Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  29 sie 2016, 9:20
 zachodniopomorskie
#237945
Jak rząd zaklepie nowe zarządzenie o stacjach kontroli i sposobie przeprowadzania badań co wymusza na nas Unia to:
1. Nie zrobisz przeglądu na lewo ( czynność ma być nagrywana i dostępna online )
2. Przegląd będzie trwał ok 30 minut ( więcej punktów badawczych )
3. Będzie sprawdzane czy auto posiada zgodny z homologacją wyposażenie odnośnie oczyszczania spalin ( nie tylko analizatory mają to robić a również przeszkolony diagnosta czy auto je nadal posiada )
4. Przegląd będzie droższy.
5. Mają wejść strefy w dużych miastach , gdzie auta diesla bez dpf nie będę mogły wjechać ( samo spełnienie normy Euro 4 ma nie wystarczyć ) . Auto przy przyznaniu dostępu ma być rygorystycznie sprawdzone w czasie powyższego przeglądu czy zasługuje na plakietkę.

W Niemczech wystarczy , ze kontrolujący wkłada palec do wydechu auta z dpf- jak czarny auto uziemione, na drodze holowanie i 2 tys euro kary

Proponowane zmiany mają wejść na przełomie 2017/2018r.

Zobaczymy co z tego ich planu wyjdzie, pewnie nie ustąpią z uchodźcami a podliżą się czymś innym :-/

Dodano po 6 minutach 32 sekundach:
soil pisze:W temacie o pokrowcach piszesz, że masz 170KM, w profilu masz ustawione oznaczenie silnika na bkd - czyli co w końcu masz? BMN czy BKD po chipie? W BKD był w ogóle dpf? Bo jak masz BKD po chipe, to w sumie nie ma co się dziwić, że dpf padł - mało jest fachowców, którzy potrafią sensownie ogarnąć program z dpfem :cray2:
W BKD nie było dpf, chyba że Niemiec doposażył auto .
Ja mam auto po chipie z dpf i zapełnia się tak samo jak bez, po 360km max zapełnienie dochodzi tylko do 15%- ale przyznam, strojenie trwało 4h.
Po drugie 1200zł za sama usługę to drogo pewnie wycieli a sterownik zawieźli, bo z ich strony nie widać że się tym profesjonalnie zajmują, robią po prostu wszystko. W tuneforce do nowszych sterowników jest taniej a to firma co tylko tym się zajmuje - robiłem ostatnio bratu w Jettcie 2013r. 2.0 tdi CR wycięcie dpf-a, program na 190KM z hamownią- indywidualne strojenie, zniesienie ogranicznika ( auto z USA ) zapłaciłem 1400zł ( ale cena po rabacie :tooth: )
Awatar użytkownika
By soil -  29 sie 2016, 9:50
 śląskie
#237946
PinkFloyd pisze:Ja mam auto po chipie z dpf i zapełnia się tak samo jak bez, po 360km max zapełnienie dochodzi tylko do 15%- ale przyznam, strojenie trwało 4h.
Właśnie o to mi chodziło, u Ciebie zostało to zrobione z głową. Mam paru znajomych, którzy mniej więcej po 5tys km od zrobienia programu musieli wywalić dpf. 'Tuner' zrobil chipa chyba z jakiegoś gotowca :tooth:
PinkFloyd pisze:W Niemczech wystarczy , ze kontrolujący wkłada palec do wydechu auta z dpf- jak czarny auto uziemione, na drodze holowanie i 2 tys euro kary
:cry: u mnie dpf ma 74,5g zapełnienia i wypala się 2 razy na bak (co około 300km EDIT: wcześniej jak to liczyłem to wypalał się co około 400km) i mam okopcony wydech - dosyć mocno :unsure: nie sprawia żadnych problemów, rozmawiałem już z panami z compsportu i powiedzieli, że nie ma najmniejszego sensu wycinać dpfa - jak zaczną się problemy to wtedy można pomyśleć o regeneracji. A tak czy inaczej można już zrobić program przy takim zapełnieniu dpfa bez znaczącej szkody dla niego..
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  29 sie 2016, 10:16
 zachodniopomorskie
#237947
74g jeszcze ok, ale niedługo trzeba myśleć o procesie pozbycia się popiołu, jak zauważysz częstsze wypalanie to już rób bo można potem nadtopić dpf i nici z regeneracji. Przy 90-100g można już go zabić, ostatnio był u mnie facet któremu auto nie odpalało. Okazało się, ze po zdjęciu G450 auto odpaliło i całe spaliny szły tymi rurkami- dpf już się stopił.
Awatar użytkownika
By sroczek -  29 sie 2016, 10:26
 dolnośląskie
#237948
soil pisze:W temacie o pokrowcach piszesz, że masz 170KM, w profilu masz ustawione oznaczenie silnika na bkd - czyli co w końcu masz? BMN czy BKD po chipie? W BKD był w ogóle dpf? Bo jak masz BKD po chipe, to w sumie nie ma co się dziwić, że dpf padł - mało jest fachowców, którzy potrafią sensownie ogarnąć program z dpfem :cray2:
Kolego, rozumiem twoje oburzenie, ale wynika ono tylko z mojej niewiedzy, jak właściwie zaprezentować auto na forum. Możemy zrobić tak - ja podam ci nr VIN a Ty mi ogarniesz dane, co powinienem wpisać w moim profilu. Dla mnie BKD czy BMN średnio mówi, więc chętnie się tego nauczę i mam nadzieję, że mi to wytłumaczysz.
Mój golf to 2.0 GT Sport. W dowodzie mam 125.00 kW, czyli 170KM. W oznaczeniu książki serwisowej jest rzeczywiście BMN (ale dopiero zajrzałem teraz, pisząc post)
Nie jestem omnibusem, raczej mnie nie interesują oznaczenia, ale rozumiem, że na Forum to ważne, chociażby przy ustalaniu źródeł usterek i leczeniu ich.
Dziękuję za uwagę i liczę na pomoc. :)
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
By soil -  29 sie 2016, 10:33
 śląskie
#237949
sroczek pisze: Kolego, rozumiem twoje oburzenie, ale wynika ono tylko z mojej niewiedzy, jak właściwie zaprezentować auto na forum. Możemy zrobić tak - ja podam ci nr VIN a Ty mi ogarniesz dane, co powinienem wpisać w moim profilu. Dla mnie BKD czy BMN średnio mówi, więc chętnie się tego nauczę i mam nadzieję, że mi to wytłumaczysz.
Mój golf to 2.0 GT Sport. W dowodzie mam 125.00 kW, czyli 170KM. W oznaczeniu książki serwisowej jest rzeczywiście BMN (ale dopiero zajrzałem teraz, pisząc post)
Nie jestem omnibusem, raczej mnie nie interesują oznaczenia, ale rozumiem, że na Forum to ważne, chociażby przy ustalaniu źródeł usterek i leczeniu ich.
Dziękuję za uwagę i liczę na pomoc. :)
Pozdrawiam
Nie oburzam się :ok: , tylko w pewnych kwestiach poprawne oznaczenie silnika w profilu pozwala na szybsze zdiagnozowanie i uzyskanie odpowiedzi. Dlatego warto sprawdzić co dokładnie posiadasz i uzupełnić profil :ok:
Skoro masz 125kW to oznaczenie silnika masz BMN (tak jak napisałeś).

