Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By Radauskas -  17 sie 2016, 23:31
 mazowieckie
#237243
No więc postanowiłem oddać filtr do regeneracji. Oczywiście chodzi o taka regenerację, która usuwa popioły. Stwierdziłem, że szybkie zapychanie i częste wypalanie to najprawdopodobniej efekt przebiegu ok. 250 kkm i nadmiernej ilości popiołu. Jest kilka firm, które to oferują ale nie ma jednej, powszechnej metody takiej regeneracji. Rózne firmy oferuja swoje "autorskie" patenty, oczywiście nowatorskie, jedyne na rynku i jedyne skuteczne :) Zdecydowałem sie na ofertę firmy... najbliższej. Dziś został zdemontowany filtr i dokładnie go sobie obejrzałem. Od strony wlotowej sporo sadzy na filtrze - własnie zbliżał się do 40% zapełnienia przed demontażem. Od strony wylotowej wkład troche przebarwiony i częściowo wykruszony. Odpadł kawałek o powierzchni 5-cio złotówki. A więc w na tej powierzchni filtr jest w zasadzie przelotowy. Jadnak najbardziej zaskoczyła mnie data produkcji na filtrze - 2007 ( tak jak auto ),.. czyli jest oryginalny. A mechanik, który 1,5 roku temu grzebał mi w silniku twierdził, że filtr jest z 2011 roku tak jak silnik, który w 2011 roku był wymieniany jeszcze w Niemczech. A więc filtr ma nie ok. 250 kkm przebiegu tylko 500 kkm,.. bo tyle auto ma na liczniku. To chyba cud, że w ogóle jeszcze działał. Jutro odbieram filtr, a w piątek testy na trasie,.. zobaczymy co da ta regeneracja.
Awatar użytkownika
By Radauskas -  19 sie 2016, 8:39
 mazowieckie
#237325
Poruszalismy już ten temat,.. też bym wolał. Ale ze względu na wyjazdy zagraniczne nie zrobie tego definitywnie. Natomiast zrobiłbym to jako opcja dodatkowa ale nie chce niszczyć swojego DPFa a nigdzie nie mogę zdobyć pustej puchy lub z uszkodzonym DPFem na przeróbke. Mam MPPSa, za 100,-, który świetnie i bezproblemowo ogarnia zapis/odczyt sterownika w tym aucie. Modyfikacje programu też moge mieć za bardzo atrakcyjne pieniądze. Więc ewentualna zmiana DPF IN/DPF OUT dwa razy w sezonie toniewielki problem i koszt.
Inna sprawa - sam DPF nie robi mi póki co wielkich problemów. On sie bezproblemowo i niezauważalnie wypala,.. tyle, że za często. Teraz będzie walka z dymieniem. Jak to ogarne to i pewnie DPF się uspokoi. A jak się okaże, że już jest zatkany na amen ( 500 kkm. przebiegu ! ) to będe miał puche na wycinke,.. a DPFa i tak pewnie kupie :)
Awatar użytkownika
By Przemo954 -  19 sie 2016, 15:28
 łódzkie
#237364
Radauskas pisze:Poruszalismy już ten temat,.. też bym wolał. Ale ze względu na wyjazdy zagraniczne nie zrobie tego definitywnie.
Pozbywając się DPF-a nie musisz pozostawiać pustego układu wydechowego. Można wstawić w jego miejsce katalizator od wersji bez DPF-u, zachowując przy tym normę euro 4. I wówczas wyjazdy zagraniczne nie stanowią problemu.
Awatar użytkownika
By Radauskas -  22 sie 2016, 8:11
 mazowieckie
#237513
Być może w Golfie jest katalizator zamienny z DPFem "plug&play" ale ja sie tu wbiłem z Transporterem i w Transporterze nie ma takiej opcji. Układ z katalizatorem to ogólnie inny wydech.
A co ważniejsze - to nie jest tak jak piszesz, że po zmianie DPFa na katalizator spełniam normy i jest ok,.. to nie ma znaczenia jakie normy spełniam tylko. Istotone jest to, że po wymontowaniu DPFa nie spełniam swoich własnych norm homologacyjnych, a modyfikacja auta na niezgodne z homologacją jest zakazane i auto w razie kontroli na zachodzie mam uziemione + mandat kilka tys. euro. Jesli DPF był fabrycznie to ma być i koniec kropka.
Wracając do tematu - moja regeneracja DPFa nic nie pomogła. Nadal zapycha się w ciagu 100km.
