowsze dla silnika.
Awatar użytkownika
By leszek158 -  23 gru 2023, 7:55
 lubelskie
#290787
Najprostrza rzecz - daj sobie spokój z niepewnościami, pozostaw temat jak jest i stosój olej z normą conajmniej VW 507.00.; co będzie zdrowe dla silnika jak i ekologi, oraz dla Ciebie.
Awatar użytkownika
By Dziadek13 -  23 gru 2023, 19:28
 śląskie
#290789
To jest zwykły katalizator a nie DPF widocznie orginał katalizatora za turbo już wydmuchany i gość założył drugi lub nie ma za turbo katalizatora.
Podałeś strone z tym niby DPF ale to strona z używkami i jakiś nieuk napisał DPF.
Tu masz inną strone ale już z dobrym opisem.
https://autocatalystmarket.com/pl/pl/pr ... 1da-nfdr68
Przedewszystkim DPF FAP jest oczujnikowany a gdzie tam widzisz jakieś czujniki.

Obrazek

Ty masz chyba taki katalizator 1K0 254 504 BX
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  24 gru 2023, 10:48
 pomorskie
#290791
Dziadek13 pisze:
23 gru 2023, 19:28
To jest zwykły katalizator a nie DPF
Już chciałem na nich nakrzyczeć ale zjechałem myszką na dół i znalazłem posty rozwiewający wszelkie wątpliwości :P
By Paweł 2512 -  24 gru 2023, 14:20
 dolnośląskie
#290795
Katalizator za turbo też jest, ale w jakim stanie ciężko powiedzieć, no to mnie uspokoiliscie bo już miałem się szykować do zmiany oleju i zawieść ten katalizator do czyszczenia.