A tak z ciekawości, przy jakim przebiegu pojawił się u Ciebie problem z dpfem?
Awatar użytkownika
By sroczek -  29 sie 2016, 10:48
 dolnośląskie
#237950
soil pisze:
A tak z ciekawości, przy jakim przebiegu pojawił się u Ciebie problem z dpfem?
Pojawiło się przy przebiegu ok. 302 000. Taki już mam przebieg. Myślę, że to już i tak pora na takie usterki.
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  29 sie 2016, 11:16
 zachodniopomorskie
#237952
sroczek pisze:
soil pisze:
A tak z ciekawości, przy jakim przebiegu pojawił się u Ciebie problem z dpfem?
Pojawiło się przy przebiegu ok. 302 000. Taki już mam przebieg. Myślę, że to już i tak pora na takie usterki.
:sleepy: przy tym przebiegu popiół był pod 90g to nie dziwota
Awatar użytkownika
By Radauskas -  14 wrz 2016, 18:14
 mazowieckie
#239161
W związku z tym, iż wciąż nie mogę znaleźć przyczyny szybkiego zapełniania DPFa postanowiłem sprawdzić czy auto zbyt mocno nie dymi i usunąłem go. Zamiast DPFa mam teraz zamontowany katalizator. Dziś obserwowałem na hamowni zadymienie i nie mam pewności jak to interpretować. Przy rozruchu mały bąk. Przy przyspieszaniu w zasadzie bez dymu. Dopiero przy depnięciu na 4-ce pojawia się mały bączek ( widać dołek na wykresie - pewnie wtedy poddymia ). No i dziwny duży siwy bąk na koniec rozpędzania na 5-ce. Przed następnymi wakacjami chce ponownie zamontować DPFa więc chce to ogarnąć. Zerknijcie na film i napiszcie co o tym myslicie. Czy takie zadymienie może być powodem szybkiego zapychania DPFa. Wykres z hamowni na koncu filmu.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=2mdQYw8 ... e=youtu.be[/youtube]
By darecki -  02 sty 2017, 9:03
 mazowieckie
#245094
Mam już 71g popiołu i samochód wchodzi w tryb wypalania przy każdej trasie powyżej 15km

Obrazek Uploaded with fotem.pl

Wymuszałem też wypalanie, ale procent sadzy spada do 0% i za kilka kilometrów znowu rośnie do 15-20%

Bawił się ktoś w regenerację DPF? Boję się trochę usunąć, żebym za rok/dwa nie musiał znowu montować jak się zmienią przepisy jakieś.

Nie wiem teraz co robić... Macie jakieś sprawdzone zakłady co regenerują?
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 34