Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By Budżak -  03 sty 2017, 16:33
 mazowieckie
#245291
Tyle ile osób, tyle zdań. Czy usuwać czy regenerować?

Ja zapytam o dwie rzeczy.
Czy warto usunąć DPF-a mając w planach wgranie programu u tunera (bez względu na stan DPF-a)?
I czy warto jechać na akcję serwisową do ASO na zmianę oprogramowania przed usunięciem DPF-a?
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  03 sty 2017, 21:11
 zachodniopomorskie
#245324
Mettenoos pisze:
Budżak pisze:
Czy warto usunąć DPF-a mając w planach wgranie programu u tunera (bez względu na stan DPF-a)?
Uważam że nie ma potrzeby usuwania sprawnego DPFu
Prawda, sprawny dpf w niczym nie przeszkadza, sam w swoim tak robiłem i dobry tuner umie tak ogarnąć żeby sadza go nie zabiła. Po drugie są dwie szkoły, dobra usuniecie blokow pomiarowych i sond, druga sondy i czujniki nie aktywne, bloki zostają ale maja ujemne wartości. Przy drugiej opcji niektóre sterowniki np tdi CR po czasie mogą się krzaczyć niezrozumiałymi bledami nie związanymi z dpf.
Awatar użytkownika
By Radauskas -  05 sty 2017, 1:46
 mazowieckie
#245427
Uważam, że usunięcie DPFa jest lepsze dla auta. Nawet jeśli DPF nie sprawia kłopotów to w przypadku jakiejś usterki przy silniku, która w aucie bez DPFa objawiała by sie dymieniem kierowca by się o tym szybko zorientował. Jeśli masz DPFa i coś w silniku lub osprzęcie padnie to nawet tego możesz nie zauważyć ( dymienia ) bo DPF wszystko wyłapie,.. tyle, że będzie się szybciej zapychał. I nie wiadomo co się dzieje,.. czy DPF pada czy usterka silnika. Nie wiem jak w golfach ( bo ja mam transportera T5 z blixniaczym silnikiem ) ale w wydechu z DPFem brak jest katalizatora. Są sugestie, że DPF posiada w sobie warstwe katalityczną ale w wielu autach ona nie działa co objawia się smierdzącymi i gryzącymi spalinami - wielu uzytkowników na to narzeka. Ja wywaliłem DPFa, a na to miejsce tłumikarz wspawał mi katalizator od jakiegoś Golfa. I gryzący smród zniknął,.. a przynajmniej bardzo odczuwalnie się zmniejszył.
Niestety nie polecam usuwania DPFa w autach, które podróżują po Europie. Tam zdarzaj się kontrole ( mają algorytmy na wyłapywanie takich na trasie :) ), a kary są w tysiącach EUR.
Ja wymontowałem bo już ie mogłem dojść do ładu i chciałem sprawdzić czy auto nie dymi,.. i w.g. mnie nie dymi więc widocznie DPF wyzionął ducha ( pół miliona przebiegu ). Ale przed wakacyjnymi podróżami chyba kupie polski zamiennik.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  05 sty 2017, 9:17
 pomorskie
#245435
Radauskas pisze:Uważam, że usunięcie DPFa jest lepsze dla auta. Nawet jeśli DPF nie sprawia kłopotów to w przypadku jakiejś usterki przy silniku, która w aucie bez DPFa objawiała by sie dymieniem kierowca by się o tym szybko zorientował. Jeśli masz DPFa i coś w silniku lub osprzęcie padnie to nawet tego możesz nie zauważyć ( dymienia ) bo DPF wszystko wyłapie,.
DPF wyłapuje tylko sadzę, przecież nie wyłapie spalonego oleju więc spaliny powinny być niebieskawe, tak samo jak nie wyłapuje pary wodnej

po drugie ja mam 100 kkm przebiegu wszystko sprawne więc nie widzę potrzeby usuwania sprawnego DPF, jak przyjdzie na niego czas to wówczas czemu nie, chciałbym też zauważyć że jako jedyny na forum masz takie szopki z DPF
Radauskas pisze: w przypadku jakiejś usterki przy silniku,
jakiej?
Awatar użytkownika
By Radauskas -  05 sty 2017, 9:58
 mazowieckie
#245438
Mettenoos pisze:
jakiej?
Wystarczy mała nieszczelność w dolocie lub EGR i auto bedzi poddymiać ale tego nie zauważysz. A filtr będzie się zapychał, a uzytkownik będzie go w kółko wypalał. Aż go usunie i okaże się, że sam filtr nie był problemem tylko jakaś inna usterka.
Być może DPFy w BLSach rzeczywiście nie są bardzo problematyczne ale ja znam to z innej strony - warsztatowej. Wiem o dziesiątkach usunietych filtrów bo auta nie chciały jeździć, a dopiero po usunięciu okazywało się, że auto dymi jak lokomotywa i wtedy usuwa się pierwotną usterkę. Mam też inne auto - francuza z mokrym FAPem. Auto jeździ w mieście głównie 1 km. do pracy i 1 km. z powrotem. Przejechałem nim 70 kkm. i żadnych problemów z filtrem. Więc nie ma co demonizować. Ale jeśli ktoś pyta czy autu jest lepiej z filtrem czy bez - zdecydowanie mówie BEZ !
By darecki -  24 sty 2017, 7:26
 mazowieckie
#246488
Odebrałem wczoraj auto po regeneracji DPF. Trochę się im zeszło, bo 3 tygodnie.

