Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By sanon -  24 kwie 2017, 22:56
 zachodniopomorskie
#251034
Witam Pany.
Pilnie potrzebne mi sa wymiary DPF'a z silnika BMM.
Czeka mnie operacja wywalenia DPF, ale chce jedynie rozbebeszyc puszke i do srodka wspawac katalizator ceramiczny.
Sa firmy ktore sprzedaja gotowe wklady, ale potrzebne sa wymiary oryginalnej obudowy.
Ja niestety nie moge sobie na to pozwlic bo auto bedzie uziemione na dlugi czas.
Moze ktos ma rozbebeszony i poda wymiary gr. szer. wys.
Bede wdzieczny.
Awatar użytkownika
By Radauskas -  14 maja 2017, 14:42
 mazowieckie
#251881
Czy jeżeli uruchomi się procedura wypalania , zejdzie do np. 15% i wtedy skończe jazde i zgaszę silnik, a następnego dnia uruchomię i pojade to procedura się wznowi i będzie się dalej wypalać czy też bedzie jeździł bez dalszego dopalania od 15% zapełnienia ?
Awatar użytkownika
By Radauskas -  14 maja 2017, 15:53
 mazowieckie
#251887
Kurde,.. jakieś jaja mi się robią. W piatek zamontowałem ponownie DPFa ( nowy - jakis zamiennik nieznanego producenta ). Wgrałem ponownie oryginalne oprogramowanie. Porobiłem adaptacje czujnika, zerowanie popiołu i mam jakieś jaja z temperaturami. Pierwszy czujnik na turbo zaraz po wyjechaniu na szose zaczyna oscylować w okolicach 800 st. - jakby się wypalał. Ale drugi czujnik przed DPFem dochodzi do 294 st. i stoi jak słup. Przejechałem wczoraj ze 20 km. i cały czas tak samo, a zapełnienie filtra 15% i ani drgnie w żadną stronę. Dziś znowu wyruszyłem na przejażdzke i po przejechaniu góra 2 km temp. na turbo - ok. 800 st., temp. przed DPF - 294 - Po przejechaniu ok. 10 km. temperatura na turbo spadła do rozsądnych 400-500 st. w czasie jazdy, temp. przed DPF - jak słup 294 st. Wygląda jakby zakończył procedurę wypalania. Przejechałem dziś ze 30 km. i zapełnienie ani drgnie - 15%. Ale to wydaje mi się dziwne, że po przejechaniu od wczoraj ok. 50 km. zapełnienie filtra nie urosło nawet o 0,1% (?). Jak rozpinam wtyczki czujników temp. to wyrzuca błędy, a więc widzi czujniki. Czujnik na turbo wskakuje wtedy na ok. 900 st., czujnik za DPF wskakuje na 318 st. , a ten nieszczęsny czujnik przed DPF nadal po wypięciu pokazuje 294 st. O co kaman ?
Awatar użytkownika
By rafuss -  15 maja 2017, 8:59
 kujawsko-pomorskie
#251916
Czytam wpisy odnośnie DPF, że niektórzy mają problemy przy 100-130 tyś. km ja jako ciekawostkę powiem, że mój golf Plus BLS ma 230 tyś. km zapylenie 60g i gdybym nie wiedział, że jest coś takiego zamontowanego to w normalnym użytkowaniu przez rok jak go posiadam nie odczułem ani nie zauważyłem żadnych symptomów związanych z jego posiadaniem. Jeżdżę typowo po mieście i raz w miesiącu wypuszczam się w traskę taką 50km w celu ewentualnego wypalenia-bo piszą ludziska na forum, że tak należy :blush:
Ostatnio zmieniony 15 maja 2017, 14:39 przez rafuss, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By Radauskas -  15 maja 2017, 12:25
 mazowieckie
#251929
Mój DPF przejechał 500 tys. km. I też działał i też problemów nie sprawiał,.. dopóki nie zacząłem jeździć z testerem i okazało się, że wypala się co 100 km. , a to nie jest najzdrowsze dla silnika. A jakbym nie sprawdził jeździłbym dalej z przekonaniem, że wszystko jest ok.

Dodano po 2 godzinach 11 minutach 8 sekundach:
Dziwom nie ma końca ! Wymieniłem czujnik temp. przed DPF. Wszystkie temperatury zaczęły być rozsądne i nawet procentowe zapełnienie ruszyło,.. i to jak! Zrobiłem z 15 km. i zapełnienie w tym czasie wzrosło z 15% do 37% :eek: O co kurna chodzi ?! Przecież to auto bez filtra praktycznie nie dymi ! Czyżby zamiennik DPFa był takim szmelcem ? Aż trudno uwierzyć. Ręce opadają...

Dodano po 3 godzinach 18 minutach 17 sekundach:
Jeszcze raz wyjechałem na trasę. Było już 38% zapełnienia i filtr zaczął się wypalać. Przejechałem ok. 10 km. i utknąłem w korku. Filtr wypalił się do 9%. Po wyjechaniu z korka dopalanie się już nie wznowiło. Po kolejnych 1o km. zapełnienie filtra zwiększyło się do 15%. Masakra. Czy może być coś w spalinach czego nie widać ( jak sadzy ), a zapycha filtr ?
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  16 maja 2017, 22:36
 pomorskie
#252007
Radauskas pisze:bo jade za 2 dni do niemiec,.. a potem jeszcze kilka razy, a oni nie lubią jak ktos wycina sobie dpfa.
no dobrze, ale problem tkwi w ...? Patrzą czy jest fizycznie czy podłączają na ulicy auto pod tester i wkładają mu w rurę sondę? Dlaczego pytam, ponieważ szwagier ma BMW X3 N47 2.0 D z wyciętym DPF, zostawiona jest sama puszka, tłumik oczywiście okopcony jak w zwykłym dieslu, miał kilka kontroli ale nikt nigdy się nie przyczepił
Awatar użytkownika
By Radauskas -  16 maja 2017, 22:54
 mazowieckie
#252011
Słyszałem już kilka opowieści o kontrolach gdzie np. jak mają podejrzenia to każą jechać za radiowozem do stacji diagnostycznej. Za brak ( wycięcie ) DPFa 2000E mandatu i zbrany dowód. Montaż filtra w D lub na lawecie do PL. Słyszałem przynajmniej dwie takie opowieści z dosyć wiarygodnych źródeł. Nie wiem czy szwagier mieszka w D czy w PL ale myślę, że blachy z PL prowokują do wnikliwszej kontroli :)
Awatar użytkownika
By Radauskas -  18 maja 2017, 10:10
 mazowieckie
#252044
Po swoich doświadczeniach i obserwacjach ja sugerowałbym się częstotliwością wypalania. Dopóki wypala się w rozsądnych odstępach czasu i schodzi odpowiednio nisko z zapełnieniem to bym jeździł. Masą popiołów bym sie nie sugerował.
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34