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  22 sie 2016, 9:01
 zachodniopomorskie
#237516
Po pierwsze regeneracja moze się powieść lub nie, po drugie z lekko starym i podtopionym dpfem zazwyczaj nic nie daje a jej przeprowadzenie moze częściowo wypłukać kolorowe metale odp.za prawidłowy przebieg katalizy. Tuneforce za bardzo nie chce ruszać dpfa od VW z uwagi na znikome efekty mimo ze maja dobra maszynę. Po drugie nie znam stanu silnika i jego zadymienia. Ostatnio swoim bls ostro poginąłem z gazem od samego dołu po miescie co zwiększa.zadymienie i po 350km doszedłem do 21%. A mój do ma przelatane 200 tys km, jak bylo ok 150 tys km to po 350km bylo max 13%. Czym starsze auto, starszy dpf, starszy osprzęt tym częstsze wypalanie.
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  28 sie 2016, 8:54
 zachodniopomorskie
#237870
Radauskas pisze:Czy ta sonda na DPFie ( oprócz 2 czujników temp. ) to jakaś sonda lambda ? Ona ma wpływ na prace silnika czy tylko jest potrzebna przy wypalaniu DPFa ?
Potrzebna do wypalania żeby mierzyć stosunek powietrza do paliwa by ci tłoki nie popłynęły jak temp. będzie 800st.
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  28 sie 2016, 13:06
 zachodniopomorskie
#237890
Mettenoos pisze:Jaka jest temp dpf gdy nie jest w procedurze wypalania? Bo u mnie torque w smartfonie pokazuje ok. 300 st
taka jak piszesz, przy 150km/h ok 450st. Na jałowym ok 160-220-st. a przy 200km/h z pełnym butem w podłodze dochodzi do 850st czyli tyle co w czasie wypalania dpf-u. sadza się w dpf wypala jak temp. przekracza 550st. im wyzsza to trwa to szybciej. Obciązenie temperaturowe silnika w czasie wypalania jest takie jak w czasie jazdy przy 200km/h :sleepy: wiadomo dotyczy to tylko obciążenia temperaturowego. Po programie temperatury mogą być większe, wiadomo program musi być z głowa aby nie przekroczyć tych 880st. na pełnym bucie bo popłyną tłoki.
Awatar użytkownika
By sroczek -  29 sie 2016, 8:52
 dolnośląskie
#237941
Podłączę się do tematu.
W lipcu 2016 usuwałem DPF. Zmusił mnie do tego tryb awaryjny, który włączył się, jak zatankowałem na BP olej z technologią Active. Usuwa zabrudzenia z silnika i to dość porządnie. Normalnie jest w aucie system samooczyszczania (samoprzepalania) DPFu, ale niestety nie wydolił i jazda na obrotach też już nie pomagała.
Robiłem tu:
http://www.garaz3.pl/
Panowie znają się na robocie i robią to naprawdę fachowo.
Kosztowało 1200zeta. Nie zgłaszam na razie żadnych uwag do wykonanej pracy, ale w Garażu3 powiedzieli, że jest gwarancja na ich robotę i mogę podjechać, gdyby coś się działo.
Nie pytałem o metodę, jaką robią, czy wstawiają puchę, czy auto spełnia normy euro. Daleko mnie to interesuje, bo za granicą nie pojawiam się i tak. Auto nie dymi, nie śmierdzi z wydechu, nie kopci. Ogólnie nie zauważyłem żadnej różnicy w mocy. Poza tym, że lepiej się wkręca przed turbiną (ale to chyba zasługa paliwa z Active).
Pozdrawiam i polecam usuwać ustrojstwo zaraz, gdy zrobi problem.

PS Paliwo BP z Active to jedyne, na którym mogłem rozpędzić auto w awaryjnym trybie do 110 km/h i wkręcić na obroty. Próbowałem w trybie awaryjnym różne paliwa, bo na usunięcie DPFu czekałem ponad dwa tygodnie (kolejka do porządnego zakładu), a żelastwa musiałem przecież używać do pracy.
Awatar użytkownika
By soil -  29 sie 2016, 9:14
 śląskie
#237943
W temacie o pokrowcach piszesz, że masz 170KM, w profilu masz ustawione oznaczenie silnika na bkd - czyli co w końcu masz? BMN czy BKD po chipie? W BKD był w ogóle dpf? Bo jak masz BKD po chipe, to w sumie nie ma co się dziwić, że dpf padł - mało jest fachowców, którzy potrafią sensownie ogarnąć program z dpfem :cray2:
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 34