Odbierałem przez ten czas 2 razy i musiałem oddawać ponownie od razu. Za 3-cim razem dopiero jest wszystko ok.

W warsztacie mieli problem z czujnikiem różnicy ciśnień. Podmieniali kilka rodzajów tegoż czujnika, ale zawsze coś wariowało po parunastu kilometrach i pojawiał się "check engine" oraz wchodził w tryb wypalania, którego nie mógł samoczynnie skończyć...
Okazało się, że w sofcie pojawił się jakiś błąd, który powodował, że na kompie pojawiały się jakieś kosmiczne wartości z czujnika różnicy. Nawet jak czujnik był odpięty od instalacji to komp podawał różne wartości z kosmosu. Obojętnie czy silnik pracował czy był wyłączony. Ten sam czujnik w innym aucie pokazywał prawidłowe wartości a u mnie jakiś kosmos.
Poradzili sobie jakoś z tym problem.

Przejechałem na razie ok 100km i jest ok. Dzisiaj jadę wymienić olej, bo po tylu wypalaniach trochę go przybyło.

Zobaczymy jak będzie. Mam nadzieję, że pojeżdżę parę lat bezproblemowo :). Bo był moment, że przestałem lubić mojego Golfa. Miałem myśli, żeby go sprzedać i kupić coś innego :).

Za jakiś czas dam znać czy wszystko ok.
By kubister -  09 lut 2017, 10:21
 dolnośląskie
#247426
Witam
Posiadam golfa 1.9 TDI bls 2009 którego kupiłem z usuniętym filtrem dpf. Auto chodzi bez najmniejszych problemów ale mam pytanie. Raz dwa razy w roku jeżdżę za granice na wakacje (Niemcy,Austria) a u nich dość restrykcyjnie sprawdzają czy dpf jest usunięty. Dla świętego spokoju na ten czas chciałbym wkładać drugi filtr z sondami i porostu podmieniać sterownik silnika. Czy wystarczy ze kupie sterownik pod silnik 1.9 bls dpf czy musza sie zgadzać nr na kompie?? i czy immo lepiej usunąć z nowego kompa czy przypisać do auta??
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  09 lut 2017, 12:13
 pomorskie
#247428
kubister pisze: na ten czas chciałbym wkładać drugi filtr z sondami i porostu podmieniać sterownik silnika.
wstawiać na wyjazd a potem wymontowywać i tak w koło? Toć to paranoja, skoro jeździsz za granicę i się boisz to wstaw oryginalny DPF nawet używany, przeprogramuj sterownik i masz spokój na kilka lat
By kubister -  09 lut 2017, 13:05
 dolnośląskie
#247431
Wkładał bym taki zestaw raz w roku na wyjazd nie jest to dla mnie problem od strony mechanicznej tylko kwestia jak to rozwiązać ze sterownikiem. Żeby wrzucić na stałe dpf nie zda to raczej egzaminu gdyż robię ogólnie krótkie odcinki po 5-7km rzadziej dłuższe trasy
By czernsmolista -  17 kwie 2017, 18:28
 śląskie
#250652
Mam panowie pytanie jak nie ten dział proszę o przeniesienie Administratora. Po powrocie z trasy chcialem zrobic test egr wykonałem. Jednak nie wiem co mnie natknelo na wlaczenie regeneracji dpf. Uruchomiłem kodem odpaliła się kontrolka dpf nic się nie działo. Samochód zgasiłem. Czy przy następnej jeździe i osiągnięciu parametrów temperatur itp. ponownie włączy się sama procedura czy poprostu jak nawet samochodem nie jechałem temat zamknięty i procedura dopalania się nie rozpocznie? Nadminie że po zgaszeniu samochodu i ponownym przekreceniu kluczyka kontrolka się już nie świeciła natomiast pojawił się konunikat DIESEL PARTICLE. Po kolejnym przekreceniu kluczyka komunikatu juz nie bylo.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  17 kwie 2017, 22:03
 pomorskie
#250665
czernsmolista pisze: proszę o przeniesienie Administratora..
@A-R-T-U-R szykuj się :tooth:

Dodano po 4 minutach 21 sekundach:
@czernsmolista to nie jest tak że przy przerwanej procedurze dopalania czy to samoistnej czy to wymuszonej przy następnym odpaleniu auta zaraz włącza się kontynuacja i ponowne dopalanie. Przecież auto jest zimne i nie są spełnione ku temu podstawowe warunki więc bez obaw.
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34